lördag 29 augusti 2009

Inte välkommen!



Sofia en vecka gammal,Sanna 1 år och sju månader.








Sanna fyra dagar gammal.









Sanna fyra månader.













Sanna 1år och fyra månader.







Sofia 1 år och 10 månader.









Sanna 1 år och 11 månader.










Sofia 3år och 4 månader.













Så här långt hår hade Sanna innan hon klippte sig.
















Fort kom den och fort blev den ivägkörd.
Febern alltså.
I går låg (som ni vet) Sanna i 39 graders feber och i dag är hon feberfri.
Febern är inte välkommen i vårt hem.
Efter middagen i går satte jag mig ner och tittade på gamla bilder på när barnen var mindre.
Och då menar jag åldern.
För mindre hår hade dom inte.
Nä,då hade dom mycket mer hår än nu.
Redan när dom föddes hade tjejerna mycket hår.
Sanna klippte jag luggen på när hon var tre månader för då hängde den över ögonen på henne.
Första gången dom åkte till en frisör var bara för två/tre år sedan.
(Jag klippte dom innan.)
Men även barnen blir äldre och vill byta frisyrer.
Jag var emot det men förstår att det långa håret som dom hade var väldigt jobbigt att sköta.
Sofia har så enormt tjockt hår så hon har haft det svårt att tvätta det.
(Fick inte bort all schampo.)
Så för något år sedan klippte dom av en decimeter eller två och klippte upp håret.
Så nu är det mer lättskött.
Men Gud vad jag saknar deras långa hår.
Men tjejerna saknar det inte.
Och det är väl huvudsaken.

I kväll är vi bjudna på mat hos familjen Jonssons.
Alltid lika trevligt att få träffa dom.
Men innan vi åker dit måste vi handla och åka och hämta Fia,som har sovit över hos en kompis/kusin.

See You!

6 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Kul att ni kommer över. Sandra och jag håller på med efterrätten nu :)

lillaMy sa...

Jättesöta tjejer.Du skrev till mig att du tyckte jag hade fint badrum men tyvärr så är det bara en lånad bild från nätet.Men jag skulle inte ha något emot att ha ett sådant.Kram och ha en bra helg.

blyger sa...

snygga kort på tjejerna .men man blir lite fundersam då du verkar sakna då dom var små.de e väl inte så att du har hållit på och leka med pistolen

Douglas Söderlind sa...

Vad gullia barn du har (ett släktdrag)

ciara sa...

Ashberg och Berg gillar jag med!!
Och självklart Mia o Klara!men det beror nog på att Mia kommer ifrån Kristinehamn från början(jag bor där)
Och sen gör dom parodi på min gamla hemstad och dilekten i Karlskoga,
Den stan avskyr jag fast jag är därifrån..hihi därför diggar jag dom..Om det inte legat så nära hade jag oxå tyckt det var kasst..
Ha en bra söndag!Kram/Ciara

annas perssonliga sa...

Helt fantastiskt att någon kan ha så mycket hår, jag har alltid önskat mej långt tjockt hår så detta är väldigt facinerande för mej :) De hade mer hår som 1-åringar än jag har som vuxen.

Ha en härlig onsdag!
Kram