tisdag 22 april 2014

Lång cliffhanger...

Att jag har blivit inspirerad av Skåne är ingen hemlighet. 

Redan i fjol sommar bestämde jag mig att denna sommar skulle jag ha vallmo och blåklint i utekrukorna.

Fast då jag tänker efter så har jag nog aldrig sett att det går att köpa vallmo som färdigplanta. Blåklint kanske, men inte vallmo. Kan måhända att det finns, men jag tordes inte chansa så jag sådde några själv.
Sagt och gjort...i går hamnade fröerna i jorden.

Om det blir några blommor av detta, får vi se.

Som sagt...det kommer att bli en lång cliffhanger ;)

See You!

27 kommentarer:

Anonym sa...

säkert att det kommer upp blommor ,dom växer som ogräs ,,

Anonym sa...

säkert att det kommer upp blommor ,dom växer som ogräs ,,

znogge sa...

Blåklint fixar du säkert men vallmon är kanske lite knepigare. Men du får avlägga rapport!

Kram

Eva sa...

ja en härlig bild :) håller tummen att det blir blommor såå klart :) ha en skön dag kramen

Susan sa...

Det ska säkert gå kanon!
Jag håller blomtokstummarna :-)

Kraaam

Anonym sa...

Två ljuvliga blommor som bidrog till min förälskelse av Österlen och Gotland. Lycka till. Kram Bosse

Angela sa...

Oooh spännande skulle vilja ha vallmo i krukor på balkongen undra om de går.. jag är sämst på blommor ;-)
Kram

Helene sa...

Vilken härlig bild ♥

Lycka till med dina blommor !!

Ps. tråkigt att det var en ny Ridge som kom tillbaka i Glamour.
Vill ha tillbaka den gamla vanliga = )))))

Unknown sa...

Nu ligger svar och vinnare uppe på sidan

Alltid bra med lite cash på fickan

Ha en bra vecka

ansepanse sa...

det är så vackert med vallmo och blåklint
Sv: här är det helmulet idag :(
ha det skönt i solen
kramar

Mita sa...

Båda blommorna är ju underbart vackra, och för många år sen så hade jag Sibirisk vallmo ute vid sommarstugan,fast jag köpte färdiga plantor minns jag...
Lycka till med odlingarna,
Kramar♥

Majken sa...

hoppas det tar sig :-)

ha en fin dag!
kram ❤

Ama de casa sa...

Fina lavendlar där på första bilden :-)

Lycka till med odlingarna!

Decdia sa...

Men oj! Har ni inte sånt där heller! Vad har ni? Granar? ;)
Lycka till med odlingarna!

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Håller tummarna! Det är ju så himla fint så jag hoppas så att det lyckas för dig.

Veiken sa...

Du får slösa din kärlek på plantorna så ska du se att det blir kanonbra! Lycka till! Kram

moi sa...

Jag har hört att vallmo frö ska man ta medan det fortfarande är dagg på dem.
Vet inte om det är sant förstås...
Annars får du ta med en rot vid nästa besök.
Om inte ditt experiment lyckas.
Kram

Melody and M.E sa...

Vallmofrö kan ta tid på sig att gro! Jag fick frön från en så vacker lila sort, från grannfrun och det kom inte en enda planta. Men så förra sommaren, efter tre år, var hela rabatten full av små plantor! Sega i starten med andra ord!
Kram M:E

Maria - Wikers Liv sa...

Åh, det blir säkert jättevackert!
Kram/Maria

Freja sa...

Åhh, vallmo, en av de finaste blommor jag vet!

Rantamor sa...

Ska bli spännande att se hur du kommer att lyckas.
Försökte mig på att så och odla förut, lyckades sådär, men lessnade för att dom tog alldeles för mycket tid av mig, kunde inte alls sköta sig själva.
Bättre att adoptera färdiga plantor tyckte jag, där dom med tålamod hade fixat dom.

Lycka till !!

Tjingelingen från Rantamor

Life of Johanna sa...

Spännande och se om det blir något av det :)


naj 3mil till jobbet , då hade inte jag heller cyklat :)

soffie sa...

å va spännande att se vad det blir för fint ,du brukar väl ha tur med blommor, kramen

Malin B sa...

Det här blir spännande!!! =)
Trodde att det bara var till att slänga ut lite frön ute i det fria och så växer det vallmo precis överallt. ;)
Fina är de i alla fall. Jag har några utanför knuten. Då det är säsong i alla fall.

Susanne P sa...

Hedde du fröna i små krukor?
Jag skulle hett dem i de krukor som var tänkta att plantera i...eller direkt i en rabatt.

Minns du att farmor hade vallmo i rabatten vid infarten? (dumt av mej att fråga. Du minns ju INGET!) ;)

Det blir nog fint det där.

Kram

syren sa...

Du kommer säkert att få lika vackert som första bilden. Lycka till! kram

Herr Nilssons Fru sa...

De kommer du lyckas med, de e jag säker på :)
Kramiz