lördag 1 augusti 2009

Nu...



Äta götta,tyckt e tyckt.







Ett glas rött till maten.
















Måtte metrologerna ha rätt,att solen är på väg.












När jag såg på Jonas Gardell i Stockholm ,förlängde jag livet med några år.







Jonas Gardell.






Nu har jag landat efter en hektisk dag på jobbet.
Gubben lagade mat och jag tog mig ett glas vin.
Efter maten tog jag fram göttan.
Äta götta,tyckt e tyckt.
Så säger dom här i Husum.
Dom, säger jag eftersom jag inte är uppvuxen här.
Men jag hänger på deras dialekt.
För jag vill ju inte visa att jag är sämre än dom.
För det är jag väl ändå inte.
Stadsjänta som man är.
Hörde att vädret ska bli bättre till veckan...
Hoppas verkligen det.
Jag tycker riktigt synd om dom som har semester nu.
Men dom sista veckorna dom har kvar, ser nu ut att bli fint.
Hoppas.
Jag håller alla mina två tummar på det.
Apropå hålla,så håller jag på att läsa en bok av Jonas Gardell.
Oskuld,heter den.
Otäckt, vad killen fått vara med om mycket.
Mycket bra författare är han i all fall.
Djup och bjuder verkligen på sig själv.
Rekommenderas!!!
Äh, förresten,läs alla hans böcker,vet ja`.
Och se på alla hans föreställningar.
Kanon roliga.
Om du tål lite snusk,vill säga.
Då är han rolig.
Och ni förstår att jag tycker att han är as rolig.
Vilken humor har jag då?
David var inte sååå road då vi var och såg honom i Stockholm,medan jag skrattade så att jag grät.
Grät på riktigt,alltså.
Tårarna bara sprutade ut.
Dom få gånger jag skrattar så,låter det som om jag grinar.
Men åå, vad jag skrattade.
Love him.
Nä,nu ska jag försöka vara trevlig med gubben ett tag.
Jag är inte bara mamma, jag är även en arbetande kvinna,maka,granne,dotter,svägerska,lillasyster,storasyster,moster,älskarinna,städerska,tvätterska,mattant,läkare,psykolog,kompis,vän,inköpare och sist men inte minst en Bloggare.
Jag kan allting då jag tänker efter.
(JA,JAG KAN ÄVEN ÅKA SLALOM!!!)

See You!

4 kommentarer:

Susanne P sa...

Ops, med lite "tändvätska" så kommer det igång!!!! Bloggandet! Jag vet, av egen erfarenhet! Och så gammal som jag är så vet jag MYCKET!!!!
Kram
Syster

Susanne P sa...

Och "tändvätska" ur en glsaflaska...imponerande; här har vi en "bag-in-box" från den tiden jag var "uteliggare"..."bag-lady"...
Kram
Syster

Susanne P sa...

glas-flaska" ska det vara!!!

Elin sa...

Wow, vilken mysig kväll! :)