tisdag 8 januari 2013

Årsresumé 2012 Del 4

Och nu kommer sista delen av mitt 2012.
Äntligen,va? 

Oktober:
* Köpte mig en disktraseplopp :)

* Efter många års letande så hittade jag äntligen 80-talsfilmen "Annika"

* Köpte nya gardiner till sovrummet.
* Bakade macarons för första gången.

* Underbara Afrodite, från Skåne kom upp till oss. Vi besökte bland annat Skalllbergsgrottorna.

November:
* Luciakandidaterna blev utsedda i Grunsunda.

Och en av dom blev yngsta dottern.


* Bakade knäckebröd för första men inte sista gången i mitt liv.

* Bosse Larsson kom och sjöng allsång på mitt jobb.

* Gubben vann 500 kronor...och lite till... på en lott...lotter.. som han fick av mig på farsdagen.

* Var på 40års fest.
* Bokade en resa till thailand.

* Fick in en "jackpott" på WF :)

* Var på julmarknad och såg på det vackra Luciatåget.

December:
* Bjöd hit bästa vännerna på adventsfika.

* Köpte mig en ny bikini som jag länge trånat efter.

* Firade julen med Gubbens familj i svärföräldrarna stuga.

* Firade julen med min familj på juldagen hemma hos oss. Vi åt "Dopp i gryta".

* Firade nyårskvällen på jobbet.

Snipp snapp snut, så var året 2012 slut :)

See You




31 kommentarer:

Anonym sa...

ja ett år fullspäckat med olika aktiviteter. Du verkar ha haft ett bra år iallafall hoppas detta blir minst lika bra.

Miss Juni sa...

Jag är heelt imponerad över dina macroner! Har visserligen aldrig smakat sådana, men har hört att de INTE är lätta att göra.
Och så är dina så fina, så fina...
Men...är dom verkligen goda?? Ser ut att smaka mest...socker??

Kram å go´morron!

Anonym sa...

Det är bara jag som aldrig vinner på nån lott...
Ha en fin dag!

Susanne P sa...

Vilket år!
Hoppas att ditt kommande år inte blir så arbetsamt. ;)

Jag kan garantera att macronerna var supergoda. Påminde lite om beskivier.
Kram & tack för uppvaktningen i går!

Marina sa...

WF-jackpot var det ja...!

Diana sa...

Du tar upp stort och litet. Allt från diskploppar till skånebesök! :) Du får gissa lite om 2013 med!
God morgon!

znogge sa...

Vilken bra avslutning med fint besök, vacker tärna och en bra hållare!

Kram

Ting sa...

Snygga macarones och supersnygg bikini!

Melody and M.E sa...

Älskar din årskrönika, precis så där underbar som en årskrönika ska vara, med smått och gott och stora händelser! Hoppas det blir ett lika härligt 2013 för dig och din familj! Tack för att du delar med dig!
Kram
Melodys matte

Lollo sa...

Hoppas du får njuta som tusan framöver i din fina bikini!
Kram

moi sa...

Jag gillar din sammanställning. De små guldkornen som man så lätt missar och ibland tar alldeles för självklart.

Miruschka sa...

Härligt att ha en resa att se fram emot:)
Fin lista!!
Kram♥

Livet sa...

extremt händelserikt år :)

♥ Carina ♥ sa...

Ett år med blandad kompott, som ett år vanligtvis är.
Dina macarons var goda liksom allt ditt fika :)
Kram

Carina Sjölund sa...

Vilket härligt år du haft♥
Hoppas detta blir lika bra :)
Kramen♥

ansepanse sa...

ja, så var 2012 slut, men det var ett trevligt år :) eller hur?
när åker ni till Thailand då?
kramar

Anonym sa...

SV ingen trängselskatt hos mig, tack och lov att man är förste man i kön till kaffebryggaren.

kram från ett snöigt stockholm

Anonym sa...

Ett mycket roligt och spännande år du har haft , hoppas detta år blir oxå bra för dig önskar =varm hand ..

Patricia sa...

Haha efter att ha läst ditt inlägg blev jag sugen på julbord igen:)

Husfrun sa...

Macarons, å vad gott. Duktiga du :)
Kram.

Susanne sa...

Mycket som hänt under 2012 man fattar ju inte vad tiden tar vägen ibland. Men kan man blicka tillbaka då vet man var tiden tog vägen.

Viktkamp sa...

Så fina macarons =) Ska testa det någon gång =) Kram

Diana sa...

Sv: Det är inget lätt liv vi lever! :)

dianasdrömmar sa...

Vilket härligt år :) kram Diana

Ama de casa sa...

Jösses... Nu fick jag en plötslig WF-abstinens. TUR att Anders har avinstallerat och att jag är för lat för att kolla hur man gör.
:-)

Tess-en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn sa...

Härmed blev jag avundsjuk på distrase-mackapären o wordfeud-poängen!

soffie sa...

härligt år du haft å så kul att följa din blogg:) jättebra årskrönika, kramen

Micke sa...

Ser ut som en bra avslutning på året. :-)
sv:
Hehehe Ni... ;-)

Fenixmonas sa...

Säger det igen...Vilken fantastisk fin resumé av året som gått...och nu kan du börja att notera på det nya året...Kramiz

cecce sa...

Härliga liv!!:-)

Så klart ska vi ses när ni kommer ner nästa gång! Det bara måste vi!!

Kram cecce

starling sa...

Jätteroligt att läsa om ditt år tycker jag. En kul idé att göra så som du gjort.
kramar =)