tisdag 7 juli 2009

Regnet det bara öser ner.....




Ja, nu får "pärern " vatten så dom tig.
Inte för att jag har ett potatis land med det är väl bra för dom som ha det.
När det regnar så här mycket funderar jag på att göra något vettigt i huset.
Typ städa, tvätta eller se på tv eller nåt.
Apropå tvätta.
När ska jag lära mig att INTE tvätta/tumla strumpor med sängkläder....typ aldrig verkar det som.
I går när jag stod och renbäddade våra sängar föll en strumpa ur påslakanet.
Igen.
Jag blir vansinnig.
Jag har en tvättpåse som jag lägger alla strumpor i, som det bara finns en av.
Och dom har blivit många nu.
9 stycken, för att vara exakt.
9 strumpor, borta ...bara så där, puts väck.
Jag brukar faktiskt känna efter så det inte ligger någonting i sängkläderna när jag viker ihop dom, men tydligen gömmer dom sig ordentligt.
Eller är det tvättmaskinen som äter upp dom?
Det skulle man kanske ta för sig i dag...städa linne skåpet.
Ja, kanske. Då kanske jag hittar någon partner till någon av dessa ensamma strumpor.
Att locka hit besök med nybakta bullar verkar ju inte funka.
Ingen har då kommit än.
Smoothien ,igår, blev i alla fall jätte god.
Och jag säger som min älskade vän Carina - Elda i Juli?
I morse var jag tvungen att tända en brasa.
Det är ju rena , rama höst ute.
Nä, tacka vet jag när det var 28 grader ute.(varmt alltså)
See You!

4 kommentarer:

moster sa...

men älskling du vet väl att du kommer EEETTA

♥ Carina ♥ sa...

Tack för gott fika och underbart sällskap (som vanligt) jag ska tipsa ÖA :)
Love you <3

Douglas Söderlind sa...

Tack för inbjudan men i dag hade vi faktist annat att göra(kolla bloggen) vi vår göra ett nytt försök.

Susanne P sa...

Jag tycker jag känner igen detta...ska vi kolla våra gemensamma sockförluster och kanse para ihop några??? Kan gå, kan gå...
Kram
Syster