måndag 15 april 2013

En oväntad vänskap...

Och då menar jag inte filmen. Nä...jag menar: jag och min nya ovän, symaskinen. Snacka om en oväntad vänskap...

I lördags, då vi var på stan, råkade vi svänga in på "Strömsknallen". Ö-viks svar på Ullared, ni vet ;)
Där hittade vi gardiner till köket. Men nästan som alltid måste det fixas och trixas innan dom passar helt till fönstret.
Så på lördagskvällen tog jag fram min nya ovän och jag sydde och fållade gardinerna till en lagom längd och bredd.


Ovännen skötte sig exemplariskt.  Förutom att på ena sidan sydde "hen" fållen på fel sida ;)
Men det vet i katten om jag kan skylla det på maskinen. Nä...på det skyller jag nog på mig själv Gubben ;)

Så i går putsade jag fönstren i köket och hängde upp mina nya gardiner som jag sytt med min nya vän symaskin.

Och för ni som undrar: Ja, jag köpte mig ett par glasögon i lördags. Plus ett par solglasögon med styrka. Plus två linnen..plus en tröja...plus ett par skor. Och som sagt, gardinerna :)
Brillorna får jag om ca. tre veckor. Då får ni se :)

See You

41 kommentarer:

Miruschka sa...

Det blev jättefint med nya gardiner:)

Istället för att bråka med symaskinen så brukar jag använda fållband, bara att stryka på och sen är det klart.
Kram♥ och god morgon

Paula´s Blogg sa...

Jättefina blev ju gardinerna!

Ha en bra måndag!

Kram

Ama de casa sa...

Snyggt hen skötte sig din (o)vän, blev jättefint ju! :-)

znogge sa...

Det blev många plus där! Gardinerna ser i alla fall ursnygga ut.

Kram

Diana sa...

Sedär vad pysslig du är!
Skönt att du unnade dig själv något också så att det inte bara var en massa praktiska saker. ;)

God morgon!

Herr Nilssons Fru sa...

Men se där - så fint!!!
Oj vad saker du tömt affärerna på, men fint blev de o de blir du säkert i nya glasögonen oxå!!!

Kramiz

moi sa...

Oj, vad nyfiken jag är på brillorna.
Men du har ju jättetalang vad gäller sömnad och så fint det blev. Själv har jag lånat ut min symaskin, så slipper jag använda den.
God morgon o kram!

oumberligating sa...

Va fint det blev, tack för de värmande orden!
Ha en fin dag....det skulle visst bli värmerekord idag...regnblandad snö här...skumt...!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så fint, och vilken tur att ovännen visade sig vara en vän. Ska bli spännande att se dina nya glasögon. Kram.

Filifjonkan 1 sa...

Hej, men så kul du kommer överens med din maskin nu. Härligt den där lilla malören med fel sida är ju inget att tala om fniss,,, sånt händer. Men det blev ju fint i ditt kök nya gardiner piffar upp men jag måste alltid sy mig ett förhänge till hyllan med handdukarna blir galen om det i nte är samma som gardinerna det går ju inte så jag är överens med min maskin med killar den lite under hakan ibland och talar vänligt till den för säkerhets skull. Så det blev lite medr shopping ser jag grattis,,manbehöver plötsligt så myckket märkte du det med? Ha det så bra.

Anonym sa...

varm hand = vad du får det fint nu i köket , du får komma hit oxå å putsa fönster om du har lust ,,

ansepanse sa...

du ska se att du kommer att bli vän med din nya kompis :) det tar bara lite tid :)
fint blev det med de nya gardinerna
kramar

Anonym sa...

Jättefina gardiner.
Kram och fortsatt trevlig vecka!

Anonym sa...

Waoo..så fint :)
/Kram

Jane sa...

Vad duktig du är vännen. Och vad snyggt det blev!
Vilken cool glasögontjosan du hittade.
Nya glasögon är alltid kul.
Klart att man vill ha alltihop nytt...
Kramar i massor / Jane

Maud sa...

Tjusigt! Verkar vara en bra vän det där! ;)

Mita sa...

Det blev ju jättefint,jag tycker din vän var riktigt hygglig som sydde så toppensnygga gardiner...**
Min "vän" som för övrigt är förpassad ner i klädkammaren ställde aldrig upp för mig på det viset...**
Kramen på dig♥

Angela sa...

Fint!! Och vad duktigt av dig :-)
Kram

Krönikören sa...

Jag har aldrig varit kompis med symaskin, kommer nog aldrig att bli det heller. Inte nog med att de sticks, de trasslar ihop den röda tråden i vår relation också.

Kram

Majken sa...

SÅ SNYGGT!!!

Roligt att ni blivit vänner nu.. själv är jag mest vän med strykbanden :-D

Härligt att du kunde best ang bågar :-)

Ha en finfin dag!
Kram

Marina sa...

Jag antar att det betyder att vårn är på gång!

Pillans sa...

men så kul ,, nya vänner är ju alltid skoj ..

♥ Carina ♥ sa...

Jättefina gardiner! Nu vet jag var jag ska åka då något ska sys. Ni som är så såta vänner kan få fixa sånt åt mig framöver. Jag och min symaskin "kompar" inte riktigt än... efter alla år ;)
Kram

soffie sa...

snyggt å va duktig du är ,jag är verkligen impad av folk som kan/har tålamod att sy:)jag blir bara ovän med sånna där maskiner så här köps det färdigsydda perfekt att beställa på Jotex tycker jag :)

Anonym sa...

Åh vilket fint kök! Fina gardiner.
Det var längesen jag hade en fungerande symaskin hemma. Verkligen saknar att sy.
Kramis!

Freja sa...

Härligt att du fick en ny vän!

Micke sa...

Jamen, det är väl skönt när ovänner blir vänner istället. :-)
sv:
Klart vinna är roligast, men jämnt ut är klar 2:a. :-)
Härligt att även du fick njuta av en ledig helg!

Ha en riktigt bra tisdag! :-)

Fenixmonas sa...

Jättesnyggt! Vilken tur att ni har blivit vänner, maskinen och du! kramiz

Lollo sa...

hihi oj vad du har shoppat loss
..alltid kul!
Snyggt kök, och tjusiga gardiner.
väntar med spänning på att se brillorna.
kram

Anonym sa...

hej där
är snön borta än?

shoppat loss ordentligt o varit duktig med hemmet ja finns de som orkar o har tid:)

Ingrid sa...

Klart bäst när man kan skylla på någon annan! ;)
Här jag med precis bytt glasögon, väntar bara på solbrillorna de efterbeställde jag. Hade progressiva redan innan och precis som du verkligen trivts i dessa, men tror det blir bra med dessa också. Hoppas det samma gäller dig!

Susan sa...

Jag har numera också en riktigt skaplig relation till min symaskin. Förvånande nog!
Mycket tjusigt, luftigt och fint fick du det!
Bra jobbat!

Kraam

badtant.bloggo.nu sa...

Jag tror nog att din (o)vän har blivit din vän, för det blev ju jätte fint.Kul då man hittar nåt att shoppa. Länge sen jag tittade in hos dig, så nu måste jag blicka lite bakåt i din Blogg om det är ok. Ha det så gott.

Susanne P sa...

Ett tips från syster: köp gardiner som passar nästa gång! Det gör jag... ;)

Spännande att få se de nya progressiva glasögonen!

Kram

Sussi sa...

Se där, vänskap kommer i alla former och skepnader. Bra jobbat med att sy gardinerna. Jag har aldrig ägt en symaskin. Bara sytt med en sån i skolan. Undrar om man ens skulle komma ihåg hur man gjorde ;)

Kramisar

Butik Älva sa...

Det blev jättefint!
Vi har gardiner i ETT fönster bara, men jag vill ta tag i det nu. Snart...

♥ Sojka ♥ sa...

Oj då!En hel det shopping! :) Kul!

Fnulan sa...

Hahahah du är inte klok!

Anonym sa...

Vilken JÄTTEKLOCKA på väggen.
Ingen idé att komma sent till bordet i DITT kök!

Ruth i Virginia

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

- Nu är jag hemma igen. Jag hoppas att du känner dig solbränd och fin för jag har såklart solat för dig också haha:)
kram

Maria at inredningsvis sa...

Tack för fina ord på min blogg...gillar din också.

Om du vill ha mode inspiration..kan du kika in min nya post:)

ha en härlig vårhelg

LOVE Maria