måndag 28 januari 2013

Kudde

När jag var i sexårsåldern sydde jag en kudde åt min mormor, till julklapp. Hon hade den på sin soffa hela tiden.
När hon dog fick jag "ärva" den.

Den är så otroligt vacker, så jag har den också liggandes framme, på vår soffa.
Jag tycker att färgerna matchar så bra ihop med resten av rummet, ser ni ;)


Ni får en närbild på den här, så får ni se vad fint och svårt mönster jag kunde göra.


Jaja, att det är ett och annat stygn som är fel...det är en världslig sak.


Och att den egentligen ligger nerknövlad  i en garderob...det behöver jag väl egentligen inte säga.

Men att jag gjorde den vid sexårsåldern. Det är sant! :)

See You

40 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Vilken fin kudde!! De e duktigt att göra en sån i 6 årsåldern, jag är tveksam till att jag skulle klara de nu i 50 årsåldern:)

Färgerna är ju helt rätt nu - hypermodern:)

Kramiz o skön måndag

Hörni sa...

Men nej, fram med den igen, den är ju jättefin, när man vet att du gjorde den som sexåring. :)

Sv: Exakt! Jag fattar inte vad som är så intressant med de där små gnagarna.. ;)

Anonym sa...

Den är jättefin och du kan absolut ta den ur garderoben och ha den på soffan. Matchar med den fina tepeten.
Morgonkram!

Anonym sa...

Man kunde massor när man var liten, saker som man inte skulle fixa nu när man är äldre

kram

Afrodite sa...

Visst, den är jättefin och du var verkligen jätteduktig som kunde sy en sån fin kudde, men matchar färgerna i bloggrummet/braskaminrummet, det gör den INTE! ;) Sorry!

Kram och godmorgon fina du! ♥
Och tack själv för samtalen igår!

Diana sa...

Jag som är helt syokunnig är imponerad. Den är sydd med kärlek!

God morgon!

Majken sa...

Att den matchar är jag inte helt övertygad om... ;-)

Men den pasar oavsett in hemma hos dig :-)

Kram

Ama de casa sa...

Oooo... Vilken talang! Har du nåt senare alster att visa?
;-)

(Jag tycker faktiskt du var jätteduktig som fick ihop den där vid så unga år!)

Znogge sa...

Den hade inte alla 6-åringar lyckats med. Så roligt att du har den kvar. Ett fint minne.

Kram

Livet sa...

jag har tummen mitt i handen när det gäller sådant så att du fixade redan vid 6 år är enormt bra

Hur ser dina kuddar ut numera ? :)

♥ Sanna ♥ sa...

Den var ju hur fin som helst !!
och passade bra där i soffan
Önskar dig en undebar start på veckan vännen
KRAMISAR

Carina Sjölund sa...

Hade du sådan talang, när du bara var 6 år :)
Tror nog att det passar perfekt hemma hos dig♥
Kramen♥

moi sa...

Åh, en sån gjorde jag också. Eller var det nån av mina syskon, jag är inte så bra på sånt där.
Undrar var den finns idag?

Anonym sa...

Varm hand säger bara duktigt gjort

Miruschka sa...

Den passar ypperligt där på soffan;)
Kram♥

finafrun sa...

Åh men den var ju underbar!

Jane sa...

jag tycker att du var jätte duktid som sydde sådär fint när du var sex år...
Fy dig att inte ha den framme.
Och GRATTIS till Fantan!!! Våran pippi är oxå sex år nu...
Kramar i massor / Jane

messan sa...

Tjusigt arbete du gjort:). Kanske du kan ha den framme en dag då och då:).
Kram

Susan sa...

Så Söt!
och modern är den också!!

Kraaaaam

Tess-en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn sa...

Jättefin kudde! Å ja tycker definitivt att du ska ha den framme i soffan =)

Lollo sa...

Fin kudde
mina minnen
;-)
Tjing!

Melody and M.E sa...

Gjorde du den när du var sex år så är vi riktigt imponerade!
Kram
Melody med matte

soffie sa...

wow va duktigt gjort av dej...va fint å vilket roligt minne för dej att du har den i din ägo nu, din mormor måste varit jättestolt över den eftersom hon hade den framme jämt, å va roligt:) kram

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Vad duktig du var när du var liten. Haha, charmigt färgval;)

Mita sa...

Jättefin kudde,imponerande med tanke på åldern,den kanske inte matchar i färgerna, men spelar roll...din mormor var glad över den och det ska du också vara så det så..**
Kramar**

Micke sa...

Bra jobbat för en 6-åring. :-)
sv:
Jodå, visst kom det mer snö, men den smälte bort i en hast igen. Just nu har vi ett par plusgrader, så jag hoppas ännu på en tidig vår. :-)

Fenixmonas sa...

Så himla roligt att ha den kvar...inte dåligt av en liten flicka på sex år! Kramiz

Afrodite sa...

Sv: Nä, jag vet! ;)
Morronkram tillbaka! ♥

Diana sa...

Sv: tack så mycket! :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Den är ju jättefin. Fram med den i soffan!
Kram.

RackarTuss sa...

Impad! Skulle inte ha tålamod ;)

moi sa...

Pratade med mor min om kudden och hon visste precis vilken jag menade. OM jag vill kunde hon plocka fram den åt mig.
Det ville jag inte..... (vet ju inte om det är min ;) )

Ama de casa sa...

sv: Ja, du kunde ha hett på kaffet, men vi råkade åka åt fel håll... ;-)

Susanne P sa...

Jag tycker att du kunde byta gardiner så skulle det nog passa bättre.
Vad du var duktig som barn? När försvann den talangen? ;) ;)
Kram

Babs sa...

Å så jätteroligt det måste vara att ha den kvar, men så synd att den inte får vara framme, nånstans borde den väl passa.
Kram

Maud sa...

Den kudden äger!!

Miss Juni sa...

DET är väl kärlek, om något! Att som mormor ha alla mer eller mindre vackra barnbarns-alster framme!!

Jag tycker du var vääldigt duktig i allafall! Och dom färgerna var väl väldigt poppis då...nå´n gång i slutet av 50-talet! ;)

Kram!

cecce sa...

Vad roligt att du fick den tillbaka i dina ägor och den är sparad under alla dessa år:-)
Som du kämpat...då när det begav sig med alla stygnen. Jättefin:-) Tycker du ska ha den där i soffan:-)

Kram Cecce

Anonym sa...

som de säger alla har vi våra lik i garderoben ;)

Lovisa sa...

Jättefin! Jag satt också och höll på med korsstygn när jag var liten. Men jag undrar vart resultaten det tog vägen..