onsdag 22 juli 2009

Frågor och svar.

Har fått en utmaning på Carinas blogg. Pröva ni också.
Reglerna är att varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Det får inte vara påhittade ord eller ljug, alla svar måste vara riktiga. Om personen som kopierar dig har ett namn som börjar på samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger. Lycka till!


1. Vad heter du?: Camilla

2. Ett ord på fyra bokstäver: Cola.

3. Flicknamn: Carola.

4. Pojknamn: Christer.

5. Yrke: Chef.

6. Färg: Citrongul.

7. Klädesplagg: Cardigan.

8. Mat: Couscous.

9. Sak i badrummet: Cerat.

10. Plats/stad: Chicago.

11. En orsak att vara sen: Carina ringde.

12. Något man skriker: Colada,Tack!

13. Film: Carry.

14. Något man dricker: Citronsaft.

15. Band: Camilla Lindgrens

16. Djur: Chinchilla.

17. Gatunamn: Cirkelvägen.

18. Bil: Cadillac.

19. Sång: C´est la vie.

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Curling.

Puh! Det var inte så lätt att hitta på ord på C kan jag säga :)

4 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

jag svarar på din fråga på bloggen ;Jag är en grabb i mina bästa år.Det är som jag sjunger i en danslåt.. Min bästa tid den har jag kvar.

Susanne P sa...

Tar utmaningen...imorgon...
Kram
Syster

Mona sa...

Att det fanns så där många ord på C! Ni var duktiga, du och Carina. :)

Douglas Söderlind sa...

Hur vet du att det heter limerick och inte limrik? Du har nog rätt limrik det är väl när man lägger på för mycket lim på en bräda tex.