söndag 19 december 2010

Fjärde advent.

Jaha...då var det sista ljuset tänt.


Fjärde advent.
Fem dagar kvar till julafton.
Jag hoppas att alla ni är klara, med allt som ska göras inför julen.
Jag är redo för julafton.

I går,efter jobbet, så kom jag hem och hade middagen serverad och klar på bordet.
Bortskämda jag... som bara behövde sätta mig ner, till ett dukat bord.

Efter middagen så spelade vi spel.


Jag fick börja.


Jaja...ordet var inte långt, men det var en bra början :)
Och till en början gick det faktiskt rätt bra. Men till slut fick ordboken komma fram.













Vi var lite oense om ord som fanns eller inte.
Till slut hade vi lagt ut alla bokstäver.


Nja...nästan alla i alla fall.
Vad f*n ....jag fick naturligtvis bokstaven C...och det säger väl allt...eller?
Vem som vann?
Men...det spelar väl ingen roll vem som vann eller vem som förlorade.
Det var då förbannat tråkigt jätte roligt att spela.
Jag tycker att alla blev en vinnare.Sedan att vissa fick mer poäng än andra....det är en världslig sak ;)


Jag smakade på lakritsglöggen igår.
Den var okej. Nja....lite mindre än okej. Jag är en lakritsälskare. Men som glögg.....nja.
Men jag hade inte velat varit utan den.
Spelet,däremot....kunde jag ha varit utan ;)

See You!

40 kommentarer:

curlingmamman sa...

Håller med ang lakritsglöggen!kram och ha en fin söndag!

Miruschka sa...

Om du hade låtit bli glöggen kanske du hade vunnit;)
Kram♥ och god morgon

Maria sa...

God morgon på dig också!
Är det en liten dålig förlorare i dig?
Du man får skrika över dåligt väder för nu får de va nog, tror jag ska utöva nån slags väderdans idag får se om de hjälper.
Ha en mysig 4:e advent/kram

Helen sa...

God morgon på dig!
Av lite spel blir man bara avund sjuk........
riskfritt för magen!
Hälsa den redige gubben din, snällt och omtänksamt av honom.
Ha en finfin dag!
Kramar

Fenixmonas sa...

Låter inget vidare med lakritsglögg, fast det är väl kanske olika smak o tycke. Här var det helghandling i går kväll...helt perfekt! Kramiz

♥ Carina ♥ sa...

Tänk att ibland är vissa spel bara huuur tråkig som helst...
Vi har alfapet, det verkar vara nåt liknande som scrabble. Ibland är det roligt och ibland inte :)
Ok! bra, då vet jag. Ingen lakritsglögg behöver köpas.
Kram godmorgon och ha en skön söndag!

Fenixmonas sa...

Ja, herregud så mycket snö överallt nu! Här har det vräkt ner sen igår! kramiz

Anne sa...

Trevligt med spel och glögg!
Jag gillar cognacsglöggen, smakat den?? =)
Ha det fint!
Anne

Rita sa...

sv:tack!
Spel o glögg låter mysigt =)
Ha en underbar söndag!
Kram

Anonym sa...

Hahaha! Senaste (sista?) gången vi spelade alfapet så började Anders. Jag tänkte:
- Lägg ett A där, lägg ett A där...
Och det gjorde han.
Det innebar att jag fick ut alla bokstäver i mitt första drag, med tredubbel ordpoäng och ordet var LANTERNA. Inte så höga poäng på bokstäverna, men det var en chockstart. Anders har inte velat spela sen dess...
:-)

Huskatt sa...

Hm...nu vet jag ju inte men..jag brukar offra mig för familjen och spela spel några gånger om året. Fast det kanske inte alltid är så där fantastiskt roligt.

Fina Frun sa...

det är så mysigt med sällskapsspel!
Och jag är också redo för julafton, shoppingen är avklarad ;)

Agneta sa...

då kanske man inte ska ge sig på lakritsglöggen då? Trots att jag är en lakritsfantast!?
o spela spel är ju kul...bara man vinner :-) fast här vågar jag knappt vinna för då exploderar dottern. Förstår inte vem hon ärvt detta beteende av?

Herr Nilssons Fru sa...

Sällskapsspel - de e kanon. Vi brukar kalla oss familjen spel. Som tradition spelar vi hela julaftonsnatten (nästan) så länge vi orkar...
Gubben och jag spelar alltid Yatzy till maten, då äter vi inte så förbenat fort vet du...
Trevlig fjärde advent.
Kramiz

Anonym sa...

sv: Sjutton också! Jag skulle ju ha tänkt till lite innan jag började samla på wettexar... Tusenlappar är en mycket smartare idé :-)

Miss Juni sa...

Klara?? Till jul??
Jo, förutom att vi ska handla gran, köpa de sista klapparna, handla all julmat, tvätta alla stolsöverdragen till matbordet, griljera skinkan (som vi ännu inte köpt), rulla köttbullar och lite annat smått & gott!

GOD JUL! ;o)

bokhyllan sa...

Lite spel och lite glögg, så mysigt på en lördag.
Kramar till dig.

Anonym sa...

det verkar vara ett roligt spel. en glögg jag inte behöver köpa då
kram

Petra sa...

Laktritsglöggen lät spännande.
Nu är jag klar med allt och längtar till julafton!
Kram

gunsan sa...

Lakritsglögg........nej har nog konstaterat att jag hellre vill ha lakritsknäck tihi;)

Tjaskigt att du fick bokstaven C;)

Här är allt klart förutom köttbullarna o herr Jansson, fast han blir tillverkad på julaftons morgon......enligt tradition tihi;)
kramizzzzzz

Sussi sa...

Nåt säger mig att du inte vann ;)
Jag fick vinna när vi spelade igår. Jippie! :)

Jag tyckte lakritsglöggen var god. Mycket godare än dom "vanliga" glöggsorterna..

Kramisar

Helene sa...

NEJ jag är inte klar = ((
Men idag ska jag fixa det mesta = ))
Ha en bra dag.
Kram Helene.

Sus sa...

Visst är det skit...att förlora:)Det gör liksom lite ont;)
Nähäää, ingen favvolakritsglögg...ska kanske lägga ner letandet. En turkisk peppar i glöggmuggen kanska är bara nog:)
Kraaaaaaaam

Krönikören sa...

Kan det vara så att om du hade inmundigat mindre glögg hade du kommit på alla på c-ord? ;)

Quila o Ronja sa...

Hahaha, det viktiga är ju inte att vinna, utan att delta......eller?

Kram på dig
Susanne

Johanna sa...

Det påminnde mig om att tända mitt fjärde ljus idag! :)

haha ja det var bra, men sen var min sambo smart nog och lämna mig tre dagar efter så riktigt glad hann jag aldrig vara över det.

Carina Sjölund sa...

Så glöggen var godkänd då?
Jag måste nog prova den jag oxå :)
Har du skottat någon snö ännu då???? :))
Kramar till dig

soffie sa...

kul med spel..även om man inte vinner fast då blir det ju roligare;9
vi spelar massor av spel nu och det är kul för Nellie kan läsa frågorna åt oss i TP och NE,
hmm då hoppar jag att köpa den glöggen ,
ha en goo 4e advent

Åsa sa...

Är "Teven" verkligen ett ord i ordboken???

Susanne P sa...

JA?!
Det finns ju massa ord på C!
"Cuckumbärry" t.ex! ;D
Kram

Mia systeryster sa...

Jag är ingen spelälskare, men det lät mysigt med glögg o spel;)
Kram

diana sa...

Jag älskar att spela spel. Gör det ofta. Scrabble är en favorit ;)

Marie-Louise sa...

Jag önskar dig också en trevlig och rofylld 4:e advent. Känns lite konstigt tycker jag att julafton är redan på fredag. Just nu är jag inte redo, men jag blir nog under veckan.

Daniel sa...

Att vinna e ju inte allt, säger man ju poltiskt korrekt!;)
Men lakrist i glögg låter inget vidare!!!

kattiiiiss sa...

Då hoppar jag nog över att testa lakritsglöggen.
Funderar dock på saffransglöggen. Har du smakat den?

Kram

Nette sa...

Synd på lakritsglöggen! Då hoppar jag över att prova den!
Jag tycker faktiskt att Blossa starkvinsglögg är bäst. Med russian och krossad is är det värsta goda drinken! Har du provat?

Kram!

Diana sa...

Jag tycker alfapet är jätteskoj! Tyvärr är inte Batman av den åsikten... (fast man kan spela på nätet).
Så, är det inte lite skämmigt att du har samma gamla adventsljusstake fortfarande? Inte tid att byta ut den nu mot något nytt och fräscht? ;)

Afrodite sa...

Det där med spel är ju alltid lite sisådär...det beror helt enkelt på ens egen dagsform om man tycker att det är roligt eller ej...;)
Lakritsglögg ja...jag kan inte bestämma mig riktigt för vad jag tyckte om den, så jag måste ju såklart prova den igen. Och det gör jag ju så gärna...=)
Kram och godmorgon!

Rita sa...

Hej svejs!!
Kikar in för att önska dig och din familj en riktigt GOD JUL!!!
Kramis

Miss Juni sa...

Jag ääälskar att spela spel! Vi köpte oss ett nytt spel lagom till julfirandet, och det spelades här igår. Med andra ord. Lätt, fartfyllt och roligt! Många goa skratt blev det!
God fortsättning & kram!