torsdag 4 april 2013

Min födelsedag

Å, vilken födelsedag jag fick. Vilka gratulationer jag fick. Här på bloggen. På FB, via sms, telefonsamtal och inte minst hembesök.
Tusen tack alla ni.

Och presenter fick jag också. Redan på måndagskvällen kom Gubbens brorsa med familj och uppvaktade mig. Av dom fick jag ett presentkort på "Cervera".

På min födelsedag fick jag av döttrarna lakrits te, lakrits sirap och chilisalt.


Av Mamma och Pappa fick jag lotter (vann 60 kronor)och en blombukett.

Av Lillebror,svägerska och deras urgulliga son fick jag lotter (ingen vinst) och choklad.
Av Syrran och hennes Gubbe fick jag tulpaner och lotter(vann 60 kronor)

Av min Moster fick jag en fin blomma.

Och av svärföräldrarna fick jag två stora tallrikar som jag önskat mig.

Man säger att man inte kan köpa vänner. Men tydligen kan man köpa ovänner. För Gubben hade köpt en ovän till mig ;)
Nå ja...hoppas att vi en dag kan bli vänner ;)
Tårta och fikabröd bjöd jag på i alla fall. Och inte kan man säga att jag smusslade med hur många år jag blev ;)


Men vem som gav mig magsjukan i present...det förtäljer inte denna historia.... :(

See You!

53 kommentarer:

Diana sa...

Åh magsjuka... Din stackare!
Men med så många fina presenter så kan det vara värt det! Lycka till med symaskinen, jag vill ha ett plagg ur din första kollektion!

God morgon (?) på dig!

Diana sa...

Synd det inte blev ett Thailand till av lotterna, men många bäckar små...

Diana sa...

Etta, tvåa och trea!
Lix, kex, pax eller vad det nu är ni säger... ;)

Diana sa...

Sv: En halvmeter är en halvmeter oavsett om det är på längden eller höjden. ;)

Carina Sjölund sa...

Vad mycket fint du fick♥
Men magsjukan var ingen snäll present till dig!
Kramen♥

Znogge sa...

Om man bortser från magsjukan så var det väl ett härligt firande! Hoppas du är helt pigg igen.

Kram

moi sa...

Du fyller ju så jämnt som det kan bli! Då blir man lite extra hyllad ser jag!
Men det där med symaskin??? Är det nåt speciellt han vill ha, gubben din?
Kram o grattis!

Marina sa...

Lakritssirap tycker jag lät väldigt spännande.

Lollo sa...

Kul med te och sirapen i lakrissmak
..mindre kul avslutning med magsjuka :-(
Kram och krya på dig

Disa E sa...

Grattar i efterskott !
Ha en fin dag !
kram

Ama de casa sa...

Vilka braiga presenter! Ja, utom magsjukan då...
:-)

Miruschka sa...

FY F*N för magsjuka!!!
Men i överlag verkar du haft en bra födelsedag iaf:)
Kram♥

♥ Carina ♥ sa...

Va? Fick du magsjuka? Å va på stan igår? Hur pallade du med det? Usch, stackare!! Krya på dig!
Kram

Anonym sa...

=varm hand ,krya på dig ,ja man ser ju att du varit snäll efter alla presenter du fick ,ha det ,,!!

Jeji Chaos sa...

Grattis i efterskott och jätte fina presenter =). Magsjuka känns som en evighet nu. Hoppas du får en bra dag. kram

♥ Sojka ♥ sa...

Men vad härligt! :) Ja allt utom magsjukan blä.

sv:Tack så mycket för kommentaren i bloggen! kram <3

messan sa...

Åh, vad fina saker du fått!! Det är du värd!
hurra hurra
Nu njuter vi av solens strålar!
Kramar

Filifjonkan 1 sa...

Hej Men har du fyllt år grattis i efterskott då, Fina saker du fick och en ny synmaskin det var väl härligt, Men magsjuka ushsh det var ju tråkigt men den smittar så kvickt det går n en sån här nere med grannarna här har haft det men jag har hålliut mig ifrån dem avsiktligt just för det. Hoppas du piggat på dig nu,Kramis

ansepanse sa...

vilken uppvaktning du fick :) men usch då vännen, är du magsjuk nu, hoppas att det fort går över
kramar

Angela sa...

Stort grattis i efterskott!!
OH NEEEJ hittade den till dig med :-( stackare jag hoppas att du kryar på dig fort.
Kram kram

Mita sa...

men rackarns att bli sjuk efter firandet,hoppas det går fort över...
Annars var det en toppen fin födelsedag ser jag,fint fick du och en massa gott bjöd du på,
Kram vännen♥

Melody and M.E sa...

Men ska aldrig denna magsjuka ta slut!
Problemet är nog att folk inte förstår att de smittar två dygn efter de slutat kräkas!
Härliga presenter du du fick och tårtan ser väldigt god ut!
Kram
Melodys matte

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Det där såg ut som en givande födelsedag:)
Det är du värd.
Kram

soffie sa...

grattis till dej å va mycket fint å bra du fick ,men usch för magsjukan:( kramen

Villa Frejas bokblogg sa...

Å fy, det som ändå började så bra, din stackare.

Susanne sa...

MÅnga fina presenter du fick hoppas din dag var bra. Kram

Maria sa...

Magsjuka? Jag mådde också märkligt under några timmar på kvällen. Eftersom det släppte misstänkte jag att jag fått i mig något dåligt ... som var väldigt gott när jag åt det. :s

Maud sa...

Lät ju kalas - ändå till magsjukan! Bu!!

Freja sa...

Härligt med födelsedag och presenter, men extremt ohärligt med magsjuka! Krya på dig!

Fenixmonas sa...

Uff! Magsjukan kunde du väl varit utan! Så mycket fint du fick och givetvis så förväntar sig nog gubben att det ska bli något fint från maskinen! Kramiz

Anonym sa...

Wow vilken härlig födelsedag!
Hoppas att helgen ska vara lika fin för dig!
Fredagskram!

dianasdrömmar sa...

Härligt att bli uppvaktad kram Diana

Herr Nilssons Fru sa...

Såååå, många fina presenter du fått. Härligt, paket är löjligt roligt att få:):)
Jag skulle faktiskt också kunna tänka mig en ny ovän i present, de där är för övrigt den enda ovännen man kan tänka sig ha :) ska väl erkänna att de vore väldigt kul att bli vän med en sån o verkligen kunna hantera den.

Kramiz bästaste du och ha en skön helg

trollmor sa...

grattis på dig i efterskott. Vilka presenter. Tänk inte så att symaskinen är din ovän då blir den ledsen. Prata bara snällt med den och kör den så ofta du kan för det mår den bra av. Må bäst

Helene sa...

Mag-sjuka...BLÄÄÄÄÄÄÄ
Men va fina presenter du fick = ))
Men HALLÅ...Du skrev till mig grattis i efterskott ?????
Men jag var ju 8 dagar YNGRE än dig...alltså har inte jag fyllt än ( HA HA )
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Livet sa...

synd på lotterna men bättre lycka nästa gång, det var ju fina presenter,

men magsjukan kunde du fått slippa

trevlig helg

malin sa...

grattis i efetrskott :)

Afrodite sa...

Finfina grejer! :D
Trist med magsjukan dock! :(
Och det var ju nära att du råkade skicka den via luren direkt till Skåneland...:) Men det blev inget, som tur var!
Hmm...hur tänkte han där, Mannen...?! Köpa dig en ovän...?!

Kram och godmorron! ♥

Susanne P sa...

Vilken osis att du fick magsjuka men det förklarade ditt beteende...
Kram

Camillasrum sa...

Fina presenter, hoppas du kryade på dig snabbt! Kram :-)

syren sa...

Grattis i efterskott! Fina presenter du fått fast magsjukan kunde ju slippa.Krya på dig! Söt bild av dig i förra inlägget. kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Oj vilken fest och fina presenter, symaskinen blir nog en spännande följetong...ha ha. Skulle jag få en sån skulle den säkert kunna ha en egen blogg ;) Magsjukan var ju förstås ingen hit - den gåvan kunde ju HEN ha behållit för sig själv!!!

Kram ullis

Miss Juni sa...

Magsjuka?? Urk!
(Det kan inte va alla kakorna??) ;)

Jag anar att "någon" är glad för lotter??

Ser ut att ha varit en lyckad 44-dag! Kram!

Viktkamp sa...

åh nej inte magsjuk, stackare =( Mår du bättre nu? Kramar

Micke sa...

Vilka bra presenter! :-)
sv:
Hoppas du får en bra helg trots arbete och helst utan magsjuka. :-)

cecce sa...

Vilka fina presenter (förutom magsjukan då...)!!
Och lakritssirap!! Det är grejer det:-)

Kram Cecce

Malin sa...

Jisses, vilka presenter! (bortser här från magsjukan)

Grattis i efterskott!

Fina Frun sa...

uscha då med magsjuka :( hoppas det inte blir långvarigt! Grattis i efterskott. KRAM!

Fnulan sa...

Åh jag som missade att gratta! Men GRATTIS i efterskott. Jag får inte svar från företaget så nu får du mina smycken! Hoppas att det är okej?
Pussen

Fnulan sa...

Åh du... magsjuka är bra för vikten!

Hörni sa...

Usch för magsjuka, det kan vara den där lakritsen. Du kan skicka den till mig istället. ;)

Majken sa...

GRATTIS i efterskott!

Men magsjuka... det tycker jag du borde ha sluppit!
Kram

Sussi sa...

Grattis igen, så här i efterskott! Man kan inte gratulera nog så många gånger.. Så grattis ;) Vilka fina presenter du fick. Håller tummarna för att symaskinen och du sa bli fin fina vänner..

Kramisar