torsdag 31 januari 2013

Bullbak

I går hade jag ingen bil. Det var något fel som var trasigt på den ;)
Gubben höll till i garaget hela dagen. Med hopp om att kunna laga den.
Och utan bil kunde jag inte åka och handla. Inte åka till stan. Inte åka till Umeå. Inte åka till Stockholm. Och inte ens kunde jag åka ner till Skåne.
Jaja...inte för att jag hade tänkt göra nåt av allt det där, men det hör liksom inte hit ;)
Så vad gör man då när man inte tar sig nånstans?
Jo...man bakar!
Bullbak fick bli gårdagens sysselsättning. Och städa,tvätta,renbädda....
Man kan säga att jästen var det inget fel på ;)

Och inte bullarna heller, för den delen ;)

See You

39 kommentarer:

JaanaM. sa...

Bullarna ser goda ut! Jag som ska hålla mig från dem ett tag! Ajaj! :) Men att titta på bullbilder har jag inget förbud mot! :)

Ting sa...

Men åh, mums!

Afrodite sa...

Fungerar bilen idag då? Kommer du till Skåne då då?! :D Jag sätter på kaffet så tar du med dig ett gäng bullar! Ok?! :D

Kram och godmorgon! ♥

Anonym sa...

Vilken tur att bilen strejkade :) ser så bjudande ut! mumms!
Morgonkram!

Karin sa...

Ser gott ut, älskar fika! :)
Kolla gärna in min blogg och lämna ett spår efter dig :)

Lollo sa...

mmm vilka bullar, känner doften ända hit!
kram & lycka till med bilrep.

Susanne P sa...

Oj, var set turbojäst?
Men du, det finns så mycket man kan göra om man inte har en bil hemma. Se en film t.ex!
Kram

Anonym sa...

Så nu längtar efter lite pengar så jag kan köpa en hushållsassistent.
Inte för att jag åter mycket bröd, men hembakat smakar alltid bäst

kram

Diana sa...

Hrm, kanske dags för en större bunke?
Hoppas strulet med bilen löste sig! Ja, inte för att du inte får baka mer utan för att det kan bli rätt så sura pengar annars...

Åse sa...

Och kommer du till Skåne och Afrodite satt på kaffe , då hoppar jag på tåget till lilla grann orten ;-)

moi sa...

Nu när du är på väg till Skåne kan du ta en sväng inom till mig! Även jag bjuder på kaffe OM du har bullar med dig. Du hinner bli sugen på ännu en kopp innan nästa stopp.
Kram

Znogge sa...

Hoppas gubben fick ordning på bilen. Jästen såg i alla fall väldigt effektiv ut och bullarna otroligt goda.

Dina handdukar verkar väldigt bekanta ;-)

Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Satan vad gott och om jag får några närproducerade bullar av dig så kan du få lite närproducerat kött av mig...ha ha ha

Kram Ullis

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, kan tänka mig att det doftar ljuvligt :)
Kram.

LillaTuss sa...

Första skrattet den här morgonen när jag läste om felet som var trasigt på bilen och strax därefter såg din bulldeg.... Kram ♥

Ama de casa sa...

Du kunde ju ha tagit FLYGET till Spanien? Fast först efter bullbaket och med ett gäng av dom med i bagaget :-)

ansepanse sa...

du hann med mycket annat istället :)
jag läste med intresse ditt förra inlägg :)
kramar

Miruschka sa...

De ser helt underbart goda ut:)!!
Kram♥

Babs sa...

Jag tittar in och tar mig en bulle, hoppas aat du inte misstycker.
Kram

Mita sa...

Går bilen bra i dag och du tar en sväng neråt Skånehållet med bullar så kan du göra ett stopp här först och få mat och fika innan du fortsätter.
Jisses vilken bra jäst du måtte ha haft, eller också hade du för mycket på gång samtidigt..haha....
Kramar♥

Herr Nilssons Fru sa...

Jo men visst är de konstigt. När bilar inte går så blir de mycket man borde gjort på annat håll, så man behövt bilen som förmodligen bara stod där dagen innan:)

Jösses - de där ser hur läckra som helst ut. Oh degen de jäste ja...:)

Kramiz

Miss Juni sa...

Men suck!! Vad dom där ser goda ut!! Och doften av nybakta bullar...mmm!

Hade jag bott granne med dej hade jag knackat på och tiggt till mej en, kan jag lova!!

Anonym sa...

Känner den ljuvliga doften av nybakar hihi...

Sv Ja,den texten är fin fast då kunde jag ju inte skriva "Så tycker inte jag" hihi & inte heller fått med texten jag önskade/Kram!

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Men gott! Var längesedan jag bakade bullar. Äter inte sådant så ofta. SIst jag åt en bulle var strax innan jul då jag var hemma hos en vän som hade bakat och då var jag ju tvingad att smaka :)
Skickar du en av dina?:)
Kram

Jane sa...

Vad duktig du är på att baka och handla bra gäst...
Gott ser det ut så att det räcker och blir över...
Egentligen så tycker jag att det hör till god ton att du skickar oss bloggare varsin bulle...(Blink)
Kramar i massor / Jane

Susan sa...

Åhhh GUUUUd så gott det doftar!!
Jag har t ä n k t på att baka bullar nu måste det bara ske!!!
Men jag har nog inte plats i frysen så om jag gör det i morgon så kan sonen ta hem häften som lite lön när han tapetserar på lördag.
Smart va!

Tack för inspirationen och Kraaaam

Melody and M.E sa...

Synd att bilen inte fungerade för du hade varit välkommen till Skåne med ett par bullar!
Inte bakat bullar sedan jul så nu är det abstinens
här!
Kram
Melodys matte

Anonym sa...

Skicka hit några bullar, tack! :-)

Susanne sa...

Mums

Camillasrum sa...

Såg verkligt mumsigt ut det där :-) Hoppas det gick bra med bilen! Trevlig helg! Kram

fianathome sa...

Oj va gott..
Vem gillar inte kanelsnäckor?
Det får jag göra lite :)
kramelikram
Fia

Anonym sa...

Du är då för duktig !! = varm hand

cecce sa...

Men åååhhh...så gott!!
Inget ont som inte har något gott med sig:-)

Kram Cecce

Fnulan sa...

DU du måste maila mig så jag får din adress½!

Micke sa...

MUMS!!! :-P
Nu kommer helgen, så nu kan jag också äta bullar!!! Jag blev riktigt sugen!!! :-)
sv:
Ja, så är det och visst är det tur att smaken är olika. Annars hade ju favoritglassen, -ölen, -maten osv alltid varit slut. :-)

Majken sa...

*mums*
hade du bott närmare hade du fått bjuda mig på fika :-)

Hoppas du fick bilen lagad?

Kram

Afrodite sa...

HO HO!!! Här sitter jag med kaffet och väntar! Men var är du?! Och var är Åse...?! ;)

Kram och godnatt vännen! ♥

Fenixmonas sa...

Hoppas det blev ordning på bilen! Fast det var ju bra att det blev bulla...inget ont som inte har något gott med sig! Kramiz

Anonym sa...

ÄLSKAR kanelbullar med pärlsocker på. Vilken doft! Vilken smak!
Önskar jag vore hemma hos dej!

Ruth i Virginia