lördag 26 januari 2013

Tjejträff

...eller "tant träff" som vissa säger ;)Fyllefest kan det också kallas ;)
Tant, brud, kärring eller tjejträff...det spelar ingen roll vad vi kallar det. En träff på 4 stycken bruttor, var vi i alla fall, som träffades i kväll/natt hemma hos mig/oss.
Herr Siemens fick inte vara med, men han fick diska efter oss ;)
Och Gubben i huset åkte på jobbet. Så helt gubbfritt var det :)
Mycket snack och mycket snacks bjöd jag på, i alla fall.

Eftersom  att alla inte ville vara med på bild, så bidde det bara två av oss som blev det :)
Men vi fyra tanter... kärringar, damer, tjejer ...vi ska försöka att göra detta till en tradition. Ni kanske minns detta inlägg.
Mycket trevligt hade vi det i kväll/natt, alla fall.  
Jag ser redan framemot nästa träff.
Tack tjejer för en kanonkväll!

See You

28 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Kan tänka mig att det var supertrevligt! Mycket gott att mumsa på också...om ni nu hann med det...hihihi....kramiz

JaanaM. sa...

Va roligt att ha en tjejkväll! :)

Diana sa...

GOD MORGON!!!

Men va, ville inte Carina var med på bild? Eller jag har helt missuppfattat det?
Sååååå, hur är det med huvudvärken idag? I säng vid fyra, värsta ungdomsfasonerna ju.

moi sa...

God morgon! Eller ni kanske inte har kommit i säng än??

Ama de casa sa...

Oj! In på sena nattakvisten och allt - imponerande!

Och jag ser minsann ostkrokarna också :-)

Patricia sa...

Men så mysigt:)

Trevlig lördag!

♥ Carina ♥ sa...

Nä men åh... orkade du till och med blogga i natt. Kanske skulle gjort det jag med. Jag var piggare då än nu.
Jag skulle inte ha tagit den där sista snöbollen...
Men trevligt hade vi! :)
Kram

Hörni sa...

Vad kul att vara ett gäng som har kul ihop ibland. Jag har också ett sånt gäng, men det ingår gubbar i det. Vi har kul trots det. :D

Znogge sa...

Precis som en sådan kväll ska vara alltså!

Norrland kan vara ett alternativ ;-) Sommaren är låååång....

Kram

Anonym sa...

Ser ut att ni haft det riktigt roligt! Och gott! :)
Det är alltid kul med såna träffar. Jag brukar anordna tjejafton i form av en knyttis: Alla tar med sig en maträtt eller fika och vi dukar fint och har en fin middag. Sen ordnar jag med olika tema. Vi har tid till bastu oxå till dom som vill. Vi brukar vara 10-20 st glada tjejer och det är alltid lika roligt! :)
Lördagskram!

Majken sa...

Tjejfester är svåra att misslyckas med :-)

Då är du lite trött idag?
Kram

ansepanse sa...

vad roligt och trevligt :)
Sv: jo :D jag har stickat både mössan och halsduken :D
kramar

Guldkryckan sa...

Vi är fyra snubbar här som träffas ibland..käkar ärtsoppa med Punsch o snackar skit...ibland och ibland förresten..vi har gjort det en gång..men vi siktar på nåt traditions-liknande här...återstår att se hur det blir med det.

Men nu får du ha en superb helg..det ska jag..inleder med föreningsmöte om en timme..sen blir det en kväll med god whiskey och lite tilltugg.

Ha så fint :)

Carina Sjölund sa...

Skoj att ni hade trevligt :)
Förstår att ni längtar till nästa träff♥
Kramen♥

Melody and M.E sa...

Hoppas ni känner er lika pigga och glada dagen efter, men det kanske inte blev så sent.
Önskar er alla en riktig skön helg.
kram
Melodys matte

Anonym sa...

Hann ni äta mellan varven eller blev det bara prat och dricka?!

Jo, jag mår väl bättre idag. Men det var löning igår så jag har handlat lite idag. Så nu är jag öm i ryggen

kram

Annika sa...

Ja, ibland kan det vara skönt utan en massa "gubbar" i huset haha!
Ha en fin lördag. Kram

♥ Sanna ♥ sa...

Mysigt med tjejkväll, skratt och mysiga vänner gör allt !!
KRAM

Babs sa...

Alltid lika kul att träffas så där!
Kram

Diana sa...

Sv: Eller är du en sån där glidare som lyckas komma undan allt arbete... ;) ;)

Micke sa...

Det ser ut som en trevlig träff. :-)
sv:
Tydligen har flera haft detta problem, men nu verkar det ha löst sig av sig själv... :-O

Något sent önskar jag en trevlig helg!!! :-)

Susanne P sa...

Det ser ut att varit ett jädrans drag hos er men du var inte ett dugg rolig att tala med på telefonen i kväll; gäspade och stönande...
Jo, jo....
Kram

Tess-en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn sa...

Gu va kul med tjej-kväll!! Ett måste att ha som tradition =)

trollmor sa...

Så roligt. Förr hade vi så också. Kanske man skulle dra igång nåt igen. Här är det så knepigt för om man bjuder den så kan inte den komma osv. Dom tror dom är så jäkla märkvärdiga häromkring. Suck.

soffie sa...

tjohooo va roligt :)

Sussi sa...

Tradition är en bra grej. Knepet är bara att boka i förväg! Vi är 8 tjejer som träffats regelbundet i 3 år nu. Superkul :)

Kramisar

Fnulan sa...

Återigen var man inte bjuden... Men har frun missat ett viktigt inlägg hos mig??

Mona sa...

Det var så roligt. Ser framemot återträffen!