måndag 7 april 2014

Det som göms i snö...

...kommer upp i tö.

När Siri kom till vår familj, köpte jag lite leksaker till henne. Bland annat några råttor.
Men det gick inte många dagar så var dessa råttor försvunna.

I går, då jag storstädade braskaminrummet... (Storstäda= putsa fönster, bytte gardiner, dammtorkade överallt,drog fram soffan, skura golvet, bytte matta...)
Vet ni vad jag hittade bakom soffan då?
Jo, hela råttfamiljen och lite till :)

Som sagt...Det som göms under soffan i snö... ;)

See You!

22 kommentarer:

znogge sa...

Det där känner man igen! Är hundarnas leksaker borta kan det lönna sig att titta under soffan... Så stor hon har blivit!

Kram

moi sa...

Ha ha, de där råttorna försvinner hela tiden.
Vid det här laget har jag lärt mig ungefär var jag ska leta.
När nåt hamnar under soffan vill Sigge genast ha hjälp att plocka fram det, så att han kan putta tillbaka det direkt.. ;)
Kram

Anonym sa...

ja det blir ordentligt städat då ,så det kanske är bra med Siri i alla fall ,,

Decdia sa...

Nu vet du vart du ska leta i framtiden när leksaksförrådet är tomt! :)

bokhyllan sa...

Haha... Varför ser det likadant bakom min soffa...?:)

Ama de casa sa...

Så länge det inte är levande råttor under soffan så gör det ju ingenting. En smart förvaring, bara :-)

Veiken sa...

Hahaha! Vilken liten busråtta f'låt buskatt hon är! ;) Som sagt - det som göms i snö :)

Afrodite sa...

Se där ja! En påse gott och blandat skulle man kunna säga!

Men va du håll på! Och städ och städ! Blir alldeles matt bara av att läsa om det. (Sen att jag skulle behöva göra alldeles lika, det verkar jag ju strunta i...)

Kram vännen! ♥

Anonym sa...

Nästa gång får du köpa sega råttor istället. Värt att testa. :)

Mita sa...

Ungefär som här, mycket som gömmer sig och kommer fram när man hmm.. städar...
Kramiz♥

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

haha, under soffan kan man hitta mycket smått och gott när man väl flyttar på den;) Tur att råttfamiljen åter är hittad:)

kramar

Freja sa...

Hahaha, jag ser att hon direkt smider planer på att massakrera dem... Eller se till att de hamnar under soffan igen...

soffie sa...

hihi vad bra att hon fick lite mer att leka med då, vilka fina färger hon har :)

Susanne sa...

Men då.. Där hade Siri kämpat med att gömma undan leksakerna så ingen annan skulle ta dom ;)
Ge det några dagar till så är dom mirakulöst borta igen ;)

Kramisar

Micke sa...

Hmmm, ja under soffan är det rena skattgömman. Här också. ;-)
sv:
Jodå, det blev riktigt bra. :-)

ansepanse sa...

Siri tyckte att det var ett bra gömställe dit inte någon annan når :)inte förrän matte fick för sig att storstäda, helt onödigt :)
kramar

Unknown sa...

Nystädat är trevligt

Glöm inte att tävla på bloggen

Maud sa...

Hahaha vilken skörd!!

Herr Nilssons Fru sa...

I alla vrå - där de går, kan man gömma saker :) djur kan ju inte öppna lådor o lägga ner, så de bara att stå ut :)
Kramiz

Susan sa...

Det där känner jag igen :-)

Kraaam

Angela sa...

haha ja du, det där känner man igen allt för väl!
samma sak är det med leksaker till barn... och strumpor, jag tror att de är dit som tvättmonstet tar sina offer och gömmer ;-)
kram kram

Lilith sa...

Haha så väl det känns igen. Här ligger också alla deras leksaker bakom soffan, ihop med även några av trollens leksaker.