måndag 4 maj 2015

Tufft men roligt

När jag fyllde år fick jag ett presentkort av Gubben  (en Sundsvallsresa med övernattning på hotell.)
I helgen var det alltså dags.
Högakustenbron

Gubben och jag åkte alltså ner till Sundsvall i lördags. Vi shoppade, åt gott och sov gott på hotellet.
Ett hotell som vi definitivt kommer att besöka igen. I priset ingick nämligen både fika och middag :)

På söndagen kom äldsta dotter och pojkvännen också ner. Vi gick på Ikea hela dagen. 
Och mycket shopping blev det...
Rumsbord, tv-bänk, sop, glas, lite ditt och lite datt...
Jojo, det är mycket som behövs då man ska flytta...

Precis just så är det...
 I juli ska äldsta dottern flytta hemifrån...
Det känns tufft...men roligt för dom.

  See You!

14 kommentarer:

Unknown sa...

ja det där med barn som lämnar boet kan kännas tufft men man vänjer sig :)

Lisa i byn sa...

Så kul för dottern, ska hon bli sambo med pojkvännen?
Men jag förstår dig, och dina blandade känslor.
Kram!

SV: är det hos er som solen är? hos oss regnar det idag.
Ja visst borde jag ha fått vara med på möhippan.

Paula´s Blogg sa...

Godmorgon! Härligt med en tripp :)
Mindre kul då barnen flyttar, men sånt är livet! Vår äldsta har ju flyttat....
Ha en bra måndag!

Majken sa...

Vad roligt för dottern :-)
Man vänjer sig,.., det blir desto roligare när med hälsar på :-)
₩Vilken mysig helg, vilken bra födelsedsgspresent :-)

Ha en fin måndag!
kram ❤

Ama de casa sa...

Små minisemestrar är inte alls så dumt! Undrar om jag ska ta och ställa resväskan vid dörren och se om jag kommer iväg nånstans då... ;-)

Susanne ❤️ sa...

Ihhhh vet hur det känns när ens barn flyttar ...
Trots att min var bara 16 och går på 4-årigt gymnasium och borde flytta hem efter ..undrar jag om han verkligen gör det :(
Fin present :) med mysigt hotell och middag mm
Vill också se höga kusten bron :)
Kram

Anonym sa...

Så mysigt med hotell & Högakustenbron är ju så mysi hihi ♡ ...
/Kram

Pst Svar Hur det blir beror på min hälsa men har hoppet!

Decdia sa...

Hihi, vad skoj för henne! Du får se det som om att Siri får ett helt eget rum nu. ;)

Marina sa...

Dags för en ny fas i livet alltså...:)

moi sa...

Det var kanske tur att gubben din fick följa med på presenten.
Det är tufft när de flyttar, de små, men man vänjer sig ganska snabbt :)
Kram

Veiken sa...

Ja, det är en resa även för föräldrarna när barnen flyttar ut. Det blir tyst, tomt och faktiskt ganska skönt! Kramar

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Tänk att slippa få städa efter dom, men det kommer nog bli lite tyst innan man vant sig.

Mita sa...

Härligt med en liten mini semester på tu man hand. Och visst blir det tomt när barnen börjar flytta hemifrån. Men man vänjer sig, och tycker faktiskt att det är rätt skönt. Dom kommer ju hem mellan varven och då känns allt som vanligt när kylskåpsdörren öppnas och dom rotar runt efter något att äta..**
Kramar♥

Mikaela sa...

Låter som en härlig helg! Förstår att det känns lite konstigt att hon ska flytta, det vet jag att det gjorde för mina föräldrar också. :)

Sv: Haha, nä du, inte jag heller. ;)