söndag 13 april 2014

Att lura bort...

Jag fick inte Gubben till att skotta bort den snö som vi hade kvar på baksidan, fast det hade varit fort gjort.
Väldigt fort gjort.
För snöbjörnen är fortfarande kvar ute, förstår ni.
Och jag har förstått varför...

På somrarna tar många av oss med oss ett paraply ut, för att lura bort regnet, liksom.
Gubben gör samma sak fast med en snöbjörn.
Och bara på våren. Han lurar snön, liksom, så det inte kommer mer.

Och än så länge har det funkat.
Det är nog bäst att han har snöbjörnen ute, fram till midsommar ;)

   See You!

25 kommentarer:

Angela sa...

Smart gubbe!!! Tror vi oxå måste lägga ut en för jag vill inte riskera att se mer snö nu :-)
Kram

Carina Sjölund sa...

Jag tror snö är puts väck för denna vinter. Ja vinter å vinter, kan man kalla det för vinter i år??
Men nu blickar vi mot vår å sommar :)
Kramen♥

Melody and M.E sa...

Det är precis av den anledningen jag nu åkt till Spanien med gummistövlar i bagaget!
Tyvärr fungerade det inte! Det började regna redan i Frankrike och i förrgår kom det en regnskur även här!
Hoppas i alla fall att det är slut på snön för den här säsongen!
Önskar dig en härlig söndag.
Kram M.E

Rantamor sa...

Snöbjörnen har jag aldrig hört den kallas, snölasse säger vi !!!
Och inte kan vi ju säga att det är ett kärt barn heller....
Men lägg för tusan inte bort den björnen innan midsommar !!!

Tjingelingen från Rantamor.

Ama de casa sa...

Varje gång jag ser en sån där snöbjörn (som jag inte visste att den hette...) så minns jag hur ONT det gjorde att få loss tungan från den...
:-)

Paula´s Blogg sa...

Ingen snö har vi här...det kommer knappast mera...tror jag :) Idag regnar det här....
En lugn söndag har vi framför oss idag...

Ha en bra söndag!

Kram <3

Eva sa...

Jag har ju inte dom problemen sån tur är :) men förstår ju vad du menar hi hi hoppas du slipper snö resten av året :) kram ha en skön dag

Lisa i byn sa...

Vad taskig han är, din man.
Klart att du inte ville ha en sådan stor snöhög.
Kram

Anonym sa...

inge mer snö !!! så ställ bort den omedelbart ,,

znogge sa...

Anfall är bästa försvar så låt den ligga kvar! Här lär vi dock slippa mer vitt för våren fortskrider planenligt!

Kram

moi sa...

Omvänd psykologi funkar på barn, män och chefer också ;)
Jag tror att jag ska packa fler paraplyer än baddräkter till vår resa!
Tack för tipset!
Kram

Decdia sa...

Ah! Så har folk kanske trott att han var lat som inte städade upp efter sig... men så är där en tanke bakom det hela. Smart! ;)

ansepanse sa...

:) ja, det är kanske bäst :)
Sv: jag vill inte ha sådana där surfplattor, gillar min laptop bäst :)
kramar

Anonym sa...

Här hagla, regna, solsken om vartannat idag.... jizzez vilken beslutsångest han har däruppe...





KRAMENZ

Anonym sa...

Här hagla, regna, solsken om vartannat idag.... jizzez vilken beslutsångest han har däruppe...





KRAMENZ

Veiken sa...

Låt den ligga ute året runt - man vet ju aldrig i dessa tider! :) KRam

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, och då kan snöbjörnen få sällskap av några paraplyer så är vi garderade ordentligt ;) Kram.

soffie sa...

vi här i karslatd har ju knappt sett snön den här vintern skönt tycker jag :) smart att låta den där ligga där , hihi det namnet har jag aldrig hört förut på en snöskottare:)

Ingrid sa...

Äntligen snöfritt hos dig med!! Jag var så tuff redan i februari att vi kommer inte få någon mer snö..
Kände mig riktigt övermodig och gick all in och köpte vårblommor till altanen. Mannen muttrade och pratade om frost och frysta planter. Men icke sa nicke, de är lika fina (finare) än!

En plats i solen sa...

Luras är bra :)

Freja sa...

Shit, det är därför vi inte heller fått nån snö...

Helene sa...

INGEN mer snö nu...tack !!

VÅR VÅR VÅR ♥

Kram Helene.

Malin B sa...

Ja, låt den ligga där och "lurpassa". Himla smart drag tycker jag.

cecce sa...

Härligt att ni har snöfritt!!
Nu får vi väl ändå hoppas att det inte blir någon mer snö i år! Bäst att ni har den där björnen framme:-)

Kram Cecce

Susanne sa...

Ja, för sjutton! Ingen idé att chansa ;)

Kramisar