måndag 19 september 2011

Nu har jag helg!!

...eller? Åtminstone är jag ledig. Två underbara dagar ska jag vara ledig. Egentligen skulle jag vara ledig tre dagar, men jag ska jobba på onsdag åt en jobbarkompis som är utomlands. (Jojo...det finns dom som har det bra )
Hon jobbade för mig en dag förut, så nu ska jag jobba tillbaka åt henne.
Fast egentligen vet jag inte om jag har tid att jobba. Jag måste nog säga upp mig från mitt arbete, helt och hållet.
För jag behövs här hemma... 24/7,så att säga.
För jag möttes inte av en vacker syn, då jag kom hem från jobbet igår.

Jag fick snabbt ställa en stol under stjälken så stjälken skulle få stöd. Och en stjälk fick jag hänga upp på radioapparaten.
Som ni förstår hade min älskade blomma inte fått vatten, på hela helgen.
- Ser du inte hur blomman ser ut,sa jag. Varför har du inte vattnat den?
- Men...det där är väl en självvattnade kruka ;)? fick jag till svar.
Jag visste inte om jag skulle börja att skratta eller börja gråta.
Så jag gick ut och vattnade den törstiga blomman i stället ;)
Och som tur var tog den sig ganska snabbt.


Blommorna "dör" och lite bloggande blir det, då jag jobbar.
Ja, ni hör ju. Jag kan inte jobba åt kommunen längre . Jag behövs här hemma ;)

See You!

39 kommentarer:

Susanne P sa...

Först?!

Susanne P sa...

Jag är inne på samma spår, att Jag inte har tid att jobba...fast å andra sidan....har jag det väldans lättsamt just nu.
Kram

Diana sa...

Jag håller med dig! Lätt att jag hade kunnat sköta all service här hemma om jag bara slapp att gå iväg till jobb.
Då löser vi av varandra, för nu är det min tur att ha den tråkiga veckan...

pillan sa...

oj tur att du var snabb med livräddningen

LillaTuss sa...

Är benägen att hålla med dig. Undrar om man kan förhandla fram en heltidslön men bara utföra halvtidsarbete?

Mona sa...

Så du har så lyxigt schema att du får vara ledig 3 dagar efter jobbarhelg!! Lyx!!
Ha en bra dag.

Herr Nilssons Fru sa...

Morning!! Nä de ser ju jag med, du har inte tid att jobba.........stackas blomma, stackas dej som såg den så ledsen, tur den är glad igen o fick vatten av matte!! Elaka blomvakter..:)

Hoppas du får redigt mysiga, vilsamma och goa lediga dagar nu.
Kramiz

Stattinskan sa...

Jag kan komma upp och vara "Inga" så du får lite arbetsro. Lämna blommor åt en man är en vanslig sak ;-D
Gomorron

Miruschka sa...

Det märks att du jobbar hårt, för nu hinner du inte blogga VARJE dag. Saknar dina inlägg de dagar du har fullt upp med såna bagateller som arbete!!
Nåja, jag får glädjas de dagar du hinner få in ett inlägg:)
Kram♥ och god morgon

Majken sa...

Det är nog bäst du blir hemmafru :-D

Ha en skön ledig måndag!
Kram

Anonym sa...

Säg upp dig. Omedelbart!
:-)

carina sa...

Tänk att få vara hemmafru, det vore toppen :)
Kramen på dig♥

Anonym sa...

Jag behövs nog också på hemmaplan ;-) Kan jag övertyga min chef om det kanske?

Kram

Marina sa...

Nej, det är nog så att det där med jobb tar alldeles för mycket tid ;)

fina frun sa...

Tur att du kom och räddade blomman i tid ;)

4U2 sa...

Hemmafru? Då måste man ju jobba hårt med hemmet, eller? ;)

Helen sa...

Det hjäper inte att vara hemma......de dör ändå, mina iaf!

Tack, skönt att någon förstår, lite värre med Stockhölmera.....
Ha nu en härlig ledighet och njut!

Kramar

♥ Carina ♥ sa...

Så där såg min änglatrumpet ut igår fast jag varit ledig en vecka... så jag hade liksom inget och ingen att skylla på. Fast en tjänst som hemmafru skulle jag lätt söka ;)
Kram

Bella sa...

Ja drömmen hade ju att få vara hemma altid!

Ha en bra dag

kram från bella

Pauliinas sa...

Hoppas att du får en bra ledighet!

Bloggen är flyttad:) Alltså min blogg.

Kramisar

ansepanse sa...

skönt att du har helg nu i ett par dagar :)
kramar

Aurora sa...

Mina blommor får vatten var 14:e dag si så där. De som inte klarar det har inte hos mig att göra. Kram

Sus sa...

Jaaa! V A B B...obs: Vård av blomma & blogg!
Var anmäler man det?? ;)

Kraaam

Afrodite sa...

Japp, du, liksom jag behövs på hemmaplan för att det ska fungera. Kan man få tjänstledigt då kanske? Och blogga måste vi ju oxå! Ännu ett tungt argument! =)
Kram på dig!

Roggan sa...

Instämmer med att du behövs hemma eller anlitar en trädgårdsmästare.

soffie sa...

det skulle passa mej att vara hemmafru tycker alltd jag har massor att gör här hemma.tur din blomma överlevde den här helgen utan vatten,kramen å ha det gött nu då du är ledig.

Hanna sa...

Tycker att det låter mycket viktigare att vattna blommorna än att arbeta för kommunen, för du arbetade inte för min kommun va... ne men dåså. Haha, ne skämt åsido, men ibland kan det ju kännas lite så. Som att det inte går att få ihop allt om skall göras ifall man skall hinna gå till jobbet också! haha.
Ha det bra

Freja sa...

Hahaha, har inga blommor, men har ändå egentligen inte tid att jobba... Det finns ju så mycket annat, roligare, som jag kan ägna min tid åt....

Mallan sa...

Eller så får du byta till självvattnande krukor :-)

Mia systeryster sa...

Alltså karlar.altså! Vad less man blir;);)
Klart du inte har tid att jobba, jag är inne på samma spår faktiskt!!
Kram

Anonym sa...

Arbete.... ja, kanske lite över reklamerat!?!?

Hemma fru, praliner och en fet check i brevlådan varje månad... de vore livet på en pinne.

Kati

Miss Juni sa...

Men jösses vilket bry ni har med dom där änglatrumpeterna däruppe i norr!!
Jag tror jag håller mej till mina "hjärtan på tråd"...

Kram på dej - och SKÖN SEMESTER!! ;o)

Fnulan sa...

VArför jobba? Kan man inte bara få vara hemma och göra det man vill. Rädda blommor och sånt!

gunsan sa...

Men stackars lilla trumpet, skönt att han piggade på sig, eller är det en hon;))

Du sliter ut dig din stackare, du borde ta ut hem-vab, finns inte det;))
kramizzzz

Mita sa...

Jag har inga blommor att bekymra mig om,och dom som står ute har fått så mycket vatten uppifrån att dom snarare dränks snart...
Karlar och blommor är ingen bra kombi,hehe...
Kramiz!

Margit sa...

ja det är väl oftast.."vi kvinnor" som ser dom praktiksa sakerna som behövs göras konternerligt..hemma.. Hemmets sysslor är ju många hela tiden, varje dag, om man jobbar ellerl är ledig.
Bra att den stora blomman "tpg sig" ¨å snabbt och blev "rak" igen.
Kram!!!!

Fenixmonas sa...

Jag förstår dig! Det där jobbandet tar ju alltför mycket av både tid o kraft...hehehe...Kramiz

Herr Nilssons Fru sa...

Men.....de hjälpte inte att du var ledig från Kommun...du hann inte med bloggen ändå...fniss

Kramiz o go tisdag

Sussi sa...

Änglatrumpeten såg lite trött ut på första bilden. Tur du är så bra på livräddning. Som ny nu ju ;)
Hur gjorde du?
Min blomma behöver alla hjälp den kan få. Kan du möjligen trolla?? ;)

Kramisar