onsdag 19 oktober 2011

Kaffe

Förut fanns det inte så många olika sätt man kunde göra kaffe på. Man kokade eller bryggde sitt kaffe. Sedan kom perkulatorn. Och nu finns det kaffemaskiner.
Själv kokar jag kaffe. Nja...dom få gångerna jag dricker kaffe,vill säga. För egentligen tycker jag inte om kaffe. Jag dricker bara för att få vuxenpoäng ;)
Fast....Om man späder ut kaffet med en massa socker och mjölk. blir det faktiskt drickbart.
Men som sagt...utan mjölk och socker så tycker jag inte att kaffe är gott.
Men om man däremot häller ner lite smaksatt sirap i kaffet...ja... blir det andra bullar. smakar kaffet inte bara gott utan gudomligt gott.
Framtill igår hade jag bara vaniljsirap hemma. Men snälla Monika har nu sett till att det även finns vit choklad och hasselnöt sirap hemma hos oss.

Så gissa om det ska drickas latte här idag.
Jojo...ni är så välkomna på en "tår" ni också ;)

See You

35 kommentarer:

Roffe sa...

Godmorgon.Jag har inte kommit in i nya tidderna på morgonen.trodde jag skulle hinna blogga och äta frukost på 1timma.Men om jag gå upp halv 7 och bussen gå halv 8 då bli det tajt att hinna med bloggen.ha en bra dag.kram

Marina sa...

Jag är ledsen, men om det ska bli vuxenpoäng så får du nog skippa lite av allt det där som gör att det inte smakar kaffe...fast å andra sidan, vem har sagt att man måste bli vuxen ;)

Miruschka sa...

Kaffe ska drickas rakt av med bara en skvätt mjölk i;)
Men det där verkar inte helt fel, kanske NÅGON bjuder på det nå'n gång;)
Kram♥ och god morgon min sköna

Susanne P sa...

Din lilla gottegris! ;)
Nä tacka vet jag en ren, slät kopp från min Tassimo med en dutt mjölk....det är gott kaffe det!
God morgon syster!

Maria sa...

Jag har fortfarande inte blivit vuxen och dricker således inte kaffe överhuvudtaget.

Däremot kan jag tänka mig massa andra smarriga saker man kan göra med den där sirapen.... ha på pannkakor till exempel!! Mums!

Diana sa...

Jag har smakat en del siraper och tyckt de var goda. Dock har jag bara testat det i latte. Men du säger att det är gott i vanligt svart kaffe med, eller?
God morgon på dig!

Majken sa...

Jag dricker oxå bara kaffe för att tjäna in vuxenpoäng :-)

Men jag kanske skulle testa ngr av dina sirapstips :-)

Ha en finfin dag!
Kram

Babs sa...

Nja, jag föredrar mitt kaffe svart.
Men vill gärna höra om det där blev gott.
Kram

Carina Sjölund sa...

Jag vill ha kaffe med mjölk i, och finns det möjligen inte någon mjölk kan jag ta en sockerbit :)
Inget sådant krimskrams i mitt kaffe inte ( sirap menar jag) :)
Kramen på dig♥

Znogge sa...

Tack! Det låter gott. Vi har en Tssimo så det blir en del gott här med.

Kram

Therese Skönhetsblogg sa...

Mums! Det lät riktigt gott, har faktiskt aldrig testat smaksatt :)

Bara Jag sa...

Numer finns det som sagt kaffe i alla smaker och inriktningar. Smakade hasselnötskaffe för nästan 20 år sedan och tyckte att det smakade underbart :-)Var köper du sirapen?

Kram!

Anonym sa...

Jamen då får jag väl sikta norrut då :-D

Monkan sa...

Mmmm det var så gott, en fo tacke för go´koppen !
Ha en fin dag bland mjöl och bakpulver :)
kram Monika

http://hannaskrypin.se sa...

Jag kommer aldrig bli så vuxen att jag dricker kaffe....

Herr Nilssons Fru sa...

Oj - de där blir ju sötkaffe!!
Lite lite mjölk i så är de kalas, så kommer jag runt slå inte i något sött i min mugg är du söt!
Kramiz o en skön dag

ansepanse sa...

som typ 1-diabetiker hoppas jag sirapen men jag kommer gärna på en kopp kaffe med lite mjölk i :)
kramar

Mita sa...

Sirap har jag aldrig provat i min latte. Men strö över lite kanel det blir pricken över i.. när jag dricker "vanligt" kaffe så blir det med mjölk i.Men du, var köper man sån där sirap. Eller finns den bara att beställa?
Kramiz♥

Yohanna i Las Palmas sa...

Hallå där!
Äntligen en till som inte tycker om kaffe. Jag trodde att jag var ensammast i världen. Men man ska alltså smaksätta det med sirap.
Kanske man ska prova på om jag vågar. Sist jag skulle testa så dog jag nästan. Finns det några saker som jag HATAR så är det kaffe och lakrits ;)

Hälsningar
Yohanna

Niklas C sa...

Svar: Ja jag tror faktiskt att det får bli någon snygg klänning...

Jag håller med dig om att svart kaffe är äckligt, men jag tycker att det är väldigt gott med mjölk och socker i... Sen med den där hasselnötssirapen låter det ju underbart!

Kram

gunsan sa...

Men du kära vän, är det verkligen gott, blir det inte sliskigt sött???? Låter ju annars jättegott;)
Kaffe med mjölk måste det vara för mig, men jag har mer o mer börjat att dricka te, det finns ju såååååå många olika goda sorter på vår Boa;))
SV: jominsann, nja nästan hihi, han fick lite hjälp av Richard;))
kramizzzz

Helen sa...

Det var nytt för mig!

Tack för kaffet då!

Kramar

Monika Häägg sa...

Det där blir riktigt godiskaffe:)

Sus sa...

Jag har aldrig smakat smaksatt sirap men det låter smarrigt. Jag dricker ju kaffe svart så jag får väl testa det i te kanske...kan det va nåt??

Kraaam

Anonym sa...

Hmm drack kaffe med en massa socker o mjölk förrut men har tagit bort sockret o har svårt o tänka mig att kaffe ska smaka annat än kaffe :)

soffie sa...

jag gillar inte kaffe men med det där i kanske tom jag kan dricka kaffe:)kram

Mallan sa...

Jag kommer!!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Jag dricker nattsvart kaffe i kopiösa mängder. Önskar jag kunde få det intravenöst på morgonen... Hade en idé om jobbets kaffe maskin, en "fredagsknapp" som tillverkade irish coffe... Ledningsgruppen var inte av samma åsikt...'kram

Miss M sa...

Är det bara jag kvar som dricker vanligt enkelt bryggkaffe me mjölk?! ;) KRAM

Freja sa...

Nrär jag var fem år gammal älskade jag kaffe och ville alltid ha det när vi fikade. Men sen har jag inte druckit en droppe... Inga vuxenpoäng till mig....

Susanne sa...

Jag älskar vanligt svart kaffe...

Sussi sa...

Nä, någon kaffedrickare är inte jag heller. Jag dricker inte ens kaffe då det är mjölk, socker eller sirap i. Jag har liksom aldrig lärt mig. Det finns ju så mycket annat gott att dricka. Kul med sirapssmakerna dock :)

Kramisar

Fnulan sa...

MUMS!!!!!! Kommer som ett skott!!!!

Lena sa...

Egentligen är väl inte kaffe så där jättegott. Men man vill ju gärna inte missa kafferasten på jobbet :)

Fenixmonas sa...

Jag är tvärt om...Jag baljar i mig massor av kaffe, flera liter om dagen! Kramiz