torsdag 14 maj 2015

Stor käft

Ibland kan man säga så tokiga saker...

I tisdags kom en kompis hem till mig för att låna några saker. Då passade jag på att ge henne några chiliplantor som jag lovat att hon skulle få.

- Du måste plantera om dom själv,sa jag. En och en i var sin kruka. Och så kan du stöda upp dom så här, sa jag och visade henne, genom att sträcka på en planta.

- Vad stöder du upp dom med? frågade hon.
- Med tandpetare, sa jag.

Har ni sett ett levande frågetecken nån gång?
Det fick jag se nu, kan jag säga...

- Tandpetare?
- Ja, kom får du se, sa jag. 

Vi gick in till tv-rummet där jag har mina plantor.

Jojo man kan ju undra hur stor käft jag har ;)

 See You!

15 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Haha ja de var rejäla tandpetare :) så...är de små hårklämmor du håller fast plantera med? du är finurlig. Min väntar på att få komma ut....de har inte fått så mycket kärlek sista tiden men de verkar trivas ändå.
Kramiz

moi sa...

Du skulle inte kunna lägga in en bild på din tandborste också?
Tror nästan att jag kommer att drömma om din tandrad i natt :)
Kram

Ama de casa sa...

Haha! Jag håller med Moi - en bild på tandborsten tack! Eller nej... Jag vet hur en piasavakvast ser ut :-D

Marina sa...

Skulle tro att just de tandpetarna gör sig bättre i blomkrukorna än i munnen ;)

Unknown sa...

ja det kanske inte har med storlek att göra:)

Guldkryckan sa...

haha...jo...tandpetare är ju väldigt individuellt ;)

Underbart :) :)

Ha de gott nu.

znogge sa...

Ha ha, en rejäl sådan av bilden att döma :-)

Lycka till med odlingen!

JaanaM. sa...

Ibland kommer det något så självklart ur munnen och så har man ett frågetecken som svar. Och så får jag ofta tänka vad jag sagt... Och formulera om... ;)

Decdia sa...

Hahaha!
Okej, mina tomatplantor har kommit långt... men dina chillisar har kommit betydligt längre än mina. Nåt hemligt knep förutom tandpetare och en i varje kruka? Nån näring?

Augusta sa...

Haha ja den måste vara stor :)

Svar: kanske sa vi hej men inget mer Tommy och jag. Minns inte. Jag har varit väldigt blyg och det kan jag fortfarande bli men ändå sällsynt nu för tiden :)

Kram

Majken sa...

Gapa stort :-D

Haha
ha en fin dag!
kram

Veiken sa...

Lite glest mellan tänderna kanske? Jag håller med övriga. En bild på tandborsten, tack! :) Kram

Lisa i byn sa...

Hahaha, du är för go, du!!!!!Jag kallar det för grillspett.
Många goa kramar// Lisa

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Haha, om det där är dina tandpetare, då antar jag att du borsta tänderna med en badborste typ:P

Hihi, vet du, det är faktiskt min tur snart igen också. Åker till London i juni:)

Anonym sa...

Hahaha 😂 det var en 5 poängare 👍 @ninnzzan på Instagram...