måndag 6 juli 2009

Får få timmar på ett dygn.


Herre Gud, stressa på sin semester.
Det är ju det jag gör.
Åtminstone i dag.
Vaknade klockan 8.30.
Då väckte jag Sanna, för hon har ju vänt på dygnet totalt.
(Halv ett i natt hade hon fortfarande inte somnat.)
Hon fick för sig att ta bussen till en kompis i Högland.
Så hon drog i väg med 10 bussen.
Sofia vaknade 10.30.
Jag började att baka bullar efter inspiration efter ett telefonsamtal av min moster som skulle baka hallon grottor.
Efter lunchen 12.30, drog Sofia iväg för att spela discgolf.
Jag bakade klart.
David grejade med att sätta upp vår nya garage port.
Ett tu tre va klockan 15.30.
(ÄÄÄ, det är då jag brukar typ börja med middagen.)
Men jag hade även tänkt att klämma in en stadstur i dag.
Dels för att köpa några presenter (Annika, Maria, Jocke fyller snart år) och dels för att hämta hem Sanna.
Sagt och gjort, in i bilen och full fart till stan.
Gjorde våra ärenden och åkte till Högland för att hämta upp Sanna.
-Jag måste handla mitt smör, säger David.
Jaha, in på coop. Hämtade Davids smör, billig fläskfile (köpte 6 stycken), just ja, vanilj sockret tog slut, yoghurt behöver vi om vi ska göra en smoothie i kväll, jordgubbar, bara 14 kronor, det köper vi. Klar!
Står vid kassan...tuggummi...2 paket.
350kronor....det blev ett dyrt smörpaket.
Hem. Klockan är över sex.
Laga middag.
Missat Glamour? tror ni nu.
Nä, jag är stressad men har full koll.
Spelat in det på vår dreambox.
Käka middag vid kvart i sju.
Blogga.
Sedan ska jag se på Glamour och andas ut.
Ta det lugnt.
Ha semester.
Det är inte klokt egentligen när jag tänker efter. Jag brukar gå och lägga mig tidigt på kvällarna men jag är inte klar med allt jag ska göra förren vid 23 på kvällarna nu.
Vad jag gör?
Fan, jag vet faktiskt inte, men fullt upp har jag.
Och kom nu inte och säg att 23.00 är tidigt. 21 är lagom.
See You!

3 kommentarer:

Susanne P sa...

Har du också bakat i dag???!!!
Kram
Syster

♥ Carina ♥ sa...

Sluta stressa. Du behöver inte lägga dig klockan 21. Du är vuxen, har semester, du FÅR vara uppe längre. Du, har vi glömt bort v-bageriet? Då hade du sparat lite tid. Vi skulle ha varit dit (jag har slut på bullar)
Sen kan du skippa Glamour och få lite tid över.
Tips från coachen....

Douglas Söderlind sa...

Då får man nybakade bullar när man kommer och hällsa på!? Ta det lungt du har semester.