onsdag 14 maj 2014

Spela,satsa...

I dagens samhälle kan man spela på allt. Det har man ju sett.

Jag är en som inte spelar på nåt. Visst, en och annan trisslott per år kan jag köpa. Men inget mer. Jag spelar inte med pengar.

Men i lördags kände jag att jag ville "spela" och satsa på Sanna Nielsen. Så jag övertalade Gubben, yngsta dottern och äldsta dotterns pojkvän att spela med mig.
Äldsta dottern spelar aldrig om pengar, så hon gick inte att övertala. Så hon var inte med.

Vi satsade 20 kronor var. 
Vi skrev på en lapp, vilken placering vi trodde Sanna skulle hamna på i Eurovision song contest. 
Närmast den rätta placeringen skulle vinna alla pengar.


Vem som vann?


Äh...nu pratar vi om nåt annat ;)


See You!


23 kommentarer:

Anonym sa...

Ja inte var det någe bra tippat ,då kom jag närmare trodde på 4a men jag hade ingen att slå vad med ,

Ama de casa sa...

Oooo... Men pengarna stannar åtminstone inom familjen.
:-)

znogge sa...

Vi har ett stående lotto med två rader i veckan! Det blir man inte rik på men vi är i alla fall inte lottlösa ;-)

Grattis till er vinnare!

Kram

Eva sa...

hi hi ja så länge det inte blir värre förlust har man väl råd ;) ja det var super kul att shoppa loss i går ..ha en skön dag kram

Lisa i byn sa...

En kul familjegrej, som ökade spänningen, kan jag tänka mig.
Kram

moi sa...

Skrev du 1 eller 10?
Är krumeluren en efterkonstruktion?
Men satsar man inget så vinner man inget!
Ikväll kommer Diana och jag att bli mångmiljonärer, för vi har spelat på lotto för första gången!
Kram

Decdia sa...

Grattis!
Jag brukar inte spela, men nu är jag trött på mitt jobb så nu satsar jag på att bli miljonär. ;)

ansepanse sa...

hahahahaha
GRATTIS till Sofia :)
kramar

Mita sa...

Nej det där låtsas vi inte om,hehe...du är lika bra eller dålig som mig på att spela och gissa....
Kramar♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Men va, trodde ni inte mer om Sanna?! Etta, tvåa eller möjligtvis trea tippade jag. Kram.

soffie sa...

jag trodde aldrig att Sanna skulle komma bland de 10 bästa !Roligt för henne och skojigt med lite tävling så där i familjen...

Helene sa...

Bra gissat. Jag gissade bland dom 5 första och jag hade oxå rätt = ))
Kram kram / Helene.

Freja sa...

Jag trodde du vann? 1 är närmre än 6 i mina ögon. För visst blev hon trea?

Hörni sa...

Grattis Sofia! :)

Rantamor sa...

Bra att kunna spela inom familjen, nu kan ni ju göra något kul av insatsen tillsammans...
ja det blir kanske ingen jordenrunt resa precis...

=) =) =)

Tjingelingen från Rantamor.

Micke sa...

Ser ju ut som ett gott syfte med den festivalen. :-)
sv:
Tack så mycket! Ja, det ska bli kul! :-)
Nä, den födelsedagen glömer jag ALDRIG!!! :-D

Augusta sa...

Där ser man :) Ingen som trodde att det skulle gå så bra som det gjorde :)

Susan sa...

Ja just det!
Det har jag ju missat att kolla!!

Du vann i allafall inte då :-)

Kraaaam

Life of Johanna sa...

Förstår du vill prata om något annat ;)

TantGlad sa...

Vilken kul grej ni gjort. Att spela sådär
Jag trodde Sanna skulle komma runt 5:e plats.
Ha nu en skön kväll .
Kram.

Susanne sa...

Fast det ser väl alla att på din lapp står det placering nr 1 sen har du ritat dit ett öga bara.. ;)

Kramisar

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det var ju en rolig grej ni gjorde.

Malin B sa...

Mina ögon såg att du satsat på förstaplatsen och därmed tog hem potten! :)
Men en kul grej var det iallafall och den måste ju ha gjort det lättare att hålla sig vaken genom programmet, jag sov lite middag mitt i...