fredag 5 oktober 2012

Annika

Det var en serie som gick på tv: n för en massa några år sedan. Närmare bestämt 1982 :) Jag minns den som igår. Jag älskade denna serien så mycket, så jag spelade in den...ja 1982 alltså.
Visserligen bara på ett VHS band för på den tiden fanns det inget annat. Men jag hade då filmen hemma och kunde se den när jag ville. Och hur ofta jag ville.
En dag lånade jag ut filmen. Men jag fick aldrig tillbaka bandet. Jag glömde bort det.
Nu på senare år har jag börjat att tänka på denna serien igen. Jag har letat på nätet. Men serien har inte funnits där.
Men Nu har jag hittat filmen på nätet och köpt den. Förvisso är den inte textad. Men för tusan...nu får jag återigen se Annika och Pete igen ...i en kärlekshistoria  när jag vill och hur ofta jag vill :)

Kommer du ihåg serien "Annika"?

See You

41 kommentarer:

Pillans sa...

tyvärr inte , det var nog inget jag såg !

Diana sa...

Nu ska vi se... Nope, jag minns inte den! Visserligen var jag under året -82 (förutom två veckor) men det ursäktar väl inte...
God morgon!

Joanna Björkqvist sa...

Aldrig hört talas om denna serie! Däremot vet jag ju vad Glamour är, även om jag sett ungefär en tusendel (max!) av avsnitten som du sett... ;)

Fredagskram!

Miruschka sa...

Nä den har jag aldrig sett eller hört talas om, så nu måste jag googla!!
Kram

Krönikören sa...

Nope. Ringer inga klockor. Tycker du fortfarande att den är bra?

Afrodite sa...

Nej, jag kommer inte ihåg att jag sett den...Vad konstigt! Vi kanske kan kolla lite i slutet av oktober...;)
Kram och godmorgon fina! ♥

Maria sa...

Nix, aldrig hört talas om. Gick den på svensk TV eller?? ;-)

Herr Nilssons Fru sa...

Nix tyvärr - aldrig hört tals om.
Men jag såg en kriminalare som hette MONA som fick mig att stanna hemma 5 fredagar o skippa parken 1975. Jösses vad bra den var, fast jag undrar om jag skulle tycka de idag:) då var jag jätteung o du vädigt liten, om du äns var född:)

Kramiz

Ama de casa sa...

Nej, den minns jag inte alls. Har d kanske drömt? ;-)

Aurora sa...

Inget jag minns. Men du har säkert din dag räddad. Kram

Anonym sa...

Nej, jag minns den inte.
Kramelikramen och en go´er förmiddag

Anonym sa...

Ja den minns man en bra film ,,,en varm hand

Susanne P sa...

Jaaaaaa!!!!!
Har du hittat den!?
WOW! Då måste jag få låna den!
"I´m not a foreigner"
"Skicka saltet..."

Åh, vad bra!
Kram

Livet sa...

ingen serie jag sett

trevlig helg

ansepanse sa...

nej, den har jag inte sett
vilken tur att du hittade den :)
kramar och en fin fredag till dig

syren sa...

Tyvärr så minns jag inte den serien.Bra att du hittade den. kram

Marie sa...

Oj, ett tag sedan jag skrev till dej...
Kommer inte ihåg den serien.
Hoppas duryckte den var lika bra nu som då.
Ha en trevlig helg! Kram

Filifjonkan 1 sa...

Hej. Nej inte en susning om den? Men tydligen var den bra skall bli kul att höra då vad du tyckte om den när du återser den Jag har lärt mig att inte titta på gamla serier man gillade för de blir förstörda liksom för en då man har ju ett bra minne men nu i dagens tv värld är dessa serier så föråldrade så man som sagt får dem förstörda,

Mita sa...

Men vad är det jag har missat? Den har jag inget minne av, och på den tiden fanns det väl bara två kanaler så man såg väl det mesta som gick i serieväg,konstigt??
Tur att du hittade den äntligen,vilken lycka..*L*..
Kramar♥
(Jag kanske kan bli sexrådgivare här på bloggen när jag läst boken,undrar om jag måste ha lite praktik först kanske,haaa...)

Lollo sa...

Nop den minns inte jag.
Men jag vet känslan när man ramlar över nått från "förr", nostalgi och mys fredag nurå!
:-)
kram

Linda sa...

Annika kommer jag inte ihåg. Jag var fyra år när den gick så för mig var det väl mest Televinken som gällde. :)

Önskar dig en trevlig fredag!
Kram Linda

Semester & Mat sa...

Väldigt bra att kunna söka efter en massa på nätet, framförallt när man finner vad man verkligen söker :)

Ha en fin helg!

Maud sa...

Har aldrig ens hört talas om den?!! Undra om jag har missat nått bra??

Sus sa...

Nääee..minns inte!
Kan kanske bero på att jag blev mamma för första gången -82 och hade inte tiden??

Men nu blev jag nyfiken och ska kolla om jag också kan fixa fram den!

Kraaaaam

♥ Carina ♥ sa...

Nä den har jag aldrig sett eller hört. Men så är jag ju lite äldre än dig också, hihi
Du, nu har Sandra köpt en sån där väggtrasa mojäng till mig. Hon visste precis vad det var, Adams mamma har visst en sån. Å hon har ingentin sagt?! Superbra ju!! Går ju inte att klara sig utan en sån :)
Kram

soffie sa...

va kul att du hittade den tillslut,men den har jag aldrig kollat på. ha en mysig helg

Marianne sa...

Hur jag än gnuggar minnet så...nope,totalt främmande för mig.Jätteroligt att du hittade den och kan krypa upp i soffan o se den när som helst. Min son kom och överraskade mig med filmen "Lady sings the blues" från 70-talet.En hemsk men fantastisk film som jag har sökt med ljus o lykta i åratal. Så jag förstår hur du känner.Ha det gott och njut av film och helg :-)

Freja sa...

Nä, inte en aning, och jag är ju en sann tvnörd, jag minns till och med Lackalänga... Men just 1982 var jag värsta partypinglan och var ute och roade mig 5 kvällar i veckan, så det kan ju vara därför jag har en vit fläck för TVprogram därifrån...

Fnulan sa...

Aldrig sett.... eller glömt... KUl att du hittade den!!

Micke sa...

Den serien har jag helt missat.
sv:
Hoppas du gillade avsnittet. Fortsättning följer om en vecka. :-)

Ha en riktigt bra helg! :-)

dianasdrömmar sa...

Nej den har jag nog missat..kram Diana

trollmor sa...

Men hur har jag kunnat missa den !!

finafrun sa...

Minns inte den...

Anonym sa...

Näe...har aldrig hört talas om den serien....
Roligt att du funnit den på nätet/Kram till dig & ha en underbar Lördag!

Monika Häägg sa...

Jag blir också så där glad när jag hittar gamla filmer som jag har saknat. Då och då dyker de upp som DVD-film:)

Miss Juni sa...

Hi, det verkar som det bara är du och syrran din (på hela norra jordklotet) som sett den där serien! Säkert att det inte är nå´n hemmavideo ni själva spelat in??

Jag var 12 år 1982, och visserligen är minnet uselt - men det finns ingen klocka som ringer någonstans...

Kramis!

Majken sa...

nej.. detta har jag missat helt.. Annika... och vi är väl jämngamla eller?

Ha en fin kväll!
kram

Ingrid sa...

Ha, ha efter att ögnat igenom kommentarerna vågar jag mig på att även jag får sälla mig till skaran som är helt ovetandes om denna serie. Får väl skylla på att jag hade fullt upp med barn nr 2 då 82...

TIDSOPTIMISTEN sa...

Nej jag kommer inte ihåg "Annika" men vilken tur att du hittat den blir nog en härlig nostalgitripp att se den igen. Jag lånade ut en LP-skiva när jag var i 15-års åldern med en grupp som hette Phenomena - den kom heller aldrig tillbaks och jag fick jag heller aldrig tag på en ny det grämde mig många år. Nu har jag inte direkt användning av en LP men det var tråkigt att något man verkligen tyckte om bara försvann :(

Kram Ullis

Viktkamp sa...

HAr aldrig ens hört talas om den är jag rädd att jag får erkänna ;) Kram

Susanne sa...

Tror att jag sett den.
Kramen