onsdag 6 maj 2015

Svenska fall för FBI

I måndags visade tv4 andra avsnittet av Svenska fall för FBI. Denna gång tog dom upp det omtalade Malin-fallet. Ett 19år gammalt mord på 16årige Malin Lindström.

Den 23 november 1996 skulle 16-åriga Malin Lindström ta bussen från Örnsköldsvik och besöka en kompis i Husum. Men hon kom aldrig fram till kompisen...

Om ni inte såg programmet kan ni se det här.

Fallet är verkligen märkligt.
Fälld...
Friad...
Bevis...
Inte tillräckligt med bevis...

Och det kändes verkligen märkligt att se vår lilla håla på tv.
 

Men jag fick mig ett gott skratt också...

Fattar inte riktigt vad han menar ;)

 See You!

14 kommentarer:

Ama de casa sa...

Måste kolla in programmet. Ser man ditt hus? I såna fall får jag mycket lättare att hitta när det är dags för kaffe... :-)

Marina sa...

Jag måste erkänna att jag kommer inte ihåg just det fallet, men jag får väl ta och kika.

Rantamor sa...

Kommer ihåg fallet med Malin, men såg tyvärr inte programmet.
Märkligt fall det där.
Vi bodde ju i Timrå när lilla Johan försvann, och ännu har ingen hittat han.
Stackars föräldrar att mista sitt enda barn sådär.

Tjingelingen från Rantamor.

Lisa i byn sa...

Det är hemskt att människor bara försvinner. Så fruktansvärt, går inte med ord att beskriva, värst är nog då personen inte blir hittad.
Kram

Cissi sa...

Så konstigt när någon bara försvinner... får ta och kolla in det programmet

Veiken sa...

Det är dubbelt tragiskt när ett fall förblir ouppklarat! Hemskt är det!
Det är en rackarns fin bild du har plåtat på din lilla håla! Kramar

ejmis sa...

Blev riktigt bekymrad när jag såg programmet...

Decdia sa...

Jag såg första avsnittet i serien, verkligen intressant.

moi sa...

Visst känns det märkligt när man ser bekanta miljöer på tv.
Synd bara att det var i ett så hemskt sammanhang.
Kram

Augusta sa...

Nej jag såg inte programmet. Men vem tror FBI har gjort det då?

Kanske trevligare att se sitt samhälle i ett annat sammanhang än mord.

Kramen

Susanne P sa...

T.om jag kände igen mej trots att jag inte är i Husum så ofta, enligt dej. ;) ;)
Fruktansvärt tragiskt att de inte fått tag i gärningsmannen.

Kram

Majken sa...

Såg programmet. ..
stackars hennes föräldrar ❤
känner ni dem?
Jag kan inte förstå varför polisen inte tillåter test av spermAn hade man gjort det hade han säkert blivit fälld. ..,

Ha en fin dag!
kram ❤

Unknown sa...

hört folk prata om den serien men inte sett själv
mycke vacker bild

Susanne ❤️ sa...

Måste titta på det missade programmet
så fruktansvärt för hennes föräldrar :(
Kram