tisdag 22 juni 2010

I går städade jag frysen.
Hmmm...rensade,sanerade,tömde är nog rättare ord än städade.
Jag säger bara det...
Herre Gud!!!
Jag hittade matlådor som innehöll mat som jag inte ens skulle vilja ge till en gris.
Och denna mat hade jag tänkt att David skulle ta med sig på jobbet för att äta :/
Men nu är det gjort.
Städat,alltså!
Så nu är det bara att samla ny mat som jag kan slänga om några månader ;)
Jag tror jag ska fråga David nästa gång det blir mat över:
-Ska jag kasta maten nu eller ska jag kasta den när den har blivit gammal? :)

See You!

21 kommentarer:

Susanne P sa...

Ha, ha, ha!
Vi är ju små ekorrar! Som samlar...
Fast den repliken, den brukar C ge mej...Förvånad?!
Kram

Eva sa...

Ja du, det är som när jag checkar av min 86-åriga mammas kylskåp... Så jag har knappt något där inne. Äter på jobbet istället. Men, igår la jag bud på en ny lägenhet så men en rackarns massa tur så kanske jag kan flytta nästa månad! :-)
Sv: Ja du, det här med rivmärkena är så himla skumt. Det har ju varit rätt lungt länge nu. Men i efter att jag i går googlat runt en massa om detta och börjat skriva om andra drabbade - ja då blev jag rejält riven. Det hände här på jobbet i morse, när jag stod i duschen.
Förstår att många tvivlar på det här, men genom att blogga om andra som råkat illa ut så hoppas jag att fler ska förstå att det här är något verkligt, som faktiskt händer. Frågan är bara hur man ska få slut på eländet.

Sussi sa...

Den som spar han har.. ;)
Vi har så liten frys så vi har inget val. Vi måste kasta rätt så mycket redan när det bor i kylskåpet..
Fast det hindrar ju inte att man hittar mycket smått och gott när man "städar" frysen ändå ;)

Kramisar

Mia systeryster sa...

=D Exakt sådär är det;) Varför väntar man till maten har blivit gammal?Kram

Daniel sa...

Du borde skicka över dom till finnbyn! Vi äter allt!

Stattinskan sa...

Haha, jag hamstrar ocksp "kan-vara-bra-att-ta-fram-vid-tillfälle" Jag rensade kylskåpet härom veckan och det verkar som jag har samma filosofi när det gäller det :-)
Gomorron Camilla

Carina Sjölund sa...

Har man hund behöver man inte kasta någon mat alls!Du kanske borde fundera på att skaffa dig en hund? Ha en bra dag! Kram på dig.

♥ Carina ♥ sa...

Jag "städade" också frysen häromdan. Men jag gjorde fynd. Hittade köttbitar, kassler och fläskfileér som jag inte visste att vi hade :)
Kram

Sus sa...

Känner igen det där braatthasenare-syndromet.
Mitt hem är fullt av sånt. Även den sprängfyllda på tok för lilla frysen :)
Bra jobbat, och det känns så skönt efteråt!

Kraaaaaaaaaaaaam

Bara Jag sa...

Ha ha! Visst är det lustigt att maten "glöms bort" så snart den hamnat i frysen??

Gbgmamman sa...

Ibland kan det vara bra att ta en "Frysvecka" (eller månad för den delen) och äta upp det man har gömt därinne. Helst inte efter alldeles för lång tid efter att man fyllt frysen.
Funkar utmärkt här och jag får frysen tömd med jämna mellanrum. =)
Kram på dig!

Miruschka sa...

Jag brukar göra som "Big Mama" föreslår: ha en "frysvecka". Himla bra att äta upp det som finns, så man får plats med nytt.
kram

Anonym sa...

Vi har nu bara ett litet frysfack. Det är perfekt! Man vet precis vad som finns där. Vi fryser in rester OCH äter upp dom! Ja, det senare efter att vi har tinat och värmt det såklart :-)

Fröken Ellinor sa...

Ja, det får nog ta och bli så.Funderar på att leja mamma så att hon kan assistera. Vi har gjort det förr men jag fyller 30 och så är det midsommar, så jag hade tänkt att göra mig till lite exta. Tji fick jag! :-)

Åsa sa...

Man ska ha en liten frys...... då ryms inte så mycket.

soffie sa...

ja herregud va man kan hitta längst in:)
ha en goo kväll

annas perssonliga sa...

Hej!
Jag behöver verkligen frosta av vår frys. Det är bara massor med is och gamla matlådor i den som vi aldrig skulle äta. Jag har slutat frysa in, det vi inte äter upp samma dag eller dagen efter slängs. Jaja, får ta tag i det någon dag...

Ha det gott!
Kram

Diana sa...

Det är helt otroligt vad man kan spara på sig. Än har vi inte fått det i denna frysen, men i den förra...ojoj. Och det var ändå en sån halv frys, nu har vi en stor....

ansepanse sa...

det kan behövas med total rensning för att få bort gammalt bortglömt
kramar

gunsan sa...

Här kör vi också Big mama stil, försöker åtminstone vara duktiga att "äta ur" frysen med jämna mellanrum;)
krmaizzzz

Fenixmonas sa...

Jag rensade och frpstade av här i lördags...en härlig samling som gick i soppåsen! Inte klokt vad man sparar på...kramiz