fredag 25 januari 2013

Ny familjemedlem

Så där ja..då har vi köpt fått en ny familjemedlem.
Men det var inte "bara"att ställa in den. Nä först skulle det  fixas och trixas, så maskinen skulle passa in
Tror ni det blev stökigt här hemma?
Avgör själv!
Så här såg det ut i braskamin rummet i går.


Och så här såg det ut i köket.


Är det nåt Gubben kan så är det att stöka ner ;)

Men till slut så...

Äh...han är duktig på att att fixa och trixa också, Gubben min :)

Du ska vara hjärtlig välkommen till vårt hem i alla fall, Herr Siemens. Du är efterlängtad! ;)
Så där ja Ama...nu slipper jag/vi diska för hand  :)

Bäst att röja lite till nu för ikväll ska jag....

See You

34 kommentarer:

Afrodite sa...

FÖRST! :D

Susanne P sa...

Hur går det till?!
Varför blir det alltid nerstökat precis överallt när det ska fixas?
Kram

Afrodite sa...

...ha tjejträff ja. Och jag är inte alls avis. Nädå. Inte alls. PÅ nåt sätt.
Skämt åsido - ha en underbar kväll med brudarna! :)

Men jisses! Jag känner knappt igen mig! Sådär såg det sannerligen inte ut i...braskaminrummet?! Men, det där är ju bloggrummet...?! ;)

Kram och godmorgon fina du! ♥

Carina Sjölund sa...

Jippi, nu slipper Camilla handdiska :)
Ha en toppen kväll!
Jag förstår att du är en av tanterna *L* :)
Kramen♥

Herr Nilssons Fru sa...

oJ DÅ, vad stökigt ni har hemma hos Er,.,,:) så skönt att få en ny sån, de e så svåra att leva utan ju.

Ha en skön fredag nu, städat o fint är de ju redan nu. Lycka till med vad du nu ska göra:)

Kramiz

Anonym sa...

det borde vara lag på att den som stökar ner städar efter sig

ha en bra dag

Anonym sa...

Stökigt är ju ett livstacken så var glad för det ;)

God fredag och trevlig helg till er alla!

♥ Carina ♥ sa...

... göra annat än att diska ;)
Jag lovar att hälsa på Mr Siemens i kväll men sedan får han va. Det är ju ändå tjejträff så då ska väl inte han va me´? :)
Ses i kväll!
Kram och god morgon!

Douglas Söderlind sa...

Huvudsaken är att altsaxen är på plats.DÅ SPELAR RESTEN INGE´roll.

Paula`z Värld sa...

Yes!

ha en fin fredag!

Kram

znogge sa...

Siemens verkar trevlig så ta väl hand om honom ;-)

Kram

Hörni sa...

Vad skönt, utan diskmaskin blir det väldigt jobbigt tycker jag.

Godmorgon! :)

Ama de casa sa...

GAAAHH!!! Jag vill OCKSÅ ha diskmaskin! Suck...

Jag ser att du har några look-alikor som sitter och studerar arbetsröran :-D

Ama de casa sa...

Jamen... Grattis till diskmaskinen då!

Suck...
;-)

Lollo sa...

hihi vilket stök Herr Siemens ställde till med!
... men gött när det är installerat och klart!
Såg att ni har undulater, älskar dessa djur! hur många har ni? *nyfiken.
/Trevlig helg!

Villa Frejas bokblogg sa...

Lite smått stökigt kanske, men jaja :)
Ser att ni har fåglar, undulater?
Kram.

Livet sa...

perfekt "tajmat" inför helgen

och jag önsker er en trevlig sådan

Livet sa...

perfekt "tajmat" inför helgen

och jag önsker er en trevlig sådan

Helene sa...

Skulle aldrig klara mig utan en diskmaskin !!
Vadå...var ska du ???
Ikväll ??
Ha en mysig helg.
Kram Helene.

moi sa...

Jag behöver minsann varken fixa eller trixa för att stöka till det. Det räcker att jag kommer in i rummet...
Skoj, att du nu kan lägga tiden på annat än disk.
Ha en bra dag!
Kram

Diana sa...

Ojoj vad massa stök! Meeeen, det är helt klart värt det. Vilken flådig modell utan knappar och sånt. Är den invigd?

Diana sa...

Sv: Hahaha! Du valde dina ord med omsorg där va? :)

Anonym sa...

Härligt med en diskmaskin!
Kram & Trevlig helg

ansepanse sa...

bra med händiga karlar :) fick han städa efter sig också?
kramar

Anonym sa...

varm hand= camilla nu kan du anlägga långa naglar då du har diskmaskin. ha det så bra <3 .

Tess-en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn sa...

Haha, nämen har du övergett gänget? Nu står ja ensam kvar som handdiskare =)

Jane sa...

Vilken fin diskmaskin...
En sådan mår man ju rent dåligt av att inte ha...
Kramar i massor / Jane

Susan sa...

Finns inga andra som är så välkomna som familjen vitvaror!!

Kraaaaam

Susanne sa...

Diskmaskin kan jag knappt leva utan ;)
Kram

finafrun sa...

SKÖNT att få in diskmaskinen för handdiska gör man inte gärna ;)

soffie sa...

himla bra gubbe du har,ååå va härligt med en diskmaskin,det skulle jag vilja ha en ..
å mysigt med en braskamin det skulle jag med vilja ha en...
när jag behöver ha nåt gjort så låssas jag alltid att jag inte kan å fniss han går på det jämt:)kramis

Freja sa...

Åhh, skönt!

cecce sa...

Ah!! En Siemens är bra:-) Diskmaskin klarar man sig bara inte utan. Ingen händig man heller:-))

Kram cecce

Doris sa...

Underbart, grattis till din Siemens, en sådan har jag också, ÄLSKAR honom !
Sköt om dig, kram.