fredag 12 mars 2010

18 år!

Idag fyller min systerdotter 18 år.
18 år!!!
Grattis till dig ♥ !
Men hur i hela friden kan hon blivit så gammal?
Jag minns ju som om det var i går... att jag var 18år.

Den sommaren (1987) gick jag ut gymnasiet... och fick sommarjobb på ett service hus,som visade sig skulle bli min arbetsplats dom kommande 18 åren.
I alla fall....efter sommarvikariatet åkte jag och min kompis till Ayia Napa,Cypern.
Kan ni tänka er två 18 åriga kompisar på semester?
I två veckor!!!
Två underbara veckor.
Vi hade det så otroligt roligt.
Vi festade med ett och samma gäng varje kväll.
Bland annat med två greker.
Det tokiga var att vi umgicks mest bara på kvällarna.
En dag kom dom fram till oss på stranden där vi låg och solade och började att prata med oss.
Då sa en av killen:
-Vad ni är konstiga....på kvällarna "surrar" ni så in i nordens men nu säger ni knappt flaska.
(Fast på engelska,då)
Hmmmm....kan det bero på spriten,tro ;)
För ...tusan vad duktig man är på engelska, då man får lite alkohol innanför västen ;)
Eller hur,syrran ;)?

Och på tal om stranden....
Där låg vi från morgon till sena eftermiddag.
Låg på en luftmadrass ut i vattnet.
Kan ni tänka er hur jag såg ut?
Nä...det kan ni nog inte.
Men jag ska berätta att en dag fick jag stora vattenblåsor på "tuttarna" och på axeln.
När jag kom till hotellrummet fyllde jag badkaret med kallt vatten och lade mig i det kalla vattnet,men det blev varmt ,bara efter en kvart.
På natten vaknade min kompis och ropade på mig,för jag låg inte i min säng.
-Camilla...var är du?
-Här.....på golvet!
Det var så kallt och skönt på golvet så jag hade lagt mig där för att kyla av mig.

Här kommer lite bilder därifrån.
Jag har täckt över min kompis ansikte för jag har inte pratat med henne om detta inlägg,så hon får vara anonym.Klicka på bilderna så blir dom större.



Vi köpte in stora "San Franciscos"och den som drack fortast... fick i sig mest,helt enkelt.




Ibland köpte vi var sin....ja....ni ser ju vem som var "svampen".





Cool 18 åring,va?








En av grekerna som vi blev kompisar med.








Och här är några till.






Jo...vi åt också...ibland ;)









Jag och mina brännskador.









Demitri,jag och mina brännskador ;)





Men herre Gud...vad tänkte jag med?
Tur att man är äldre och klokare nu .
För..... nu för tiden solar jag aldrig topless ;)

See You!

25 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Godmorgon!
Roliga minnen, ja förutom blåsorna då :)
Ha en fin dag!
Kramen

Miruschka sa...

Det är en anledning till att man är orolig för vad ens tonårsbarn ska hitta på på helgerna t ex.
Man kommer ihåg vad man gjorde själv!!
Igår kväll var Saga alldeles knäckt, så knäckt att hon inte ens protesterade när jag sa att hon skulle sova. Det tar på krafterna att shoppa!!
Ha en skön fredag, kram

Susanne P sa...

Ha, ha, ha, vem behöver photoshop...ha, ha, ha, när man kan lägga över en papperslapp!!
Du är väl för bra, syster!
Och det där med engelskan förstår jag precis ;)
Man blir ju så orolig för man minns ju hur man var själv och då tror jag att du var en liten ängel motför jag...
Kram

Mia systeryster sa...

Härliga minnen=D Men det är just därför man alltid är orolig för barnen, just för att man vet hur det är=D Kram

lillaMy sa...

Härliga bilder från förr.Jag var aldrig iväg på någon sådan resa när jag var yngre men det har blivit desto fler på äldre dar men då med sambo och barn då=) Kram och ha en bra helg.

Bara Jag sa...

Aj aj aj..... solen kan vara riktigt "elak" ibland och skönt är det inte......
Spelade tennis en gång på södra halvklotet och båda benen täcktes därefter av små små blåsor i några dagar - sen ramlade naturligtvis allt skinn av.......

Trevlig helg!
Kram.

Tigris Predikantan sa...

18 ja, tänk att man varit det! Så man ser fram mot vissa åldrar och vid vissa åldrar ser man tillbaks!
:)

Unknown sa...

Hejsan,
Jodu, minnen är allt bra kul att ha. Det blev inget stort grekiskt bröllop i all fall?
Ha det bra.
Camilla

sara - Glitterögon sa...

Grattis till din systerdotter.
Trevligt att se tillbaks... fast kanske lite skrämmande också när man ser hur oförståndig man var. Det där måste ha gjort ont länge!

ansepanse sa...

ni verkar ha haft det superroligt
fina minnen

Mia64 sa...

ja tiden går så fort, bara rinner iväg.Ha en fin dag /Kram

annas perssonliga sa...

Hej!
Vilka härliga bilder och härliga minnen.

Vi åkte 4 tjejer på 17år eller var vi 16.... till costa brava på höstlovet. Helt otroligt att våra föräldrar släppte iväg oss. Jag minns att en av tjejerna bara fick följa med för att jag skulle med. Hennes mamma tyckte jag var så ansvarsfull. Hmmm, jag vet inte hur det var med det men jag hade relativt gott omdömme för att vara tonåring.

Ha en härlig fredag!
Kram

Sussi sa...

haha tror du syrran din blir lugnare nu?? Sprit, killsällskap och mat.. ibland hihi

Men fasiken så kul man hade på resorna när man var ung. Och man kom ju hem i en bit, det måste ju betyda något ju hihi

Kramisar

Mona sa...

Vad roliga minnen.
Ha en fin helg.
Kram

Sus sa...

Helt underbart!
San Fransisco...mums, Kanarieöarna 1977 :)
Vilka minnen du lockar fram.
Ja visst, hi, hi, så prata jag MYCKET ??? bättre engelska efter ett par glas ! Så är det :)

Kraaaaaaaaaaaaam

Cim sa...

Snyyyyyyygga brudar...
Ville bara in o önska dig en underbar helg!!!!!

kramisar

pillan sa...

gjorde oxå en resa , likt eran
så himla roligt

Miss M sa...

Åh vilka ljuva minnen! Tänk att det numera är 20 år sedan jag var 18! 20 år! Vart har tiden tagit vägen liksom!

Ha en underbar fredagskväll! KRAM

Lena sa...

Vilken kul resa ni gjorde.
Man var nog inte alltid så smart när man var ung.
Ha en bra helg
//Lena

Nette sa...

Gud vilken nostalgikänsla jag fick nu! Tänk när man var på sin första charter-resa utan mamma och pappa, vilket party! ;-)
Det ser ut som om ni hade mycket trevligt!

Kram
Annette

cecce sa...

Hej!
Ja tänk när man var arton:-)
Så vacker och oskuldsfull du såg ut...:-)
Ibland önskar jag att jag kunde vrida tillbaka tiden.
Å andra sidan...fyrtio är den nya tjugoårsåldern har jag hört!
Det är väl inte försent att åka till grekland och leva livet!
Ska vi göra det????:-)

Märks det jag druckit vin???

Kramar!

Margit sa...

Hej Camilla!
ja tänk va tiden går. Inte länge sedan vi var unga...och nu är barnen där...Mina äldsat söner är i maj månad 44 o 45 år....Men JAG känner mig inte SÅ gammal....hihi...
Inte bra att sola "tuttarna".. det var väl både försat o sista gången du gjorde det kan jag tro..."man lär ju av misstagen"..sägs det...
Kramen vännen!!!

gunsan sa...

Ojoj det där att bränna sig är ingen höjdare, tur att man blir visare med åren.....eller??
Kramizzzz

A home far away sa...

Wow vilka minnen o härliga foton!
Ha en trevlig helg!

Kram Gunilla i Singapore

Stattinskan sa...

Ja herre gud så många gånger man har gjort den där tabben ... Härliga bilder!
Gomorron