torsdag 3 maj 2012

utmaning

Jag har fått en utmaning av  Joanna och Livets vägar.
Utmaningen går ut på att säga åtta saker man själv tycker man är bra på.
Så utan tvekan, så kommer det nu åtta saker jag är väldigt bra på ;)
1: Jag är bra på att vara mamma. Har ju varit det nu i 17 år och jag har lärt dom allt jag kan.

2: Jag är bra på att följa serien Glamour. Har ju följt den serien nu i 17 år.
3: Jag är bra på att ta min/mina powerwalks nästan varje dag. Vem kunde tro det för 17 år sedan. Eller... ifjol ;)
4: Jag är en bra fru. Tror jag i alla fall. Jag menar...han har ju haft mig som sin fru i 12 år.

5: Jag är bra på att tjäna pengar, då jag shoppar. Fast Gubben tycker nog helt annorlunda där ;)
6: Jag är bra på att städa. Men måste erkänna att jag städade oftare förut.
7: Jag är bra på att hålla tider. Fast det har hänt ett par gånger att jag försovit mig.
8: Jag är bra för att jag har kommit på åtta bra saker om mig själv. För det var faktiskt svårt.

Nu vill jag att alla ni som läser detta gör denna utmaning. Det är svårare än vad man tror.
Eller är det bara jag som tycker att det är svårt att berömma sig själv?

See You!

44 kommentarer:

Anonym sa...

haha goa du :) du har alltid så bra humör. Vad koola ni tjejer är på bilden och vilken fin bröllopsbild!
Ha en fin dag!

LillaTuss sa...

Du gjorde det både bra och med glimten i ögat. Inte så svårt alls... eller hur?!!

Diana sa...

Bra grejer! Jag hade aldrig klarat av utmaningen...
Men du... du har barn på 17 år men bara varit gift i 12, hur gick det till? ;) ;)
Och Glamour började du titta på samtidigt som du blev mamma, tufft att vara föräldrarledig va? ;)
God morgon!

Mita sa...

Klurigt det där du,jag skulle aldrig klara av det,hehe..
Men du gör det med bravur och glans.
Fina bilder,och du ser inte en dag äldre ut än när du gifte dig..*blink*..
Kram och ha en ljuvlig dag♥♥

Znogge sa...

Jag har själv en tendens till att vifta bort beröm i stället för att att sträcka på mig.

Bra saker kom du på i alla fall ;-)

Kram

trollmor sa...

Du är säkert bra på en massa saker till. Det är svårt det där att säga vad man är bra på. ps jag ser också på Glamour sedan många år tillbaka . Gissa om jag blir hånad för det men där står jag stark ,ha ha..

Miruschka sa...

Det där gjorde du bra, för det är inte SÅ himla lätt att framhäva sig själv!
Kram♥

Marina sa...

Många bra saker du är bra på!

Lollo sa...

Va kul att få veta och se mer av fina Camilla!
Inte lätt detta..
får se om jag vågar utmana detsamma!
;-)
ha en fin dag!

bokhyllan sa...

Hihi... jag är också bra på att tjäna pengar när jag shoppar ;)

Ha det fint! Kram

Ps. kul lista!

Ama de casa sa...

Klapp, klapp, klapp! Vad BRA du är! Själv är jag inte bra på en endaste sak... Att komma på 8? näe. Det går inte.
:-)
PS: Skulle vara WF då, men det har gått åt skogen det med på sistone... ;-)

Sus sa...

Vilken myslista!!

Kraaam

Carina Sjölund sa...

Det var bra berättat om dig :) för sådant är inte lätt.
Mysig lista!
Kramen på dig♥

♥ Sanna ♥ sa...

Bra svar !!! ska försöka komma på ngt bra om mig jag med och återkommer med utmaningen:)
KRAMISAR

Krönikören sa...

Vad bra du är! Jag är också bra på att tjäna pengar när jag handlar. Tur att man kan tjäna pengar på nåt!

Susanne P sa...

Jag kan säga fler saker som du är bra på...
Kram bästa lillasyster!

Babs sa...

Bra saker du kom på, jo jag tycker att det är jättesvårt att komma på bra saker om mig själv men jag ska försöka.
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Jag fick den utmaningen för ett tag sedan och har fortfarande inte kommit på 8 saker... inte lätt ;)
Du lyckades ju jättebra!
Kram

ansepanse sa...

visst är det svårt att komma på 8 bra saker om sig själv, satt just och funderade på vad jag skulle kunna tänkas vara bra på :)
kramar

Joanna Björkqvist sa...

Härliga saker som du är bra på, men mest imponerad är jag nog av att du följt Glamour i 17 år!!!! Men tröttnar du inte???? Jag såg den i några månader när jag var typ 25 år, men det händer ju ingenting!!! Och bara närbilder på ansiktenansiktenansikten.... :)

Sv: Tack för tipset - imorgon blir det en shoppingtur! :)

Kram!

Majken sa...

Vad BRA du ÄR!!!

Skall ta till mig utmaningen lite senare.. Har inte tid nu.. jag lagar mat & går bloggpromenad.. det som jag är så bra på ;-)

Kram

soffie sa...

men guuu va bra saker :) kul utmaning, ha en mysig fredag imorrn,brrr det ska visst komma in ruskväder:(

Fnulan sa...

Du är skitbra!!!!

4U2 sa...

Min pappa brukade säga att jag ärvde det sämsta av honom och det bästa av mamma så det var synd om mig ...? Nja, det tycker jag inte,. de gav mig mycket gott, faktiskt!

Freja sa...

Kanske snor den här till nästa gladmåndag. Jag blir glad över att vara bra på saker. Jag är till exempel en jävel på att klippa kattklor, det gör mig glad!

Helene sa...

Fast jag är nog ännu bättre än dig på att titta på Glamour = ))
Imorgon kväll har jag 5 inspelade avsnitt av glamour den här veckan...MIN HÖJDPUNKT imorgon = ))
Ha ha...jag längtar !!
Kram Helene.

Helene sa...

Fel bloggadress ovan = ))
Kram igen / Helene.

Susanne sa...

OMG, va du är duktig, blir lite avund.

Fenixmonas sa...

Kul att få läsa din men tyvärr hinner jag inte! Har fullt upp med vanliga kommentarer och 12-timmarsdagar på jobbet! Kramiz

Vicke sa...

där fick vi veta lite om dig, ha en fin dag nu

dianasdrommar sa...

Du är duktig du ;) Ha en finfin fredag kramar Diana

Susanne sa...

Ja du säga saker man är bra är jobbigt. Vi brukar få göra det under våra utvecklingssamtalen med chefen, jag har jätte svårt för det. Ha en jätte bra fredag. Kram

Maud sa...

Bra grejjer där! Bra bloggerska också! =)

RackarTuss sa...

Hejja!
Bra skrivet!

fina frun sa...

Du är bra på mycket :)

Ninja sa...

Jättebra ju!
Men jag tror jag avstår utmaningen.....

Semester & Mat sa...

Vilken härlig utmaning!
Något som vi alla bör träna på - berömma oss själva :)

AnnaPanna sa...

Va tusan, skrev värsta längta kommentaren här! Den försvann.

FIna ni är, snygga mamman liksom som ÄR den bästa!!

Glamourifierad är du mao?? Vojne Vojne!! HAHA

Trevlig Helg toppsnäckan!!

Mia systeryster sa...

Vilka bra saker du kom på! Såna där utmaningar är svåra. Alltid svårt att berömma sig själv!
Men man borde göra det lite oftare;)
Kram

Micke sa...

Intressant utmaning. Kanske hakar på den. :-)
sv:
Jepp, det ser jag fram emot. Jisses vad han ska få köra. ;-)

Ha en riktigt bra helg!

Butik Älva sa...

Åååå, vad du är bra!! =)

Kram!

♥ Sojka ♥ sa...

Men vad roligt! :)
kram

ruma sa...

Hello, Camilla.

  The work including spring.
  The vitality of the heart is made to arise.

  I am glad of your visit, though each other is far distantly.
  The prayer for all peace and healthy.
  
Have a good weekend. From Japan, ruma ❃

Doris sa...

*hi, hi*, det var en bra utmaning, kanske man skulle försöka ;-).
Sköt om dig, kram