fredag 31 juli 2009

Slit och släp.






Ska snart åka på jobbet och ska tillbringa hela helgen med att jobba.
Kul, kul...not.
Hade hellre varit hemma,faktiskt.
Men det blir nog bra, bara jag kommer i gång.
I dag kom vår granne, Anna-Britt och Hilding,på en kaffetår.
Vi satt och pratade om det ena och om det andra.
Mycket trevligt.
I natt drömde jag om Lucia.
Det var Lucia och jag var i en kyrka.
När jag kom hem på natten och skulle göra mig natt klar såg jag ett Lucia tåg utanför mitt fönster.
-Var är kameran?
Hittade kameran och knäppte ett kort på det fina Lucia tåget som lyste upp i mörkret.

Drömtydning:

KYRKA: Kyrkdrömmar anses ha djup symbolisk betydelse. I drömmen är kyrkan vårt inre, centrum för vår personlighet. För många betyder kyrkan också en trygg famn att fly till i nödens stund. Är man inte troende kan drömmen om kyrkan ändå betyda att man har behov av någon att anförtro sig åt, någon att "hålla i handen".


MÖRKER: En ångestladdad dröm som tyder på inre konflikter. Att vakna ur den känns som en befrielse och kan ge anledning till självrannsakan.

LJUS: din vän längtar efter dig.

VITKLÄDD, se någon: du får höra talas om ett dödsfall. Den du ser i drömmen har ingenting med det att göra.

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Ja, jag längtar efter dig <3

Susanne P sa...

Men snälla...det är ju 146 dagar till jul!!! Alltså 134 dagar till lucia; njut av den svenska sommaren!
Kram
Syster