onsdag 16 maj 2012

Utmaning

Diana hade, för ett par dagar sedan, en utmaning som jag också tänkte göra.
Utmaningen går ut på att svara på dessa frågor.

1.
Du gör en "Bridget Jones" och kommer till en fest och upptäcker att det bara är du som har klätt ut dig.Vad gör du?
Jag hade nog skämtat om det, men tyckt det var vääääldigt pinsamt.
2. Vad önskar du att du hade uppfunnit?
Internet. Jag menar...vem klara sig utan internet ;) 
3. Nämn tre saker som du är bra på.
Lätt...det var ju inte så länge sedan jag hade ett inlägg, där jag berömde mig själv ;)
1. Jag är bra att vara mamma.
2. Jag är duktig på att se på Glamour.
3. Jag är bra på att ta mina powerwalks. (-4kilo)
4. Om du var elitidrottare, inom vilken gren hade du varit då?
Oj....hmmm....jag...elitidrottare. Skulle absolut aldrig kunna hända. Inte ens i min vildaste fantasi. Så den frågan går inte att svara på ;)
5. Bästa teveserie någonsin?
Måste jag svara på denna frågan? Nä...ni får gissa? :)

6. Vilket stjärntecken är du?
Vädur: Ivrig och energisk. Vill gärna vara först, utmana, besegra och starta nya projekt. Tecknet förknippas med viljestyrka och kämpaglöd. Hett temperament och kort stubin. Tålamodet är kanske inte det allra bästa. Väduren är ivrig och spontan, rak och snabb.


I relationer och samarbete kan den utåtriktade och frimodiga Väduren ibland upplevas som styrande. Som vän är Väduren ärlig, uppriktig och lojal. En pålitlig person som menar vad hon säger! En frisk fläkt i vardagen.


Impulsiv och rastlös. Väduren behöver omväxling och stimulans för att inte bli uttråkad.


Den som är präglad av Vädurens tecken brukar få ett omväxlande och spännande liv. En intensiv vardag fylld med djärva projekt och utmaningar. Att vänta, är inte Vädurens melodi.
7. Hur ser ditt drömboende ut?
Stor herrgård med massor av rum och självklart har jag tjänstefolk.
8. Om du fick lov att hoppa in i en film och vara en av huvudpersonerna där,vilken film hade du valt och vilken huvudperson hade du velat vara?
Film...inte serie alltså. Oj...då blev det svårare ;) Nä, då hade jag velat vara med i filmen "G", på 80-talet. "Mia" skulle jag velat spela. Ni vet väl vem hon hånglade spelad mot i den filmen? Om inte...SE FILMEN "G"!!!
9. Frukt eller grönsaker?
Svårt. Men jag säger frukt. Men då ska det vara gröngula bananer eller hårda saftiga äpplen.
10. Vilken är den bästa veckodagen?
Fredag...OM jag är ledig resten av helgen.
11. Vilken är din favorithögtid?
Jul...det är bara den jag ser som en riktig högtid. Jag kan jobba alla storhelger utom julaftonskväll. Då ska VILL jag vara ledig. Men det är klart...visst vore det trevligt att vara ledig midsommar också. Men det får jag ju inte i år. Jag jobbar hela midsommarhelgen. Bit ihop eller bryt ihop ;) Men som sagt...julaftonseftermiddagen/kvällen är helig för mig.

Så...då var den utmaningen gjord. Kom igen...Gör den du också!


See You!



33 kommentarer:

Diana sa...

Näää, jag tror jag skippar att hoppa på utmaningen... ;)
Länk länk länk! Hehe!
Vem hade du varit i Glamour då om du fått välja det?

Miruschka sa...

Grattis till viktminskningen!!
Vilka roliga listor som cirkulerar, alltid kul att få veta mer om bloggerskan.
Ha en fin dag i solen:)
Kram♥

Ama de casa sa...

På TV-serien gissar jag... Dallas!
;-)

Carina Sjölund sa...

Det är så roligt med listor!
Man får liksom veta så mycket roligt :)
Kramen rara du♥

AnnaPanna sa...

Du och jag Camilla!! Vädurarna!! YEAH! Vi rockar!! hihi....

Visst är Änglarna söta!? Aj lavv thääm! (införskaffade på "sveindyra" Willys, d du!) ;D

Trevlig Hälg på re! <3

ansepanse sa...

rolig lista :)
Sv: har du inte ens vår hos dig? stackare
kramar

Ama de casa sa...

sv: Juice är inte alls lika god som nypressad apelsin :-)
(Fast jag nyttjar den färdiga varianten med ;-)

Znogge sa...

Trevligt med lite mer kött på benen! Grattis till minsk´ningen. Härligt när det ger resultat.

Kram

Majken sa...

Alltid kul att läsa lite om dig :-)

Vad bra gjort att tappa 4kg :-)
Promenader är toppen :-)

Kan man gissa på ngt annat än Glamour?
Ha en fin dag!
Kram

Butik Älva sa...

Håller med om den heliga JULEN!!
Fast den är ändå inte liiika helig längre. Sedan 10 år tillbaks har jag barnen bara varannan julafton. Vartannat år firar vi istället lille julafton - eller juldagen.
Och vet du vad, det går faktiskt bra det oxå! ;o)
Men tänk när barnen blir stora...får egna familjer...så ska dom fira med oss, med sin pappa, med den respektives föräldrar - som kanske oxå gått skilda vägar...ojojoj!

Mita sa...

Kul med listor säger jag som aldrig har nån,haha...där måste jag bättra mig,men inte i dag..jag har en del som ska göras och så blev jag sittandes här..*L*...
Kramen på dig♥

Anonym sa...

Trevligt. Jag hoppar över denna gång. Har en jäktig period.. och en del stress just nu. Men hälsar på din blogg gör jag gärna! :) Kram

Vicke sa...

då fick vi veta lite mer om dig, ha en fin kväll nu

Johanna sa...

kul utmaning :)

Freja sa...

Den snor jag! Mycket spännande info om dig där! Nu måste jag kola G. Niklas Wahlgren? Själv var jag galen i Sebastian Håkansson...

messan sa...

Grattis till viktnedgången! Att PW är det bästa som finns:).
Kram

soffie sa...

hihi vilken kul utmaning<:)

trollmor sa...

Kul att läsa om vad du tycker. Ha en fin helg.

Babs sa...

Oj vilka utförliga svar du har på allt - jättekul att läsa. Ska göra den vid tillfälle.
Nu har jag bjudit in dig till Wordfeud.
Kram
Babbelibabs

Mia systeryster sa...

Såna listor är roliga, jag kanske antar utmaningen någon gång;)
Kram

Susanne P sa...

Men allt detta visste jag ju redan innan! ;)
Sv. Ja! Eller hur!? Ibland stämmer horoskopet bättre än man anade...! ;)
Kam

cecce sa...

Oj! Fyra kilo??? GRATTIS!:-)

Kramar!!

Semester & Mat sa...

Rolig läsning så här på morgonkvisten. Men alldeles för tidigt för mig att komma på egna svar...

Kram

Fenixmonas sa...

Nej, hinner inte vännen, men kul att få reda på mer om andra. Kramiz!!

dianasdrommar sa...

Så fick man veta lite mer..;) kram Diana

Villa Frejas bokblogg sa...

Tror baske mig att jag ska hoppa på den listan också, verkar kul.
Grattis till powerwalk-motivationen du hittat :)
Kram.

Miss M sa...

- 4 kg! Grattis! och som sagt, vem klarar sig utan internet! KRAM

Ninja sa...

Japp, det var en utmaning det..... ;)

Micke sa...

Jag har gjort det en gång, kommit utklädd till en fest som det inte var utklädning till... :-O
Dock inte till Bunny, utan till pirat. :-)
sv:
Ja, jag litar på honom. Han är som hans far var en gång... ;-)

Monika Häägg sa...

Internet hade jag också önskat att jag uppfunnit:)

♥ Sanna ♥ sa...

Härliga svar ska försöka mig på den med ;)
Självklart ska vi träffas när du kommer till Stockholm i augusti !!!!
Ring så bokar vi direkt när ni BESTÄMMT när ni kommer ;)
Kram

Sussi sa...

Kan det vara Glamour tro som du tycker är bäst på tv?? ;)

-4 kilo. Inte illa! Bra jobbat :)

Kramisar

Diana sa...

Sv: Jag har nog inte råd att lösa frakten! :)