söndag 12 juli 2009

Söndag.







Jaha, då har man bara en vecka kvar på semestern.
Gudarna ska veta vad fort det har gått. (Det kanske dom gör, vad vet jag?)
Så denna vecka ska jag bara försöka att njuta av de sista semesterdagarna och känna friheten.
(Så som Sofia verka göra på bilden.)
I går kväll fick vi besök av vår granne med fästman.
Dom hade varit i Riga och förlovats sig där.
(Mycket kul för " fästmannen "är min kusin.)
Så snart får jag en kusin till granne.
Han ska flytta in riktigt, till huset nedanför , efter han tömt sin lägenhet i Gullänget i september.
Mycket trevligt. Grattis säger jag till er.
David blev färdig med vår nya garage port i går, så nu behöver jag bara trycka på en knapp så åker porten upp.
Mycket bekvämt och det som är bekvämt gillar jag.
I dag blir det en riktig solar dag.
Ska bara ligga där och ha det....och ha det ...bekvämt.
Senare i kväll kanske vi ska åka och uppvakta min svägerska, Annika, som fyller år i dag.(Det beror på när hon kommer hem.) Annars får vi åka dit en annan dag.
Grattis säger jag till henne nu i alla fall.
Eftersom min moster är i Stockholm och hälsar på sin dotter med familj , sitter vi kattvakt åt hennes katt Scott.
Varför "sitter" man barnvakt/ kattvakt?
Nog för att jag sitter mycket men jag gör annat också.
Går, står, ligger.
Så i dag ligger jag kattvakt :)
En frågesport blir det i dag.
Vad kan det vara ? Det som du ser på den största bilden?
See You!

7 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Snygg garage port. Jag tror den är likadan som vår :)
Fotbitaren är riktigt tjusig, haha
Hmm, klurig bild....Kan det vara insidan på saxofonen????

♥ Carina ♥ sa...

Nu berättade jag för S att dom får eget rum när vi åker. Då sa hon: coolt, då ska vi köra jocke style (hahaha)
Glöm det sa jag!

Mona sa...

Är det trumhinnan i örat på någon? :D

Douglas Söderlind sa...

Svar ,Det är en manick som man ska stoppa i munnen när man ska ha roligt eller om man tycker det är för tyst det är en SAXOFON

Camilla sa...

Vad tråkiga ni är...det var rätt!
Jag som tyckte jag var så finurlig.

♥ Carina ♥ sa...

Var det både en saxofon och ett öra??? Det hade jag aldrig kunnat tro :)

Mona sa...

Hehehe Carina! Jag diggar dig!