torsdag 24 april 2014

I går...

...åkte vi över Högakustenbron.

Det måste vi göra om vi ska till Ikea. Och det var dit vi åkte igår :)

Det blev en lång dag tyckte Gubben. Vi åkte klockan 8 och kom hem klockan 18.
Men så blir det då Ikea ligger nästan 20 mil från oss.

Fatta vad jag längtar tills Ikea öppnar i Umeå. Tänk att ha Ikea så nära som 8 mil.
Vilket lyx :)

 I går köpte vi i alla fall en ny vardagsservice och nya glas.

Och nya djupa mindre skålar.
Lite kläder blev det också. 
Och skor. 
Och andra braatthasaker.

Om jag köpte värmeljus?

Självklart gjorde jag det!
Men faktiskt bara doftljus :)

Idag blir det till att städa och rensa i köksskåpen :)

See You!


16 kommentarer:

Majken sa...

Köpte du kläder på IKEA :-P

Visst är det toppen med ikea... För ett år sedan öppnade IKEA 25min bilresa från oss..PERFEKT!!

Ha en finfin dag!
Kram

znogge sa...

Jag är så van vid IKEA att det känns som att gå till ICA men 20 mil är långt så då får det bli en heldag :-)

Kram

Anonym sa...

Härligt & ikea är inte fel hihi ♡ ...

/Kram

Anonym sa...

ja fy vad du skall shoppa när det kommer till " UME"då behöver du inte ha gubben med alla ggr så då kör du själv ,,

ansepanse sa...

då har vi närmare till IKEA, fast nästgårds är det inte för oss heller
kramar

Mita sa...

20 mil är väl inga avstånd uppe i norr,hehe....nej jag skoja, det är klart bättre med bara 8 mil att köra. Man blir ju bortskämd här där det tar ca 20 min att åka. Fast man åk ju inte alltför ofta i alla fall.
Kramiz♥

Eva sa...

Lyx? hi hi jag har ikea och det är bara 15 min bort så vi besöker det ofta alltid lika skoj :) ha det gott kram

Susanne sa...

Härligt att få Ikea lite närmare. Då kan man planera inköpen lite oftare :)
Det går nog inte att handla på Ikea utan att handla ljus. Jag har då aldrig lyckats ;)

Kramisar

Decdia sa...

Jag har Ikea nära och bra, skönt att kunna slinka in där för att kolla nyheter eller bara ta en korv. Värmeljus är alltid bra att ha!

Ama de casa sa...

Vi har bara 6 mil till IKEA... Och snart ska dom öppna i Alicante, 4,5 mil bort. Ja, snart och snart. Dom har sagt det länge nu men vi bor ju i Spanien. Dom ska snart flytta marknaden också. Det har dom sagt i ännu fler år...
:-)

Fina fynd!

moi sa...

Ibland önskar jag att jag hade 20 mil till Ikea, men för det mesta inte.
Den där bron må vara vacker man jag har liiite respekt för broar, åtminstone att köra bil över dem.
Har de börjat med kläder och skor på Ikea? Det har jag missat totalt.
Kram och ha det gott!

guni.gru sa...

jo du då kan jag gå dit på mina rastet varje dag
Men du det är mitt ikea Umeå . hi hi hi Avundsjuk vaaas?

Malin B sa...

Vad roligt att få ställa in nya grejer i skåpen. Sedan när du får mindre än hälften så långt kan du åka dubbelt så ofta till samma peng - men det har du väl redan räknat ut?! Vi brukar ju använda oss av samma räknesätt.

Freja sa...

Hahaha, på det förra jobbet jag hade var det en av mina medarbetare som eldade massor av värmeljus hemma. När hon var till IKEA fyllde hon en hel varuvagn med värmeljusförpackningar (vi har ännu längre till vårt närmsta IKEA...), hon köpte 4000 värmeljus på en och samma gång... Det räckte tydligen i några månader, sen fick hon åka till IKEA igen...

Soffie sa...

Wow vilken bro ,kul med Ikea nu har vi ett i stan jag brukar åka dit några gånger varje år,

Susanne P sa...

Jo du! Fatta hur många resor jag kommer att göra till Ikea i Umeå när jag slipper bron! ;) ;)
Eller NOT!! ;)
Men jag kan kanske skicka med en inköpslista med ej...

Kram