fredag 10 augusti 2012

Rensning

Som jag sa i ett tidigare inlägg så rensade jag mina garderober i söndags. Denna gång var jag duktigare på att rensa bort kläder ur garderoben, som jag aldrig använder.
Jojo, denna gång kastade jag kläder utan hot tjafs, från ungdomarna ;)
Om jag kastade det gamla turkosa linnet? Nä...inte än. Men jag ska!!
Nä, några före och efterbilder får ni inte. För så som mina garderober såg ut...nä, jag besparar er på den synen. Jag menar...ni hade slutat att läsa min blogg, om ni såg vilken slarver jag är var ;)
Kläderna som jag inte vill ha mer, får ni se.

Men nu är det väldigt "tomt" i garderoben.
Vilken jäklars tur att jag åker ner till Stockholm i dag. För i Stockholm finns det massor av klädaffärer, förstår ni :)

See You!

45 kommentarer:

Disa E sa...

Skönt att få röja bort och lägga in nytt :o))
Dutti du varit!
ha en fin dag.
kram

Maud sa...

Så lämpligt att ta en sväng till Sthlm efter rensningen!! =)
Lycka till med shoppingen!

Fenixmonas sa...

Tänk att det ska vara så svårt att skiljas från det man ändå inte använder mer...Jag gjorde en första utrensning här nu i veckan...två stora kassar med linnen! Nu finns det lite plats i garderoben igen...Kramiz

Diana sa...

Haha, smart! Det är lättare att "få lov" att handla nytt om man klagar på att man inte har något.
Lycka till med shoppingen idag och hälsa kungligheterna.

Herr Nilssons Fru sa...

Vilken tur!! att du fick utrensat innan Stockholms turen annars hade blivit väldigt trångt i garderoben när du kommer hem:)

Ner till Stockholm låte så konstigt för mig - ja alltså jag åker ju upp till Stockholm:)

Kramiz o ha så kul i Fjollträsk.

Miruschka sa...

Hoppas ni får en härlig semester!!
Kram♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, shoppa loss som en tok nu :) Heja heja.
Kram.

♥ Carina ♥ sa...

Smart drag där att rensa lite så du får plats med lit... f'låt, en MASSA nytt :)
Ha så trevligt i stora staden!
Kram kram

Lollo sa...

Ha en trevlig helg i huvudstaden!
kram

Västgötskan sa...

Haha! Nej nej, håll hårt i det. Bara för att... ;-D

Kram M

Carina Sjölund sa...

Ha en trevlig storstads resa :)
Kramen♥

Znogge sa...

Jag brukar kasta saker som jag inte använt på två år. Nu i höst är det dags för en ny rensning. Dessutom har jag sommarkläder i en garderob och vinterkläder i en annan. Men än vägrar jag stänga för säsongen!

Ha en fin Stockholmsresa!
Kram

lolla sa...

halloj
så jäkla skönt med lite rensning minsann.
Jag rensade i min garderob förra veckan men har fortfarande sånt där kanske jag ska ha nån gång kläder kvar.
Köp nu riktigt snygga nya kläder när du ska til sthlm
kram lolla

Ama de casa sa...

GAAH!!! Det ligger nåt snyggt rött där nere i hörnet - den slängde du väl inte???
:-)

Sus sa...

Mycket smart drag! Nu MÅSTE du shoppa loss till tusen, ju!!

Ha det super i Stockholm

Kraaam

Anonym sa...

Skönt att rensa lite hihi min Micke säger alltid om man inte använt det på ca 1 år så är det dax ;)
Ha en fin Fredag/Kram

ansepanse sa...

vilken tur att du gjorde plats i garderoben innan Stockholm-färden :)
kramar

Mita sa...

Det är mina takter, först rensa sen shoppa nytt..*L*...
Ha så superkul i stora Stockholm,
Kramiz♥

Johanna sa...

Ja det var det verkligen!

Åse sa...

Härligt att shoppa loss och plats i garderoben finns det ju !

Susanne sa...

1 plagg ut och 1 plagg in, 2 plagg ut och 2 plagg in osv

Freja sa...

Gud så skönt det är att röja och rensa! Men det får vara för mig just nu, jag får lägga all tid på min hallrenovering...

Anonym sa...

De där döttrarna är väldigt duktiga på att ha synpunkter på vad man har i garderoben. Undrar hur deras egen ser ut... Min garderob har hänglås för jag skäms över oordningen. Men NÄSTA semester ska jag rensa... /Moi

Majken sa...

Hoppas du hittar massa nytt i Stockholm :-)

Kram

soffie sa...

härligt att röja i garderoben å perfekt att åka å shoppa nu då:) Ha det toppen i huvudstaden:)

Anna sa...

oJ JA Stockholm = shopping själv ska jag ju ner till ROM men min kloka dotter hade en liten fundering. Har dom plockat fram HÖsTKLÄderNA i affärerna där ????
men nånting lär vi väll HITTA iallafall !!!

Ha det så bra i stockholm, kram

Viktkamp sa...

Skulle med behöva göra en rensning =) Kram

Semester & Mat sa...

Det är det som kallas för planering ;)

Micke sa...

Slarvers är vi allihopa...jag med! :-)
sv:
Gött med 2 veckors semster kvar. Jag är bara LITE avundsjuk! ;-)

Susanne sa...

Skönt med rensning emellanåt, vi har också rensat både på prylar och kläder och det känns jätte skönt. Ha det bra. Kram

Anonym sa...

Jag brukar ta alla gamla kläder som är fortfarande användbara och lämna dem på migrationsverket. Dom gamla trasiga gör jag trasor av. Jag köper alltså inga trasor i affären utan årervinner mina gamla kläder.
Lördagskram

bokhyllan sa...

Ja, det var en himlans tur att du ska till huvudstaden!
Ha det fint!

Idag är det lördag, har du hittat några snygga kläder... ? ;)

Kram

Susanne P sa...

Om du låter bli att slänga så mycket kläder så behöver du inte handla så mycket sen. ;)
Kram

syren sa...

Du är inte ensam med att röja i gadroben det har jag också gjort. Är ju så skönt att få det gjort.kram

Mallan sa...

Sälj på tradera! kram

Fnulan sa...

HAhah nej, jag skulle inte heller våga visa min... KAOS!!!

Mia systeryster sa...

Tänk att du har varit i samma stad som jag! Någon gång måste vi ju ses om du kommer hit igen;)
Hoppas du haft det toppen!
Kram

Marie sa...

Min är lika kaos.....
Fast det är skönt att rensa så man kan fylla på nytt igen...
Hoppas du fr en trevlig tur i storstan. Kram

messan sa...

Vad kul....så mycket nytt du får köpa:)
Kramar

Miss Juni sa...

Men...du lämnar väl kvar något litet i huvudstaden? Så där finns något för mej att shoppa, när vi åker dit i slutet på veckan... :)

HAPPY SHOPPING!

Butik Älva sa...

Hahaha...jag gillar syrrans kommentar! Det är så mycket hon! Och inlägget är så mycket du! :9

Kram!

Helene sa...

Åh va skoj att köpa NYTT = ))
Du kommer hitta massor...jag lovar = ))
Ha det gott.
Kram Helene.

Joanna Björkqvist sa...

Och än du inte tillbaka från shoppingen i storstan... Har du alldeles gått vilse??? ;)

KRAM!

Joanna Björkqvist sa...

Och än du inte tillbaka från shoppingen i storstan... Har du alldeles gått vilse??? ;)

KRAM!

Livet sa...

oj vad bra gjort, precis vad jag hade behövt

men jag sparar det till en annan regning dag ;)