tisdag 6 september 2011

Dax igen

Jojo..nu är det snart dax igen, att tapetsera nästa rum.
Kommer ni ihåg att vi tapetserade tre rum i fjol. Sofias rum, långa hallen och braskamin rummet?
Nu har jag vi bestämt mig oss att tv-rummet ska få sig en "make over". Men innan vi sätter igång, gäller det att hitta rätt tapet. Och det är inte det lättaste, ska jag säga. Men jag tror att jag vi ska hitta den rätta i några av dessa kataloger.


Och när vi ändå har katalogerna hemma, så kan jag vi ju alltid titta på tapeter till den lilla hallen :)
Eller hur? ;)

See You

32 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Absolut...klart Ni ska!!
Jaha ja då har ni snart ger alla väggar ny vacker upplyftning. Härligt.
Hoppas Ni kan enas bara om en enda tapet i alla de där katalogerna.. :)

Kramiz

bokhyllan sa...

Nytt i tv-rummet. Härligt! Kommer att bli bra. Det är jag säker på.
Kram.

Susanne P sa...

Vet du om att man kan dammsuga väggarna? Man behöver inte tapetsera om varje gång man städar...;)
kram

Miruschka sa...

Oj, det är en djungel att hitta tapeten med stort T! Är så svårt att föreställa sig ett helt rum med den nya, men det finns ju på nätet där man kan "provtapetsera" med olika tapeter.
Men hur som haver...lycka till!
Kram♥ och god morgon

♥ Carina ♥ sa...

Ja, passa på! Gör två flugor på smällen vetja ;)
Jag föreslår måla väggen. Praktiskt när man vill göra om....
Kram

Diana sa...

Oh, skoj med nytt! Men jag blir alltid så velig, värsta beslutsångesten. Lycka till i jakten efter den perfekta tapeten!
God morgon!

Babs sa...

Så svårt att välja från de där små tapetbitarna tycker jag men ni hittar säkert något snyggt.
Kram

Aurora sa...

Önskar jag hade samma frenesi. Här behövs nya tapeter både här och där. Kram

Anonym sa...

Du - f'låt NI - är så duktiga :-)

Majken sa...

Absolut ;-) Lika bra att ta 2 flugor i en smäll :-)

Ha en fin tisdag!
Kram

Marina sa...

Visst vore allt mycket enklare om det bara fanns en katalog...!

Carina Sjölund sa...

Varför kan man inte ta alla medan man liks håller på :)
Go for it!
Kramen fina du♥

Anonym sa...

MISS M;
Vi planerar just nu Elsas rum och vill bara börja =)

KRAM

Miss Juni sa...

Jo, men visst är det roligt!! Och det gör ju så gott för välbefinnandet!! Lycka till!
& Kram!!

Roffe sa...

Bli Testpilot hos Kelda!
Ansök som Testpilot senast 9:e september!

http://smartsontestpilot.se/kelda-exotiska-saser/bli-testpilot/

gunsan sa...

Spännande med tapetval, men ojoj så olika man kan tycka, det är ju inte alltid att det blir som när guben o jag valde sovrumstapeter, tog cirkus 3 minuter, båda hittade tapeten samtidigt;))
kramizzzzz o lycka till;)

Sus sa...

Oj vad ni är i tagen, då!
Jag gruvar mig redan inför min framtida omtapetsering. Det är så himla svårt att välja!!!

Kraaam

sanna sa...

2 flugor i en smäll liksom...hur bra som helst.. är det du som tapeserar.. jag menar om du väljer borde ni ju dela upp det lite så att maken tapserar det du valt ...;)
KRAM

Anonym sa...

Ja, det ena för ju med sig det andra... har man väl börjat så växer gärna projektet.

Ha det bra!

Lycka till med valet... de såg fina ut allihop.

Kati

Mona sa...

Det är synd att din man inte läser min blogg. Då har han oxå blivit varnad för wordfeud. :) Han spelar mot min man nu. :)
Kram

Susanne sa...

OJJ, det var inte ett lätt arbete, det finns ju sååååå många snygga tapeter
Kram

Sussi sa...

Man ska ju glöda medans järnet är varmt ;)
Ni kan få komma hit och tapetsera lite här med. Ni är sååååå välkommna :)

Kramisar

Mia systeryster sa...

Det finns så mycket snyggt att välja på! Ska bli spännande att se vad det blir=D
Kram

Marie-Louise sa...

Vad roligt att hitta tapeter. Men det kan inte vara lätt att välja, det finns ju så mycket att välja på. Kram

Viktkamp sa...

Så kul att renovera, vill oxå göra det.. men vi bor i hyres =( Kram

ansepanse sa...

nog kommer du att hitta något i alla de där katalogerna
kramar

Fenixmonas sa...

Inte lätt att välja! Vi skulle också behövt att tapetsera om, men frågan är när man ska få tid...Kramiz

Susanne sa...

Härligt med att tapetsera om vi har också gjort det för några år sen. Nu ska dom byta fönster hos oss får se hur det går med tapeterna om dom går sönder. Gör dom det får vi nya tapeter. Vi ska renovera vårat badrum till våren längtar tills det ska bli gjort.

Ingrid sa...

Känner igen det där ;) och sen brukar jag säga att; att se här vad VI har tapetserat/målat!!! Fast det erkänningsvis lutar mer åt att det är mannen!!
Så om jag säger;-Titta in på min blogg så ser du vad VI räddade igår!!!! Vet du vad jag/vi menar ;)

Petra sa...

Vad roligt att göra om! Jag vill också tapetsera, vi flyttade in i huset i november ifjol och jag blev på smällen i december och har mer eller mindre kräkts tills nu. Och den som valde tapeter i det här huset MÅSTE vara färgblind! På toa har jag Orangea tapeter mot golvet, en bård med giraffer, och gula tapeter ovanför den. Hallå?!! Hur tänkte människan här?!!
Hinner man tapetsera om när man är i v 39 tro? Hm...
Kram

Ekevald sa...

Lycka till!
Allt bra ?:)
Kram!

Åsa sa...

Neeeeej, inte fler tapeter...nu går jag härifrån =)