söndag 1 september 2013

Nytt shema

Nu är det klubbat och klart. Den 4 november börjar vi med ett nytt schema. 
Vi får äntligen återgå till att jobba 2 helger av fem. I tre år har vi kämpat med att jobbat 2 helger av fyra. 

Och poolpassen blir ändrade...
Från och med 4 november behöver vi inte längre vara rädd att hamna i hemtjänsten. 
Nu ska vi bara "poola" i huset och i grannhuset.
Fatta ni vad skönt det känns?
Aldrig mer behöver man känna denna oro. Det känns sååååå skönt.

Nu ska schemagruppen sätta sig ner och göra det nya scheman åt oss. 
Vissa av oss vill jobba en helg, ledig en, jobba en och vara ledig två. Och vissa typ jag vill jobba två helger på rad och vara ledig tre på raken.
Schemagruppen gör allt så att alla ska bli nöjda.

I fredags fick jag ett sms från en arbetskamrat, som sitter med i schemagruppen.


Som sagt....försöka kan man ju alltid ;)

See You

25 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Klart man ska försöka! G S G (går det så går det)...Kommer säkert att bli jättebra!

Fenixmonas sa...

Glömde ju KRAMEN!!!

moi sa...

Det är tur att jag inte jobbar med schema, antingen hade jag missat alla pass eller också hade jag inte vågat lämna arbetsplatsen...
Men förstår jag rätt; att du vill jobba så lite som möjligt, eller ???
Kram ;)

znogge sa...

Grattis till schemat och förändringen! Klart att man måste försöka. I vissa frågor är man sig själv närmast. Så är det bara.

Kram

Lisa i byn sa...

Hoppas att du får ett bra schema!
Det är inte lätt att få ihop så alla blir nöjda.
Ha en bra dag! Kram Lisa

Miruschka sa...

Håller tummar och tår att det blir som DU vill:)
Kram♥

Anonym sa...

Hoppas att ni får det som ni önskar , då blir väl alla nöjda =varm hand

Aurora sa...

Vilket hästjobb det verkar att lägga schema till en massa "krävande tokfior" ;) Kram

Ama de casa sa...

Grattis! Hoppas schemaläggaren lyckas så bra som det bara går också :-)

Afrodite sa...

Underbar läsning! :) Glad för din skull! :) Och så blir det ju så mycket enklare för mig att planera en resa till Norrland...;)

Kram och godmorgon! ♥

Ps. Senast ikväll kommer nog ett inlägg...:)

Diana sa...

Åh, har ni också kört med pool... Jag fattar mig inte på det systemet. Eller jo, det är ju bra att man kan få den sysselsättningsgrad som man vill. Men annars, blä! Våra chefer har ju inställningen att man kan jobba varsomhelst bara man är utbildad, ingen tanke på att det är individer man arbetar med och inga jäkla maskiner.
Nu har jag bara mina nätter på ett och samma ställe, sååå skönt. Fast varannan helg har jag alltid jobbat. Tror alla i hbg har det så.

God morgon!

ansepanse sa...

förstår att det känns skönt och vilka söta sms :) sådana blir man ju glad av, eller hur
kramar

jennie sa...

SÅ BRA! Stort grattis! Jag har själv jobbat inom äldreomsorg så jag vet lite om hur det funkar. Förstår att detta är ett stort plus :) Så skönt för dig och dina kollegor!

Sv: Tack snälla Camilla, jag blir så glad av dina fina kommentarer :)

Ha en fin söndag <3 Jennie

Carina Sjölund sa...

Härligt att ni får ett nytt schema :)
Att jobba varannan helg, skulle vara straffbart....
Hoppas även vi kommer att få bättre schema :)
Kramen i regnet♥

Monkan sa...

Grattis, hoppas det blir vår tur nästa gång ! Är så spyless på varannan helg så man kan bara dööööö
kram

Mona sa...

Jag skulle oxå vilja jobba 2 helger och sedan vara ledig 3. Toppen roligt för er! Avis!

Micke sa...

Så skönt med en sådan förändring.
sv:
Javisst är det kul för sönerna och vi som är kvar här hemma kommer ju att vänja oss. :-)
Ja, min lördag blev väldigt kul och min söndag blev väldigt lugn. ;-)
Hoppas du fick en bra ledig helg.

Joanna Björkqvist sa...

Friskt vågat hälften vunnet! Heja dig, som vågar tycka till!

Kram!

PS. Idag har min e-bok kommit ut! Pirrigt och roligt!!!

♥ Carina ♥ sa...

Ja försöka duger :)
Så skönt för er att ni fick till ändringen till det bättre :)
Kram

Madeleine sa...

Klart man ska försöka få till det som man vill ha det, i alla fall så gött det går..
Hoppas att du fick det schema som passade dig bra.

ha en bra söndagskväll.

Miss Juni sa...

Hahaha!! Jag är den "stackaren" som sitter och gör det sista på scheman hos oss, och det är väl inget jätteglassigt jobb direkt. "Min" personal är ju just hemtjänsten, och jag har förstått att många runt om på boendena är livrädda för att hamna hos oss på sin tilgänglighetstid. Synd, för det är oxå många som kommer till oss, som tycker det är jättespännande!
Har ni schema i Time Care? Det kör vi se´n förrförra januari.

Soffie sa...

Hoppas det blir ett bra schemanas massor av ledighet men med samma lön ;)

Freja sa...

Härligt att höra att ni får så många förbättringar i schemat!

Majken sa...

Håll dig vän med henne i schemagruppen.. Hon kan säkert fixa det mesta.. Hon verkar ha full koll ;-)
Kram

cecce sa...

Åh Grattis!!! Måste kännas skönt!!:-))

Kram Cecce