måndag 25 maj 2009

Grattis Pappa!


I dag fyller min kära Pappa 65 år.
Jag säger grattis till dig och hoppas att du får en underbar dag.
Vi kommer och uppvaktar dig i kväll.
I helgen har jag som sagt jobbat.
Kändes lite drygt i går då det var så fint väder.
Jag hade mycket hellre tagit på mig min Panos bikini och lagt mig ner i min nya baden-baden stol och legat där hela dagen, men plikten kallar....
Trodde det skulle bli sol idag men ack vad jag bedrog mig.
Grått och trist.
Och vad gör man då.
Jo, man sätter sig ner och bloggar och försöker att komma på något att skriva om.
Har räknat till att jag har nu 11 arbetsdagar kvar att jobba tills det är semester.
Semester....hör ni?
Semester....vilket ljuvligt ord.
Semester....fem veckor.
Fem veckor...fem veckor.
Jag kan inte säga det tillräckligt många gånger.
En gång till.
Fem veckors semester.
Gud vad bra det kändes.
Prova ni också och säg det!
Visst kändes det ljuvligt.
Hoppas bara att det blir fint väder, det är ju A och O för att det ska bli en lyckad ledighet.
Regna kan det få göra nattetid.
See You!

6 kommentarer:

Pappa sa...

1000 tack.
Ni är välkomna på kaffe och tårta .
PS Ålder det är bara en siffra DS

ewe sa...

lyssna här då; 12 dagar kvar sen blir det 12 (!) tolv, twelve, nästan tre ggr så lång, semester för mig! :D moahahah!

Mona sa...

Min pappa skulle oxå ha varit 65 år nu, om han levt. Du får krama han extra och vad glad att han finns kvar. Ha det bra!!

♥ Carina ♥ sa...

Jag har bara, vänta ska jag räkna.....23 jobbar dagar kvar. Jag tycker du ska gå och byta period så ni kan få många fler cykelturer till oss med medföljande grill middag. Det låter väl lockande va,va,va?????

susanne sa...

Ja, du, semester...det låter härligt. Kan nästan inte minnas hur det var att vara ledig. Fast det förståts...ja var ju långledig i helgen, tors, fred, lörd & sönd. Men det räknas väl knappast...
Kram
Syster

susanne sa...

Vad kul att pappa gillade boken!
Du vet väl om att "utseendet inte spelar någon roll, det är innehållet som räknas"? Nu tänkte jag på att du bytte lotten för att det var fel färg men under ytan så fanns det en VINST!!!! HA!
Kram
Syster