lördag 13 april 2013

Nya glasögon

Förra veckan var jag hos optikern för att kolla mina ögon. Som jag befarat så behöver jag nya glas i mina glasögon. Denna gång blir det progressiva :(
Jojo...tanten har blivit gammal ;(

Så idag ska vi åka in till "stanstan" (Centrala Örnsköldsvik) för att titta/köpa nya bågar åt mig. Jag är rädd att det kommer att bli svårt att hitta nya bågar, för jag trivs så bra med dom jag har nu.

Visst...jag kan ha samma bågar och bara byta glas, men då jag lix ändå måste byta glas, så vill jag nog byta bågarna också.
Men som sagt...det blir nog svårt att välja nya. Därför drar jag med mig hela familjen till stan, så dom får avgöra vilka bågar som passar bäst på mig.
För det finns ju många några bågar att välja på...


Så...wish me luck!!

See You

38 kommentarer:

JaanaM. sa...

Lycka till med att hitta bågar. Inte det lättaste...

moi sa...

Eftersom jag har haft progressiva i över 10 år är jag väl jätte,jättegammal. MEN det döljer jag genom att inte använda dem speciellt ofta. De ligger på nån hylla här nånstans. Hm, kan huvudvärken bero på det??
Du har sån tur att du klär i nästan alla bågar - ska bli skoj att se vilka du/ni till slut väljer. Lycka till!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja herregud ja... jag är glad att jag slipper dras med den beslutsångesten. Lycka till. Kram.

Susanne P sa...

Hjälp!!!!!!!!
Jag som trodde jag bara hade en lillasyster!! ;)

Lycka till.
Kram

Afrodite sa...

Du ska INTE ha för stora och INTE runda. Men gärna med mycket färg så att de verkligen syns! :)

Du kommer bli så fin! ♥

Välkommen i preggressiv-klubben förresten! ;)

Kram och lycka till i "stanstan" idag! ♥

Stattinskan sa...

... men du passar riktigt bra i bågarna på andra och tredje biilden :-)
Gomorron

Afrodite sa...

Sv: Men jag bråkar väl inte om det...?!

(*Ostbågarostbågarostbågar*)

Jag åt ju bara osthjärtan! ♥
(Köp såna i stan-stan idag!)



P & K

znogge sa...

Att välja bågar är inte lätt så nog är det skönt med smakråd. Lycka till med valet!

Kram

Lollo sa...

Spännande, Lycka till!
Allt klär en skönhet you know
Kram

Afrodite sa...

Ps. Köp lite ostBÅGAR samtidigt som du köper osthjärtan och väljer nya BÅGAR! :)

Herr Nilssons Fru sa...

Oj oj de där är inte lätt :) jag kunde aldrig bestämma mig så jag skaffade linser istället:) du finner säkert rätt, de e jag helt säker på med all hjälp du har med dig också.

Kramiz

Diana sa...

Ojoj, det är inget lätt jobb! Jag ser på bilderna att du inte ska ha runda eller rundade bågar utan det passar mycket bättre till ditt ansikte att ha "fyrkantiga" bågar. Gärna lite mindre med.
Lycka till i jakten och grattis till förstaplatsen!

God morgon!

åse sa...

det är inte lätt det där med nya bågar, ta hela klabbet så har du att byta med :-) Ha en fin fin lördag. Kram

ps jag ingår oxå i progressivaklubben, dyrt men helt okey

♥ Sojka ♥ sa...

hihi lycka till! :D

Sv:Tack så mycket! :) Kram!

ansepanse sa...

japp, jag håller tummarna, jag vet hur svårt det kan vara
kramar

Susan sa...

Jississss....
Spontant gillade jag 2:an...kan kanske beo på att de är väldigt lika mina ;-D
Jag hade din storlek innan men tycker lite större är bättre till progressiva...Lycka till !!!

Kraaaaam

syren sa...

Inte äe det lätt att välja bågar så visst kan det vara bra med smak råd.Så lycka till!kram

Majken sa...

Lycka Till!
Det kan du behöva... Det finns alldeles för mycket att välja på....

Kram

Soffie sa...

Jisses vad många bågar du har att välja emellan, du får helt enkelt börja med att välja ut några och sen av dem välja ett par, va många fina ,va snygg du är,lycka till med väljandet och du måste visa vilken det blev,kram

Susanne sa...

Herre gud vad många bågar blir rätt tufft att välja men blir säkert bra vilka du än tar. Kram

Freja sa...

Jag tycker du ska ta de där i mitten... Jag ÄLSKAR glasögon, och när jag bara var närsynt hade jag fem olika par som jag varvade mellan. Nu har jag progressiva och de är ju så dyra, så nu har jag bara tre... plus ett par slipade solglasögon... Bågar är min bästa accessoar!

Susanne sa...

hoppas att det gick bra.

Ama de casa sa...

Åååhhh... Det är såååå jobbigt! Först ska man ser bättre nu eller nu, och sen ska man välja bågar.
Så jag önskar dig verkligen lycka till!!!
:-)
PS: Jag borde göra samma sak...

Ama de casa sa...

Sen fattar jag inte att jag missade det här inlägget imorse. Aja. Jag var väl i farten för tidigt :-D

Hörni sa...

Du passar jättebra i flera av de där bågarna! Jag har provat alla som finns men passar inte i några.. Så jag får fortsätta se dåligt. ;)

Fenixmonas sa...

Oj, flicka lilla...det där blir inte enkelt! Det är som bäddat för beslutsångest...Kramiz

Guldkryckan sa...

Jo..frugan hittade ju ett par bågar (två) som passade henne..man fick två för priset av ett par..själv kör jag med mina gamla läsglasögon från 2002-2003 nån gång om jag minns rätt..använder dem sällan trots att jag faktiskt inte ens kan läsa instruktionerna på en schampoflaska ens...nä..jag tror de förminskat texterna på allt möjligt för att gynna glasögonindustrin..säkert en olaglig kartellverksamhet.
haha...! :)

Hoppas du hittar rätt par för dig.

Ha de bäst.

Fina Frun sa...

Lycka till!
Det är verkligen inte det lättaste att hitta ett par bågar som både är snygga och sköna (jag anv glasögon ibland).
Du skulle numrerat bilderna, så kunde vi hjälpt till ;) Men de bilderna där bågarna är lite större och med svart ram, passar dig jättefint!

Jeji Chaos sa...

Lycka till med att hitta den du vill ha, jag gillar nr 4 =). inte så lätt, jag borde väll också kolla min syn, börjar bli till åren här med. =) kram

Maud sa...

Hahaha! Är du riktigt klok du? ;)

Miruschka sa...

Att köpa nya glasögon är lika skrämmande jobbigt som att köpa nya jeans!!
Men av vad jag ser så passar du ju bäst i den form du har på dina nuvarande, så då är det bara att välja ny färg och nytt mönster.
Vi får väl snart se vad du valde...
Kram♥

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja usch det är så jobbigt att välja bågar så jag önskar dig verkligen lycka till, tycker ändå det var många du passade väldigt bra i så det kanske inte blir så svårt ;) Kollade faktiskt min mans strumpförråd och han låg verkligen i lä med 36 par (+några i tvätten) så det var inte så illa som jag befarade ;)

Kram Ullis

Anonym sa...

Visst är det jobbigt och svårt att välja bågar. Du är fin i alla bågar. "Allt klär en skönhet!" som det ju heter. Kram

Micke sa...

Oj! Det var många glasögon på en gång! :-0
Lycka till med sökandet! :-)
sv:
Skönt att du fick din lediga helg, på tiden, eller hur?

Unknown sa...

Ha ha, du är rolig du! Kunde du bestämma dig?
Jag kan aldrig bestämma mig så direkt i affären, jag lånar alltid hem först.
Kram

Butik Älva sa...

Majj gadd!
Jag tycker du ska ta nr 3...eller nä, nr 8. Eller kanske nr 19??
Nä, förresten...ta nr 25!! Eller nr 28, eller 33 eller 49 eller...

Tokstolle där!

cecce sa...

Haha!! Lycka till:-))

Kram cecce

Anonym sa...

Oj va många fniss...
Fin är du mé/Kram Annmi