lördag 19 januari 2013

Då och nu

Först och främst vill jag tacka er alla för alla tips jag fick i förra inlägget. Jag ska prova alla tips och hoppas på det bästa. För en ny dörr blir det inte!

Men nu till nåt helt annat!
Att jag är stolt över min Farfar är väl ingen hemlighet.
Han är krutgubben nummer 1.
Med sina 87 år på nacken (88 i år) så är han pigg som en mört. Tar sina långpromenader varje dag. Han har varit en jäkel på att snickra och tillverka en massa saker.
När vi var små så bodde Farmor och Farfar bara en trappa nedanför oss. Så ni kan ju tänka er att jag var där lika mycket som uppe hemma.
Så  ni kanske fattar att jag älskar honom till universum och tillbaka.
Det är svårt att visa honom att han betyder så mycket för mig, men jag gjorde ett litet försök i tisdags, då det var "Tulpanens dag". Då åkte jag till honom med en tulpanbukett. Alltid något, va?

Då...

...och nu!


See You

45 kommentarer:

Babs sa...

Det kan man kalla kärlek, jag riktigt känner hur den strömmar mellan er.
Kram

Miruschka sa...

Vilket fint collage du har gjort!!
Kram♥

JaanaM. sa...

Låter lite som min farfar! :) Härligt att han är pigg och att du har fått ha honom så länge!

Anonym sa...

härligt med äldre som har energi till att orka saker och ting.
Jag bävar för att bli gammal och orkeslös

-19 i Stockholm, burr. Men ok, bättre med riktig kyla än slask och snorhalka

kram

moi sa...

God morgon!
Jag är säker på att din gest uppskattades även om jag tror att farfar redan vet hur mycket du tycker om honom.
Tänk att ha en far- eller morförälder i livet. Fast det kan man nog inte förvänta sig i min ålder...
Kram

Anonym sa...

Var rädd om de fina stunderna ni har tillsammans =varm hand

Åse sa...

Så härligt så mycket kärlek ! Man ska ta vara på stunderna. Ha en fin lördag . Kram

Annika sa...

Så fina ni är. Vad kul att ha farfar kvar i livet. :) Ha en fin helg. Kram

Susanne P sa...

Love, love love!
Kram

Guldkryckan sa...

Jo..vi bodde ju på övervåningen av villan där då när jag var liten..Mormor och Morfar bodde där nere..det var så på den tiden där jag bodde...så jag var mer där nere nästan på dagarna...ja..egentligen kanske lika mycket...vi bodde tillsammans..så är bra att ha de när man är liten.
Man behöver inget fritids efter skolan...inte som idag där ungar ofta är påtvingade en hemmafrånvaro som de egentligen skulle vilja vara utan..!

Ha så fint.

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt att ha en sån farfar :)

Sv. har ingen koll, synd om mandelmjöl är dyrt :(

Kram.

ansepanse sa...

vad härligt med en så fin farfar som håller igång och är pigg och glad, att ni tycker om varandra syns på båda bilderna
Sv: tror du inte att det blev jag som städade skåpet under diskbänken, fast då blev det också ordentligt gjort och jag slängde en del som INTE skulle vara där
kramar

Diana sa...

Vad fint gjort! Jag kan också tycka det är svårt att visa/ säga sina känslor till en del personer, kanske främst de lite äldre som inte är uppväxta med att yttra känslor.
Tulpanerna var underbart vackra! Påminner om mina rosa jag hade i somras.

Znogge sa...

Så fina bilder på dig och din farfar!

Jag älskade min mormor väldigt mycket men hon dog på tok för tidigt...

Kram

Susan sa...

Det är så härligt med dessa gamla som sprider lycka!!

Kraaaam

Jane sa...

Vad mysigt du skriver om honom.
Jag förstår precis hur du känner.
Jag hade samma relation med mina farföräldrar.
Fint kort på er både då och nu...
Kramar i massor / Jane

Lollo sa...

Fint!
:-)
/kram

Anonym sa...

Så himla fina saker han gjorde! Vilken härlig känsla det måste vara att ha en sån underbar farfar. )Jag kände inte mina farfar och morfar.)
Så fina och lyckliga ni ser ut i bilden! :)
Lärdagskram

Tess-en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn sa...

Å va fint!! Man ser verkligen kärleken på bilderna =)

Carina Sjölund sa...

Fina bilder på dig och din älskade farfar♥
Kramen på dig♥

♥ Carina ♥ sa...

Du har sån fin farfar! Ja du är också fin vännen :)
Kul att han får vara pigg och kry!
Kram kram

Västgötskan sa...

Underbart med gamla krut-gubbar och krut-tanter! De behövs! Och är sååå sköna!

Inte som alla de ledsna, sorgsna, bittra pensionärer som finns överallt. :-((

Afrodite sa...

Awww! ♥ Sitter här med gåshud och tårar i ögonen! Fina, fina farfar! Och så du! ♥

Kram vännen! ♥

Mita sa...

Underbart med sån kärlek, den syns verkligen på bilderna också♥
Det är minnen att spara och vårda ömt..
Kram vännen♥

Melody and M.E sa...

Så härligt att ha en så pigg farfar! Själv har jag aldrig haft någon, han dog långt innan jag föddes. Men så glad man blir av att se att en fin relation mellan barnbarn och farfar kan fortsätta livet ut!
Nu ska jag läsa för mina barnbarn och hoppas på att de kommer med tulpaner när jag blir riktigt gammal!
kram
Melodys matte

Majken sa...

Hoppas ni får rent dörren :-)

Det där medlet från zilit bang som ngn rekommenderade kan jag raskt avstyra.. det funkar INTE...

Vad mysigt att ha så bra realation med sin farfar :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Hörni sa...

Så mysigt och fint att ni har den relationen. Söta ni är på båda bilderna. :)

Anonym sa...

Underbara bilder och ord, fyllda av kärlek. Man blir glad när man läser. Tack för att du delade med dig av dessa positiva känslor och tankar.
Kram ♥

Mona sa...

Gulligt!

Micke sa...

Härligt! :-)
sv:
Njut av ledigheten! :-)

Joanna Björkqvist sa...

Men ååååh, vilken ljuvlig bild!!!!!! Och lyckan i hans ögon!!!! Och kärleken hos dig!

Jag blir alldeles varm och glad! Och tårögd...

KRAM!!!!!

Afrodite sa...

Sv: Ja, det är riktigt onödigt faktiskt...:)
Kram och godmorgon sköna höna! ♥

Fenixmonas sa...

Så underbart, så fint! Så härligt med våra gamla och en sådan förmån att få ha dem kvar! Jag skulle önska att alla var som du! Kramiz

Hanna sa...

Vad fint!

Patricia sa...

Åh vad gulligt av dig att åka med tulpaner till han.
Jag har aldrig träffat min farfar, han dog innan jag föddes:(

soffie sa...

å va fint du skriver och så härligt att han är så pigg,va fina bilder på er ,han måste vara stolt över att ha ett så fint barnbarn som tänker på han å komme rmed blommor det är kärlek det :) kramen

Miss Juni sa...

Så underbart!!

Viktkamp sa...

Så härligt att få ha honom i sitt liv =) Min gammelmorfar var likadan, levde till han var 95 år och avled då av ålder. Kram

finafrun sa...

Åh så fint :)

Sussi sa...

Inget säger.. "jag älskar dig" så mycket som en bukett blommor och en puss. Det ser ut som om du levererade både ock så det är liksom ingen tvekan om saken ;)

Kramisar

♥ Sanna ♥ sa...

Så mysigt med en farfar som din :)
Saknar min farfar massor !!
Han var en av mina bästa vänner men dog när jag var runt 25 :(
Länge sen ..
Hoppas du haft en underbar söndag finaste !!
Kram

cecce sa...

Så fint skrivet!
Är säker på att han blev jätteglad för tulpanerna!!!

Kram Cecce

Ama de casa sa...

Då blev han alldeles säkert jättejätteglad :-)

Camillasrum sa...

Vad fina ni är, det syns att ni tycker om varandra :-) Ha en bra söndagkväll! Kram

Freja sa...

Din morfar har samma ålder som min pappa... Sån härlig relation ni verkar ha!