onsdag 2 september 2009

Älskade trumpeter.




















































Är dom inte vackra så säg?
(Muffinsarna alltså)
Nä,Änglatrumpeterna så klart.
Nu (äntligen) blommar de flesta knopparna.
Jag vet inte hur många gånger om dagen jag går ut och luktar på dom.
Men det är nog fem-sex gånger/dag.
Kalla mig tokig,men den doften dom utsöndrar är gudomlig.

I går kväll bakade Sofia muffins.
Dom blev så goda.


I dag är jag ledig.
Och jag har utnyttjat varje minut med att vara ledig.
Har bara tvättat en maskin med kläder och handlat mat.
(Nja,jag tog också mig en sväng till apoteket för att köpa nässpray till Sanna.)
Men annars har jag inte gjort så mycket annat i dag.
Måste passa på då man kan.
Att vara helt ledig,alltså.
Det händer inte allt för ofta.
Alltid hittar man på jobb när man är ledig.
Men inte i dag.

See you!

10 kommentarer:

BLYGER sa...

STACKARS DAVID

Susanne P sa...

Snart så blommar mina..snart...
Kram
Syster

♥ Carina ♥ sa...

Du och Ferdinand :)

Sussi sa...

Muffinsarna var vackra dom med :-)
Änglatrumpet är en blomma jag skulle vilja investera i. Tyvärr så är jag så dålig att få arsle ur vagnen..

Kramisar

anna sa...

jag tyckte nbåde blommorna och muffinsarna var riktigt fina!

lillaMy sa...

Ja dom är underbar.Kramiz

♥ Sanna ♥ sa...

Men jag vill också ha lite gott att mumsa på här inget hemma bara sjuk och inget glädjande med det...
kanske ska be dottern att baka NÄÄÄ hon skulle bara äta upp smeten för bullarna gillar hon inte haha
KRAM på dig!!!

Elin - Ett hus till oss sa...

De var verkligen vackra! :)Härligt att vara ledig. Ha en fin kväll!

ciara sa...

ÅH!!blogspot i ett nötskal!!!Skrev en kommentar o råkade dubbelklicka och allt försvinner.
I'm back again nu i alla fall.
Och dina Änglatrumeter ser ju oxå jättestora o fina ut!
Men har aldrig kännt ngn lukt!?
Dom kanske står för stort o öppet här..
Ha en jättebra kväll/kram Ciara

Ama de casa sa...

Otroligt fina Änglatrumpeter! Förstår om du måste vara där och sniffa hela tiden :-)
Kram