söndag 19 augusti 2012

Hemma

Nu är jag tillbaka till vardagen igen. Hemma i Norrland. Fast riktigt vardag har jag inte riktigt än. Nänä..jag har några semesterdagar kvar att njuta av.
Veckan i Stockholm har varit kanonbra, som ni säkert har förstått. Jag hade inte ens tid att slå på datorn, på hela veckan. Ni förstår..det finns många klädaffärer sevärdheter i Stockholm.
Vår första dag åkte vi i alla fall ut till Vaxholm.

Andra dagen besökte vi i Gula Gången...ja...där Noice höll till, då dom gjorde framsidan på deras LP skiva. Men det visste ni väl redan ;)
Nu och då.

Sedan åkte vi upp på Globen. Vilken utsikt!
Efter den upplevelsen tog vi bussen upp till Fjällgatan. Ännu ett ställe med en fantastisk utsikt över vackra Stockholm.
På måndagen "gjorde" vi stan. Och då hade jag bestämt en date med söta Socker Sanna.
En fantastiskt fin och glad tjej som jag "känt" i mer än tre år. Hon tog mig till ett jätte fint kafé, "Sturekatten". Där satt vi och hade det jätte trevligt. Jojo..present fick jag också. Tack söta!

På tisdagen "gjorde" vi också Stockholms stad.
 Vet ni...Stockholm är en stad, man måste se ;)

På onsdagen "gjorde" vi Väsby city, innan vi åkte vidare till Uppsala. Men först ett stopp i Sigtuna.
 
Sedan till Uppsala.

Som ni förstår kan jag inte visa er allt jag köpte. För det blev en del,faktiskt. Eller..en hel del,faktiskt. Eller...massor,kan man kanske säga ;)

Trots en fantastisk vecka så har mina tankar varit hos en kär vän som miste tvärt sin älskade man, samma dag som som vi kom ner till Stockholm. Det finns inga ord. Tänk vad livet kan förändras snabbt.

See You!

31 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Så mysigt att träffa dig vännen !!! och erbjudandet står kvar !!!
Hoppas lyktorna passade in ngn stans
KRAMISAR

dianasdrömmar sa...

Stockholm är en härlig stad så glad att jag bor här :) kram Diana

Aurora sa...

Stockholm är het OK men jag tycker att Göteborg är betydligt trevligare. det är ett annat gemyt i Götet. Ingen stress utan alla tar det lugnt. Kram

Mallan sa...

Jaså du är hemma nu? Då kan du börja blogga ordentligt igen då? ;-) Åh, har du fått träffa Socker Sanna, så roligt! Hon verkar så himla mysig :-) Kram

Joanna Björkqvist sa...

Det låter som en helt underbar resa! Stockholm är en fantastiskt trevlig stad!

Kram!

Anonym sa...

Oooo,underbart & visst är Globen härlig ♥...
Ha en Skön Söndag/Kram

Ama de casa sa...

Estocolmo är en fantastiskt vacker stad. Finns massor att göra där (utöver shopping, alltså). Men du är banne mig den första jag vet som besökt Gula gången av den anledningen :-)

sv: Vattna blommorna ingår faktiskt inte i min befattningsbeskrivning det heller. Men jag brukar säga till nån när dom slokar för mycket... :-D

Diana sa...

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det, tur med vädret dessutom!
Måsen var väldigt fin han med, bara han inte pratar så konstigt som de där 08 gör. :)

Carina Sjölund sa...

Å så mycket ni hann göra i storstan.Vi hann göra pyttelite på våra två dagar *L* :)
Men visst känns det tryggt att komma hem till gamla norrland igen *Blink* :)
Kramen på dig♥

Znogge sa...

Ja, det kan det. På tok för snabbt och aldrig är vi förberedda. Tur är väl det...

Stockholm är en underbar stad helt klart. Dit åker jag gärna!

Kram

Anna sa...

tittat in i garderoben och inser att jag borde ta mej en vända till Stockholm för snart kommer hösten på RIKTIGT och då gäller det att ha kläder på sej...

Villa Frejas bokblogg sa...

Kan tro att du fått uppdaterat din garderob nu då :) Härligt.
Kram.

Miruschka sa...

Välkommen hem till lilla Husum igen!
Kram♥

Majken sa...

Vilken kul vecka med mycket shopping & lite sevärdigheter & en date :-)
PERFEKT!!!

ja livet är skört... & jag förstår att din vän funnits i dina tankar denna resa.. Livet är orättvist :-(

Ha en fin söndag!
Kram

ansepanse sa...

vilken härlig semestertripp :) jag skulle också vilja "göra" Stockholm
välkommen hem
kramar

Åse sa...

Vilken här härlig tripp till vår fantastiskt vackra huvudstad !

Johanna sa...

Låter som ni hade kanon i sthlm! Trist med kompisen man dock :( Sånt finns det sällan ord för :/

Ja jag får hjälp med headern, jag har slutat göra dem själv, för det blir aldrig som jag tänkt! haha kram

Freja sa...

Så härligt du verkar ha haft det! Sigtuna är en mysig shoppingstad, dit brukade jag åka med syrran tidigare (innan vi fick barn...)

Anonym sa...

Vad mycket ni har hunnit med. Härligt! Jag är också tillbaka men känner mig fortfarande lite borta. Kram

Miss Juni sa...

Tack för alla braiga Stockholmstips!
Nu har vi 2 dagar på oss att "göra sta´n"!

Roligt att få till en bloggträff när du ändå "hade vägarna förbi".

Jag har inte shoppat ett endaste dugg ännu! Jo, till butiken såklart - men liksom inte till mej själv! Men imorgon MÅSTE jag ha tag i ett par "bara-sticka-in-foten-skor" för mina fötter håller på att gå under! :(

Kram

soffie sa...

vilken härlig resa du haft å Stockholm är verkligen vackert. kramen å njut av de sista dagarna på semestern:)

Micke sa...

Du har verkligen varit om dig och kring dig. Ser ut som en härlig resa. :-)
sv:
Ja, vi får se till att njuta av den härliga värmen även innan och efter jobbet. :-)

Mita sa...

Klart du shoppade en massa när du nu hade chansen. Fast det är väl rätt dyrt i Stockholm?
Vad roligt att få träffa en bloggvän också,
Borta bra men hemma bäst,visst trots allt...
Kramiz**

♥ Sanna ♥ sa...

Camilla tänkte på en sak !! Visst bar det väl synd att själva NOICE texten är borttvättad sen länge ... Det borde du klottrat dit ... Jag menar vad kunde det göra då det ändå ska rivas ..:(
Men du hade fått värsta kortet ;) borde kanske åka in och göra det åt dig hihi

Margit sa...

Förstår att du haft en trevlig vecka i Stockholm, hunnit med en hel del!!!
Kram!!!

Semester & Mat sa...

Beklagar sorgen. Hemskt när sådant händer, livet är inte alltid rättvist.

Skyview var vi också på gång att åka, men Grabben bangade ur ;)

Kram

Fenixmonas sa...

Förstår att du inte haft tid med någon dator med så mycket fint runt dig och fin dhopping.
Livet är skört och morgondagen vet vi inget om...Kramiz

Anonym sa...

Jissesligen, vilket fullspäckat program.
Vilken tur att du hittade kläder som passade. Själv hatar jag att shoppa för kläder och skor. Tur nog är jag i en "viss ålder" då man inte behöver mycket. Mitt s.k. sociala liv är mycket enkelt.

Bodde i Stockholm-Traneberg i fyra år, innan jag åkte hit. En härlig stad. - Kul att träffa en blogg-väninna irl. Det är många jag skulle vilja träffa.

Gomorron, Ruth i Virginia

Marina sa...

Det låter som en kanonbra Stockholmssemester!

Sus sa...

Massor av köpt = Gillas!!

Kraam

Sussi sa...

Så himla tråkigt att inte jag hade tid att träffa dig när du var här! :(

Känner med din vän med. Usch så livet är orättvist ibland..

Kramisar