söndag 22 februari 2015

Nu har hon gjort det

Äldsta dottern har klippt av sig sitt långa och enligt mig sitt fina,vackra,underbara hår.
Visst...det blev skitbra. Allt klär ju en skönhet, liksom. Men det långa håret är nu ett minne blott  :(
Hon är i alla fall väääldigt nöjd och fattar inte varför hon inte gjort det tidigare.
Fast jag vet varför hon inte gjort det tidigare...
Det är av den enkla anledningen att hon inte har fått göra det för mig ;)

Men nu är hon snart 20 år och jag har visst ingen talan längre.

Det har jag ju egentligen inte haft på snart två år, men det har jag visst inte riktigt fattat ;)


See You!

22 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Nej så är det, de blir äldre o vi har ingen sägen...fast huvudsaken att hon trivs med det...:)

Herr Nilssons Fru sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Herr Nilssons Fru sa...

Det blev jättefint o hår växer ju jättefort :)
Jag får inte heller klippa av mitt hår, men de är inte mamma som lägger sig i utan min kärlek :) men skulle jag vilja, ja då hade jag ju inte brytt mig vad han sa. Gifte vi oss pga av mitt hår så blir de i så fall skilsmässa :)
Kramiz

znogge sa...

Ha ha, det känner jag igen! Äldsta fröken har ett mycket långt och kraftigt hår som hon vill klippa men någon motarbetar det ständigt...

Kram

ejmis sa...

Åh så fint det blev efter klippningen. Ser mycket friskare ut.

Lollo sa...

Avis på den fina manen..!
kram

moi sa...

Det var snyggt både före och efter!
Minns när Diana klippte bort sina korkskruvar i nacken - utan att säga nåt. Sen dess är det lite spänt mellan oss :)

Jag är övertygad om att dotter varit medveten om sin frihet men låtit dig tro annat ;)
Kram

Guldkryckan sa...

Min mormors syster klippte mig när jag var liten..med en sådan där mojäng som tunnar ut håret...ont som attan gjorde det ibland.

Sen slutade jag klippa mig och fick långt krulligt hår som jag gjorde allt för att få tillplattat, (utan att lyckas)
Konstigt det där, har man krulligt hår vill man ha platt och tvärtom.

Men till sist rakade jag huvudet helt..första gången sjukskrev jag mig en hel vecka efteråt..vågade inte ens gå ut i köket..hade inga persienner där ;)

Men idag tycker jag det är snyggt...vågar gå ut i köket numera ;)

Ha en skön Söndag

Majken sa...

Det blev JÄTTEFINT!! & det är ju inte precis kort... ;-)

Ha en fin söndag!
kram

Aurora sa...

Det blev jättefint. Och så kort är det ju inte. Men betydligt mer lättskött. kram

Decdia sa...

Så fint det blev! Och det är ju fortfarande långt, det är bara det att det blivit lite mer "studs" i det nu.

Rantamor sa...

Svårt för den som alltid haft långt hår att se sig själv med kort hår.
Har en syster som för 30 år sen gjorde sån där permanent på långt hår...hon är fprtfarande kvar i det, som en övervintrad hippie ungefär.
Men jag älskar min syster och då får hon ha vilket hår som helst.

Och din dotter blev ju fin.

Tjingelingen från Rantamor.

Augusta sa...

Med den nya frisyren fick håret ett väldigt fint lyster. Dottern kan verkligen vara nöjd :)

Vi sitter i samma båt liksom. Min dotter fyller också 20 år och jag har också svårt att fatta att mamma inte bestämmer längre :)

Kram

Ama de casa sa...

Blev ju hur fint som helst! Himla bra att du inte har nån talan längre ;-)

Susanne sa...

Kanonsnyggt, ser mycket friskare ut när det blev lite kortare.

Susan sa...

Visst ÄR det SÅ underbart med LÅNGT svallande TJUSIGT hår! Jag förstår DIG så väl! JAG hade också hindrat in i det sista hårstråt!
Meeen...
Det nya lättare blev ju utan tvekan så jäkla pampigt, tjockt och SNYGGT!

Längden har ju inte betydelse...men tjockleken!!! ;))))

Kraaaam

Veiken sa...

Hon gjorde helt rätt! Det blev ju mycket bättre än det var innan - i alla fall när man ser bilderna. Nästa gång kan hon ta lite till! :) Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna tisdag! :)

Bosse Lidén sa...

Det blev jättefint. Annars känner jag igen det andra. Vi skojar med att vi i vårt hem kör med de gamla reglerna. 21 år. Sedan finns en hemlig reservplan. ;) Det är overkligt att de växer och blivit så "gamla" så fort. Min hjärna hänger inte med. Samtidigt är det kul att kunna prata som två vuxna. Eller. Jag blir aldrig helt vuxen. Det verkar vara så himla trist. Kram Bosse 19 år.

Lisa i byn sa...

Så kort blev det ju ändå inte. Men visst har du rätt att bestämma lite över dina tjejer, om de fortfarande bor hemma och du försörjer dom. Har du lika fint hår som dina tjejer?
Kram Lisa

Susanne P sa...

Inte en dag för tidigt!
Det blev ursnyggt! Mycket friskare, liksom.

Kram

Mita sa...

Det ser mycket finare ut i kvalitén, en klippning behövdes nog för att fräscha upp lite grann. Men du,är man 20 måste man få bestämma själv,haha....
Kramar♥