söndag 20 maj 2012

Marknad

Varje år så anordnas det en stor marknad/mässa här i Örnsköldsvik, Örnexpo. Tre stora hallar fulla med stånd.
Men i år kan jag säga att vissa stånd hade mer stånd än andra, om ni förstår vad jag menar ;)
Det fanns alltså ett stånd fullt med sexleksaker. På deras bord stod det snoppar i alla färger, formar och storlekar. Vi gjorde som alla andra....vi gick bara förbi.
Jag menar..måhända att sexleksaker är bra. Men på en mässa...där det finns barn. Kanske är jag bara gammalmodig, men jag tycker inte att det passar sig med stående snoppar på ett bord, då det finns barn i närheten.
Strumpor passar däremot väldigt bra på en marknad/mässa. Men tror ni att det fanns strumpor på marknaden?
Nä..inte i år. Så i år får vi gå strumplösa ;)
Vad det däremot fanns,som alla år, var rökt fläskfilé.

Så rökt fläskfilé köpte jag.
Fast... egentligen kan jag röka fläskfilé själv. För jag köpte ju en rök i höstas.
Men jag menar...slipper man röka själv så... .tid är ju pengar ;)

See You!





40 kommentarer:

Disa E sa...

Jag håller väl med dig..Det finns gränser för hur öppet det ska vara med detta sex..Det finns överallt och barn ska inte behöva växa upp med det som en normal del i vardagen, för det är ju nåt mellan 2 personer och inget man delar med hela världen, vilket tycks vara vad alla tror idag.
Men rökt file´det e grejer och det kan man ha mer av öveallt :o)
Kram och skön Söndag!

Lollo sa...

Ojdå ja tycker också att det var att gå lite väl över styr. Vi behöver väl inte duka upp läckerheterna i näshöjd på våra avkomma, låt dom vara barn först!
Köttet ser gott ut!

Maria sa...

Undrar om de fick något sålt överhuvudtaget vid ståndståndet??

Inne hos mig får du förklaringen till varför jag inte svarat på Wordfeud - fast du hade väl antagligen vunnit ändå ;)

Kram

Aurora sa...

De har inte där att göra. Jag som är så pryd hade inte klarat av det men barnen har kanske ett öppnare sinne. Nej. bort med dem från marknaden. kram

♥ Carina ♥ sa...

Du stannade inte ens vid ståndet och tog bilder? Haha, jag förstår dig...
Mums! gott med rökt fläskfilé men mycket märkligt att där inte fanns strumpor att köpa.
Kram och godmorgon!

Ama de casa sa...

Marknad en gång per år? Det var lite snålt tycker jag ;-)
Gomorron!

Johanna sa...

haha där fick du till det :)

Semester & Mat sa...

Nja kanske inte så passande för en marknad där barnfamiljer går...

Jeanette sa...

Det får ju finnas gränser vad man försöker sälja på barntillåtna marknader..
Jag har aldrig smakat rökt fläskfilé, men det verkar jättegott. Äter man den kall?
Kram

Miruschka sa...

Gud vad jag skäms, men jag har ALDRIG varit på Örnexpo. Herregud det måste vara något fel på mig, jag är ju inte den som är den;)
Rökt fläskfilé har jag aldrig ätit heller för den delen, låter som mumma!
Kram♥

♥ Sojka ♥ sa...

Tack! :) Hoppas du haft en bra helg! :)
kram

♥ Sanna ♥ sa...

Mysigt med marknad :)
Men som du säger lite väl att ha sexleksaker på ett sånt ställe ... Blir bara pinsamt ... Hur tänkte hon som bokat in sig med dessa ... Kan man ju undra ...???
Önskar dig en mysig söndag :)
Kram

Znogge sa...

I sådana lägen gäller det att vara ståndaktig ;-)


Kram

Carina Sjölund sa...

Har varit på Örnexpo en gång, det tyckte jag räckte :)
Kramen på dig♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Rökt fläskfilé måste ju vara dödligt gott.
Kram.

Marina sa...

Man kanske ska vara glad att de inte demonstrerade dem också...;)

ansepanse sa...

och varför ska du slita ut din "rök"
liksom :D
kramar

NB sa...

Hittade hit via AprilSus, och jag gillar rubriken på din blogg :)

Sen detta med sexleksakerna: att dessa finns är okej, för de som inte har nån måste ju få ha nått att roa sig med men som du säger - måste dessa säljas öppet på en marknad? Där det går en massa barn?

Skulle jag få för att köpa nån sexleksak, inte köper jag då på en marknad - då alla ser det. Nej. Man beställer via internet isånnafall, eller smyger in på en affär där de säljer sånna saker (och hoppas ingen har sett en smyga in).

Jag är sån som skulle skämmas att handla öppet, och vill nog också skona mindre barn från sex så länge det bara går. Då vill man helst inte förklara varför de ha en massa konstgjorda snoppar ståendes på ett bord på en marknad....

Ha det gott :)

messan sa...

Kul med marknad och lite allt möjligt att titta på:).Eller köpa...
Ha en fin dag!
Kraman

Diana sa...

Men du måste ju inviga din rökgrej! Är du inte nyfiken? :)
Sexgrejer reagerar jag inte på, inte negativt iaf. ;) Hehehehehehe

Ingrid sa...

Kan ju bli lite jobbigt med frågvisa småbarn vad gäller snoppståndet (hrmmm det där lät något)ståndet med snoppar.. fniss
Håller nog mer på den rökta filén jag med, mums!

Herr Nilssons Fru sa...

Nä, på en marknad där de är barn är de nog inte så lämpligt med sexleksaker, tror inte äns de som kanske var intresserade gick fram på en sån plats, trots allt är de ju lite hyss hyss runt sånt där:)

De ser ut att vara en god köttbit du köpt varjefall - lär väl bli många rökta köttbitar hos dig nu då när du har egen rök också:)

Kramiz

Sussi sa...

Nja.. På en mässa kanske det inte är så lämpligt att sälja sexleksaker. Rökt fläskfilé lät gott. Ju mindre jobb man behöver göra själv, ju bättre ;)

Kramisar

Maud sa...

He he. Det där som du hade köpt liknade ju också en snopp!! Nästan, med bra fantasi...

Lena sa...

Trevligt med mässa men de där snopparna kan hålla sig hemma..

Susanne sa...

Håller med, snopparna hör hemma på andra mässor.

trollmor sa...

Var på besök ifjol på örnexpo. För många många år sedan hade våran kommun en monter där och jag minns att jag jobbade en dag där då i något projekt.Snoppar ,tja alltid roar det väl någon.Passande kan man nog allt fundera på om det är.
Kram

Ninja sa...

Nä inget fylleinlägg, idag var nämligen också en dag :)
Men lite bilder bjuder jag på....för festen blev lyckad och kul :)

soffie sa...

trevligt med marknad:) larvigt med snoppar tycker jag, vi var på en marknad här i karlstad å där såldes prylar med mariuana symboler på det va pipor,tröjor mm, sånt borde vara förbjudet tycker jag, kramen

Freja sa...

Mässor är kul, men oftast hittar jag ingenting... Jag blir bara överväldigad av alla prylar och kommer hem utan att ha handlat nått...

Åse sa...

Tur vi går mot sommar så man kan vara strumplös :-)

Mia systeryster sa...

Håller verkligen med dig! Inte ska man sälja sånt på en marknad, VÅGAR någon överhuvudtaget att stanna och handla sånt helt öppet?
Skönt att ni är på G med altanen nu;)
Kram

Sus sa...

Skrev just något fyndigt men hamnade nog i cybervärlden :(

NEJ sådana Stånd med sådana Snoppsaker passar icke och ej på en marknad för oss barn och medelålders "vanligt folk" ;)

Jag skickar gärna en fläskfilé för rökning om du int kan erbjuda en björnfilé eller annat som går fritt i ditt Norrland :)

Kraam

Mita sa...

Nej men fy för snoppar på en sån marknad.Det måste väl finnas andra och bättre ställen att prångla ut dom.
Strumpor brukar jag köpa på marknaden,billiga och riktigt bra faktiskt.
Rökt fläskfilé som är så gott,
Kramen*

Majken sa...

Jag kan bara instämma sexleksaker passar inte på en vanlig marknad dit familjer går....

Men den rökta fläskfilén ser inte alls dum ut :-)

Ha en fin kväll!
Kram

cecce sa...

Mmm...det var ett bra köp!:-)

Håller med dig angående sexleksakerna!!

Kramar

Fnulan sa...

Ja jag håller med dig, snoppar ska vi ha i sängen =)

Fenixmonas sa...

Nej, det finns gränser för vad som ställs upp även om vi vuxna är frigjorda idag...Sexleksaker hör inte hemma på en marknad! kramiz

dianasdrommar sa...

Mysigt med marknad :) kramar Diana

Susanne sa...

Håller med dig tänkt på barnen. Konstigt att det inte fanns strumpor. Men gott med rökt fläskfile. Ha en bra dag. Kram