fredag 16 maj 2014

Gym

Kommer ni ihåg att jag har köpt ett årskort på ett gym?
 Eftersom gymmet kommer att vara obemannat, måste man ta fingeravtryck och foto som registrerar en.
I tisdags var jag där och registrerade mig.

Eftersom gymmet ligger mitt emot mitt jobb är det tänkt att jag ska träna före eller efter mina arbetspass.
Eller en del av arbetspassen i alla fall :)
Sedan i tisdags har det alltså varit fritt fram för mig att börja träna.

Men...tisdagen gick åt till att jobba till fyra och efter jobbet åkte jag och uppvaktade en kompis som fyllde år.
Jag hann alltså inte.
 På onsdagen hade jag tid hos frissan klockan 14 och sedan jobbade jag 15.30-20.30.
Alltså...jag hann inte.
Torsdagen jobbade jag till 16 och var tvungen att åka hem direkt för jag skulle laga middag. Gubben jobbade eftermiddags.
Jag hann alltså inte träna, igår heller.
Ikväll, fredag, ska jag på 50 års-fest. Och för den delen är jag ledig.
(Ingen träning på gymmet på mina lediga dagar... )
Alltså ingen träning.
 I morgon kommer ju det liksom att vara "dagen efter".
Definitivt ingen träning. 
Och på söndag..ledig.
Som sagt...inget gym på mina lediga dagar på grund av att det är ändå 2½ mil dit.

Alltså har det gått en hel vecka och jag har fortfarande inte börjat att träna.

Så där ja...så var denna veckans ursäkter gjorda.

Nu är det bara för mig att hitta på bra ursäkter i 51 veckor till  ;)

 See You!

20 kommentarer:

znogge sa...

Nåja, du har i alla fall registrerat dig ;-) Ett steg i rätt riktning kanske?!

Kram och trevlig fredag

Eva sa...

trist att det blir så eller? :) :) jasså var skall n åka? japp det skall bli skönt :) längtar ha en skön fredag kram

Decdia sa...

Haha! Passa dig så att du inte ser ut som Arnold S efter all den träningen! ;)
50-årskalas, skoj! Är det Carina som nollade?

Lisa i byn sa...

Hahaha, ja du har ju iallafall ett gymkort, bara det är ju en bra början.
Trevlig helg! //Kram

Ama de casa sa...

Du är himla duktig du! Ja, på ursäkter, alltså... ;-)

Anonym sa...

Vilken tur du har att få skylla på nått ,, men det kommer flera veckor , så då får du sätta i gång på allvar ,,

moi sa...

Nu vet jag varför JAG inte tränar (på gym)! Jag hatar att bli fotograferad så jag kan inte ens registrera mig!

Snacka om bra ursäkter!!! :)
Kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Vilken tur att du har ett årskort .. :)

Life of Johanna sa...

Gillar verkligen dina ursäkter. -hojta till om du behöver hjälp med ursäkter.... :)

toppen du skrev på. sprid gärna det vidare

ansepanse sa...

hahahaha - tänker du alls använda kortet :)
Sv: installationen är klar :) och visst hoppas vi på den där värmen
kramar

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Äsch, du behöver inte komma med några ursäkter. Ibland hinner man bara inte trots att man verkligen vill. Hoppas på bättre lycka nästa vecka hihi;)
kram

Åse sa...

Ha ha du är ju för rolig, nästa vecka går det säkert bättre . Kram

syren sa...

Du har ju ett gymkort så det är ju en bra början.För du vill väl träna? Trevlig helg! kram

Freja sa...

Min man blev medlem på det gym som ligger närmst oss för drygt två månader sen. Hittills har han tränat exakt noll gånger, utan ursäkter alls...

soffie sa...

tjo nu har du kortet iallfall

Micke sa...

Du måste ju ladda upp ordentligt inför ditt första gymbesök. Det tar några veckor. ;-)
sv:
Tack och tack detsamma! :-)

Rund är också en form! sa...

Det är ju ditt liv. Egna val, egna prioriteringar... ;-)

Kram M

soffie sa...

japp så kan det vara ..bra att ha saker att skylla på för då är du ju iallafall inte lat😀

Guldkryckan sa...

Bra ursäkter tycker jag, jag brukar skylla på allt möjligt, endast fantasin sätter gränsen ju ;)

Snejky sa...

Oh, vad jag skulle vilja vara en sådan människa som tycker om att gå på gym. Men...det är jag inte. Har aldrig i hela mitt liv tränat. Men...jag promenerar mycket...
Ha de bäst....